• Anonym (hq)
    Äldre 26 Oct 04:43
    509 visningar
    1 svar
    1
    509

    manipulerande föräldrar

    Hej allihopa.

    Det är så att jag har ett problem med mina föräldrar vilket stör mig väldigt mycket. Skulle vilja ha lite hjälp med detta om jag tänker rätt eller inte, eller om jag bara är egoistisk som tänker såhär. Nu till vad som hände. När jag var 22 år köpte jag en jätte fin lägenhet som jag var väldigt stolt över. Jag flyttade in där med min flickvän och var hur glad som helst. Efter ca 4 månader efter jag hade köpt min lägenhet hade min mammas bostad blivit ombildad till bostadsrätt. Hon kunde inte köpa den eftersom hon hade betalningsanmärkningar. Hon ringde mig var och varannan dag och tjatade att jag skulle sälja min lägenhet och köpa hennes bostad, men jag ville verkligen inte det. Eter ca 6 månaders tjat övertalade hon mig att sälja den, för att hon sa att hon skulle skaffa en annan bostad för att den var alldeles för stor för henne och hon hade nyligen skilt sig från min pappa som hade flyttat. Hon lovade mig att jag skulle få vinsten av hennes bostad och att hon skulle flytta. Självklart skulle jag inte ta hela vinsten själv tänkte jag, men halva hade jag tänkt mig eftersom det var jag som har vart tvungen att sälja min lägenhet och flytta runt och bo i andra hand. Nu när jag hade sålt min bostad och köpt hennes så ville hon inte flytta. Hon började klaga på mig och säga att alla andra barnen i området har tagit lån till sina föräldrar för att köpa huset, hon klagade på att det var vattenskador i huset och att man inte skulle sälja nu, det var inte rätt läge. Efter 2 år hade jag och min sambo bott i två lägenheter i andrahand. Flyttarna va väldigt påfrestande men tillslut fick vi vår tredje som var i förstahand. 2 år hade gått och min pappa flyttade tillbaka till min mamma. När det väl var dags sälja bostaden så började allt tjafs igen att det var deras hus och att jag inte hade rätt till något. Det slutade med iaf att dom sålde bostaden gick 600000 rent i vinst och gav trettiotusen till mig. Dom köpte en ny bostad i min brors namn och har halva bostaden betald. Jag själv nu bor kvar med min sambo i hyresrätten och känner mig så jävla blåst. Hade jag haft kvar min lägenhet och inte gjort något för dom hade min bostad vart 500000 kr mer värd och vi hade aldrig behövt flytta runt som vi gjort Jag är så himla arg på dom och förstår inte hur dom kan ha gjort såhär mot mig och min sambo. Varje gång jag tar upp det med dom så blir jag utskälld. Jag mår väldigt dåligt utav detta, tycker det är så jävla fult och vad vi har fått utstå. Nu behöver jag hjälp, med om detta är okej? Har jag rätt och känna såhär? Ska jag göra något?

  • Svar på tråden manipulerande föräldrar
  • Äldre 26 Oct 15:55
    #1

    Skrev din mamma och du ett låneavtal när du köpte hennes bostadsrätt?


    I såna fall kan du ju vända dig till en jurist och försöka få tillbaka dina pengar.


    Ägde du och din sambo er lägenhet ihop?


    Vad sa hon när du skulle sälja?

Svar på tråden manipulerande föräldrar