• telma11

    Födda 89 med förhoppning på barn 2015

    Nu har jag och min sambo äntligen pratat oss fram till att de är dags att skaffa en liten Drömmer Över lycklig tjej! Så är de några som är födda 89 som vill följas åt med om ett plus på stickan snart och barn till 2015? Där vi kan prata tsm och ge tips till ett plus på stickan Skrattande Ska vi följas åt??

  • Svar på tråden Födda 89 med förhoppning på barn 2015
  • fjällräven lady

    Gärna! Vi är inne på vårt 4 försök just nu. Ägglossning precis passerat, tror jah i alla fall. Har inte stenkoll men min app säger det i alla fall :)

  • telma11

    vi har precis bestämt oss att vi ska försöka till 100% nu så vi har haft sex varje dag nu ett en månad. Blev besviken nu när jag fick min mens förra månaden. Men enligt min app som *peppa peppa* faktiskt stämmer så ska jag har ägglossning nu den sista så gäller och tajma in det nu :) Har du någon erfarenhet eller hört att de är lättare med de här Rosenrot Forte?

  • emme

    Här är en till 89:a som försöker :)
    3:e försöket gick precis åt skogen då mensen kom idag, hela 5 dagar för tidig!? Väldigt knepigt! Aldrig hänt förut men nån gång ska väl vara den första :P
    Ska nog prova ägglossningstester den här månaden. Annars har jag inte provat nått.

  • stjärnasomärdin

    Är gärna med här jag också! Vi fick ett sent missfall i fjärde månaden i våras och har bestämt oss för att börja på ny kula denna månaden. Känns både fantastiskt och skrämmande på samma gång...!

  • Oktoberbarn

    Jag hoppar gärna in här! Är helt ny i hela den här karusellen och igår tog jag mitt sista mini-piller så nu får vi se vad som händer.. ????

  • missmiss89

    Hoppar in här jag med :) jag och sambon är båda 89:or. Vi har försökt länge och jag har bl.a. Pcos. Så om 2 veckor börjar jag med provera för att få igång min mens och sen blir det pergotime. Får hoppas att vi lyckas på egen hand och slipper ivf. Får hålla humöret uppe ett tag till

  • fjällräven lady

    Känns väldigt spännande. Men jag har nästan gett upp hoppet om att de ska ta den här gången. Känns som att de inte kommer gå.. ändå vet ja ju att de kan komma att funka om vi har tur ;) men de är inte riktigt lika spännande som dom allraka förta gångerna, typ första å andra. bar ju stensäker att de skulle gå dom gångerna... visste att mensen skulle komma nu sist när den kom. Jag tror det kommer ta sig i vår nån gång. Sambon är 32 så jah är också lite orolig att hans simmare ska vara lite långsammare så jag stressar inte så mycket.. men vi är säkert superfertila fast vi har säkert bara missat ägglossning. De tror ja den här månaden i alla fall.. haftsex en gång innan äl och sen bara efter ;) vi får väl se...

  • telma11

    Va kul att ni hoppar på :) vi har är inne på första försöket så hoppas på ett plus nu snart. Båda är 89:or och längtar massor. Vi försöker ha sex så ofta vi kan för att få ett plus så snart som möjligt ska ha ägglossning nu så nu gäller det och ligga i ;) hur ofta har ni sex? Äter ni eller gör ni något speciellt?

  • missmiss89
    telma11 skrev 2014-10-27 21:20:44 följande:

    Va kul att ni hoppar på :) vi har är inne på första försöket så hoppas på ett plus nu snart. Båda är 89:or och längtar massor. Vi försöker ha sex så ofta vi kan för att få ett plus så snart som möjligt ska ha ägglossning nu så nu gäller det och ligga i ;) hur ofta har ni sex? Äter ni eller gör ni något speciellt?


    Vi har väl sex 3 - 4 gånger i veckan. Hade ännu oftare de första månaderna men det tog inte. Nu har jag ju pcos så beror nog på det men annars har jag hört att varannan dag är bra :) äter inget speciellt än. Ska börja med provera men åter igen så har jag pcos så därför jag äter det :) men jag försöker även äta mycket ekologiskt, lite koffein, ej sötningsmedel osv. Blev mer noga för någon månad sen med vad jag stoppade i mig. Läste någonstans att kemikalier och tillsatser är en stor Bov vid minskad fertilitet :-/

    Hur gör ni andra ? :)
  • fjällräven lady

    Äter min vanliga mat, vitamintillskott av folsyra ocg försöker äta lite av allt :) äter som jag brukar. vi har mycket älgkött fisk å lamm hemma som vi slaktat själva så de är bra mat!

    dricker kaffe typ 1-4 kopp per dag. inget mera :)

    sexar när vi har lust, dvs allt ifrån 1- 7 gånger i veckan :) men minst 2-3 gånger under de två dagarna i perioden då vi ä mest fertila för då är man ju så sugna ;)

Svar på tråden Födda 89 med förhoppning på barn 2015