• Anonym (anony­m)
    Äldre 27 Oct 13:14
    1049 visningar
    3 svar
    3
    1049

    Viktnedgånf

    Hej, jag behöver gå ner 20kg och har räknat ut att jag ska äta runt 1400kcal men problemet är att det blir bara runt 1100kcal och jag blir mätt av det. Kommer jag fortfarande gå ner i vikt även om jag äter 1100kcal? Jag brukar gå promenader i 1 timma varje dag ingen annan träning för det hinner jag inte med.

  • Svar på tråden Viktnedgånf
  • Äldre 29 Oct 10:16
    #1

    Hej

    Du kommer att gå ner i vikt. Var dock medveten om att du kanske inte orkar gå lika snabbt på dina promenader och att det kanske blir svårare att hålla upp motivationen med så lite energi.

    Lycka till


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • Äldre 29 Oct 14:58
    #2
    Träningsexpert Elmina skrev 2014-10-29 10:16:15 följande:

    Hej

    Du kommer att gå ner i vikt. Var dock medveten om att du kanske inte orkar gå lika snabbt på dina promenader och att det kanske blir svårare att hålla upp motivationen med så lite energi.

    Lycka till


    Fast jag har ätit runt 1100kcal i 4 veckor nu och gått ner 4kg och jag har inte mått dåligt eller så. För när jag räknar ut protein, fett och kolhydrater så får jag i mig så mycket som jag behöver fast jag väljer nyttigare alternativ och kanske därför blir det så lite kalorier. Men så länge ja får i mig protein, fett och kolhydrater är det väl ändå bra?
  • Äldre 30 Oct 19:11
    #3

    Får du i dig tillräckligt av alla vitaminer och mineraler? Samt minst 1 g protein per kg kroppsvikt?

    Då har du en väldigt genomtänkt kost! 


    Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
Svar på tråden Viktnedgånf