• Anonym (lesse­n tjej)
    Äldre 26 Oct 02:06
    13824 visningar
    74 svar
    74
    13824

    Sexlöst förhållande,hur har de påverkat er? Vad fan gör man..

    Som rubriken lyder.

    Fler som lever elr har levt i ett sexlöst förhållande där ena partnern inte vill ha varken sex/närhet. Orsak? Vad hände? Hur påverkade det dig/er i relationen? Va ni otrogna när lusten blev för stark? Löste ni det? isåfall hur?

    Jag och min pojkvän sambo har varit ett par i 5 år. Dom första tre åren var allt kalas bra mellan oss o även på sex o närhets biten.

    Nu dom senaste åren är allt dött där..pga av att han inte har nån lust för varken sex elr närhet. Nu var det lite mer än ett år sen vi hade sex! Jag är mkt noga o mån om mitt utseende o tränar osv. Har provat allt,varit på han,tagit avstånd,överaskat han med olika saker. Stöttar o ställer upp för han,håller ordning o reda hemma o avlastar han. Meeeen hans lust är iaf borta.

    För övrigt mår han bra och har ett orndingsamt liv elr va man ska säga o äter inga mediciner,nöjd me sitt jobb o allt runt omkring.

    Han säger att det låser sig för han och att han inte riktigt vet varför. Vilket gör mig så lessen o frustrerad. I min värd om man älskar någon elr har känslor för nån då ska väl lusten o suget finnas där för närhet o sex med den man lever ihop med elr? :(

    Nu det senaste halv året har jag mått väldigt dåligt över detta att han stöter bort mig som han gör,han kan inte äns kyssa mig längre elr krama mig..noll närhet även fast jag tagit avstånd,är inte på han.

    Har på senaste tiden börjat fundera om ja ska lämna detta förhållnade men hur normal e man då om man lämnar den man älskar mest bara för personen inte vill ha sex/närhet med en? :( Känns nästan som vi håller på att glida isär nu pga av att jag e lessen.

    Har pratat med han om detta o han blev ju såklart lessen o säger jag ska lugna mig o vänta ut han de kommer ordna sig säger han men har nu väntat två år.

  • Svar på tråden Sexlöst förhållande,hur har de påverkat er? Vad fan gör man..
  • Anonym (Älska­re?)
    Äldre 26 Oct 02:09
    #4

    Hade det ungefär likadant. Bestämde mig för att förändra och skaffade mig en älskare som också hade/har liknande situation. Nu har vi träffats i snart tre år. På något sätt har det blivit så att jag numera älskar två män samtidigt.

    Jag tror att min man kom på mitt "arrangemang" ganska fort men valde att blunda för det och vårt äktenskap är numera en vänskap och mycket lugnare då jag inte kräver sex av honom längre.

  • manfrs­thlm
    Äldre 26 Oct 02:32
    #5

    bara och lämna


    KIK: KRILLESTHLM1
  • Anonym (Gör dig själv lyckli­g)
    Äldre 26 Oct 02:33
    #1

    Jag tycker man är jättenormal om man lämnar någon man älskar där man inte får närhet eller sex. Lever själv ganska sexlöst men det är p.g.a. min partners mediciner och han ger mig ändå extremt mycket närhet, gos, kramar, kyssar det är bara sexbiten som inte fungerar för honom p.g.a. medicinerna. Det är alltså en helt annan sak i mitt tycke, än att aktivt välja bort närhet eller sex med sin partner. Jag förstår att det är svårt för dig, och säger inte att du ska lämna, men OM du vill göra det tycker jag faktiskt att du har all rätt i världen. Skillnad om det vore enbart samlag men om du inte ens får krama eller pussa din partner? Nej, det är inte okej.

  • Anonym (jadu)
    Äldre 26 Oct 02:56
    #2

    Jag tycker att du kan ha all rätt i värden att göra det.

    Sen lär det säkert vara någon som frågar ifall det kan vara så att han har något på sidan. Har varit med i ett likande förhållande är snubbe där jag inte årka något mer för att hon ville verkligen inte ha någon form av närhet för efter ett tag så tappar man ju lusten med liksom.

  • Anonym (jadu)
    Äldre 26 Oct 02:59
    #3
    Anonym (jadu) skrev 2014-10-26 02:56:57 följande:

    Jag tycker att du kan ha all rätt i värden att göra det.

    Sen lär det säkert vara någon som frågar ifall det kan vara så att han har något på sidan. Har varit med i ett likande förhållande är snubbe där jag inte årka något mer för att hon ville verkligen inte ha någon form av närhet för efter ett tag så tappar man ju lusten med liksom.


    Liknande ska det vara där inte likande skriva på telefon är en liten utmaning.
  • Anonym (lesse­n tjej) Trådstartaren
    Äldre 26 Oct 03:32
    #6

    Vette fan hur jag ska göra lixom,tre år av vårat förhållande har varit fantastiskt på alla fronter och underbar sex o mkt närhet och nu dom senaste två åren=noll.

    Börjar närma mig 30 och längtar efter barn o familj o han säger oxå att han vill ha barn o familj inom kort men hur fan ska de funka när man har noll sexliv/närhet me varandra o sen vet jag inte om de e så lockande o skaffa barn med en om de blir ett sexlöst förhållande utan nån som helst närhet o sex. Sen känner jag oxå att mitt självförtroende o hela jag rasat i botten av detta. Han ger än aldrig komplimanger elr säger något fint till en,aldrig får man nå bekräftelse heller,han har inte sgat på två års tid att han älskar än elr visat nån som helst uppskattning...

    Har ifrågasatt han o han säger bara jag är ju tesammans me dej för ja älskar dig. Ja men hur kan ma ngöra de då om man inte visar de. Om jag är tesammans me någon som jag älskar då visar jag det,vill vara med personen o känner lust till sex o närhet men alla kanske e olika.

    Han verkar inte lida av de heller...

    Du som skriver att du har en älskare,hur känner du inför de? Vad säger ditt samvete?:( mår du inte dåligt? Träffas ni enbart för sexet elr känner du mer för din älskare?

    Usch jag vet verkligen inte vad jag ska göra...antigen stanna ett tag till elr dumpa o gå vidare,ett sexlöst förhållande utan närhet o sex de känns som de dödar förhållandet sakta:(

  • Underh­ill
    Äldre 26 Oct 11:42
    #7

    Ingen lätt situation:(...en älskare tror jag dock inte gör saken bättre i ditt/ert fall. Kommunikation o ev parsamtal/terapi ev!?

    Vad tror du?


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (jadu)
    Äldre 26 Oct 15:36
    #8
    Anonym (lessen tjej) skrev 2014-10-26 03:32:27 följande:

    Vette fan hur jag ska göra lixom,tre år av vårat förhållande har varit fantastiskt på alla fronter och underbar sex o mkt närhet och nu dom senaste två åren=noll.

    Börjar närma mig 30 och längtar efter barn o familj o han säger oxå att han vill ha barn o familj inom kort men hur fan ska de funka när man har noll sexliv/närhet me varandra o sen vet jag inte om de e så lockande o skaffa barn med en om de blir ett sexlöst förhållande utan nån som helst närhet o sex. Sen känner jag oxå att mitt självförtroende o hela jag rasat i botten av detta. Han ger än aldrig komplimanger elr säger något fint till en,aldrig får man nå bekräftelse heller,han har inte sgat på två års tid att han älskar än elr visat nån som helst uppskattning...

    Har ifrågasatt han o han säger bara jag är ju tesammans me dej för ja älskar dig. Ja men hur kan ma ngöra de då om man inte visar de. Om jag är tesammans me någon som jag älskar då visar jag det,vill vara med personen o känner lust till sex o närhet men alla kanske e olika.

    Han verkar inte lida av de heller...

    Du som skriver att du har en älskare,hur känner du inför de? Vad säger ditt samvete?:( mår du inte dåligt? Träffas ni enbart för sexet elr känner du mer för din älskare?

    Usch jag vet verkligen inte vad jag ska göra...antigen stanna ett tag till elr dumpa o gå vidare,ett sexlöst förhållande utan närhet o sex de känns som de dödar förhållandet sakta:(


    Men, det kan inte vara så att han kan ha tappat känslorna och stannar kvar för att han vill ha barn han med. Men jag skulle ta och prata med han en sista gång och säga att du funderar på att lämna han.
  • Anonym (lesse­n tjej) Trådstartaren
    Äldre 26 Oct 22:03
    #9

    Har föreslagit att vi ska gå o prata me nån/par terapi men han VÄGRAR så det sket sig där.

    Hur kan han vilja ha barn/familj med en om han inte äns visar någon form av att han tkr om en längre inte äns vill ha sex elr närhet alls:/ Själv skulle ja aldrig vilja ha barn o familj med någon ja inte äns kan ta i men sån e jag :(

    Sitter hemma själv nu o grubblar sönder detta,usch vad detta tar energi och ork :(

    Tror jag ska försöka kämpa på ett tag till o se hur allt utvecklar sig om de blir nå bättre elr sämre,men känns som att snart får det vara nog :/

  • Anonym (Gå)
    Äldre 26 Oct 22:17
    #10
    Anonym (lessen tjej) skrev 2014-10-26 22:03:52 följande:

    Har föreslagit att vi ska gå o prata me nån/par terapi men han VÄGRAR så det sket sig där.

    Hur kan han vilja ha barn/familj med en om han inte äns visar någon form av att han tkr om en längre inte äns vill ha sex elr närhet alls:/ Själv skulle ja aldrig vilja ha barn o familj med någon ja inte äns kan ta i men sån e jag :(

    Sitter hemma själv nu o grubblar sönder detta,usch vad detta tar energi och ork :(

    Tror jag ska försöka kämpa på ett tag till o se hur allt utvecklar sig om de blir nå bättre elr sämre,men känns som att snart får det vara nog :/


    Jag har varit där du är men konstigt nog lyckades vi få barn en av de få gånger vi hade sex. Vi bor fortfarande ihop men har inte haft sex på 11 år. Han ville inte och till slut ville inte jag heller. Mitt råd är; gå.
Svar på tråden Sexlöst förhållande,hur har de påverkat er? Vad fan gör man..