• Anonym (Mim)

    Varför ändrar han sig för mig?

    Jag har träffat en helt fantastisk kille, men varför i hela fridens namn har han sånt behov av att vara mig till lags?

    Jag är medveten om att han är jättekär i mig och allt sånt där, han är också något yngre än mig.

    Nu på sistone har han ändrat sina matvanor helt för min skull, för att jag sa att det inte är nyttigt att äta som han gjorde. Då har han helt utan tjat - jag nämnde det vara en gång - gått över till att äta som jag gör. Dvs sockerfritt, ekologiskt och inget bröd, bra fisk samt grönsaker. Han har också kommit igång och tränar för fullt.

    Jag nämnde i förbigående att jag är pedantisk, så vad gör han? Jo, han storstädar inför varje besök. Han har också låtit mig välja vad han ska gå klädd i och vilken doft han ska ha.

    Han slår mig absolut inte som nån osäker person, tvärtom. Därför undrar jag vad han håller på med. Bör jag säga ifrån eller enbart njuta av att han lyssnar på mig så mycket? Jag har verkligen inte krävt att han ska ändra sig för min skull, det skulle aldrig falla mig in.

  • Svar på tråden Varför ändrar han sig för mig?
  • Anonym (A)

    Kan du utveckla varför du upplever det som problematiskt? Jag förstår att du reagerar men vet liksom inte vilken just din ingång är.

  • Anonym (Mim)
    Anonym (A) skrev 2014-10-26 04:31:32 följande:

    Kan du utveckla varför du upplever det som problematiskt? Jag förstår att du reagerar men vet liksom inte vilken just din ingång är.


    Det vet jag inte ens själv. Har bara haft mina funderingar kring detta och undrat om det bara är gulligt eller om jag bör säga till honom att han verkligen inte behöver ändra sig för min skull. Jag älskar ju honom precis som han är. Men visst, om han känner sig motiverad av mig att styra upp sina vanor lite så är väl det enbart positivt. Men som sagt vet jag inte riktigt hur jag bör tänka om detta.
Svar på tråden Varför ändrar han sig för mig?