• Anonym (Sun)

    Sambon klagar bara på maten

    Jag har hela mitt liv varit noggrann med vad jag stoppar i mig och skulle aldrig få för mig att köpa hem halvfabrikat, produkter som innehåller socker, gluten, laktos, konserveringsmedel eller inte är ekologiska. För mig är det oerhört viktigt att äta sunt och ta hand om sin kropp. Eftersom det är jag som lagar maten här hemma är det också jag som handlar den, men nu klagar sambon över matvarorna och säger att det aldrig finns något ätbart. När jag lagat i ordning något så går det ju an, men när han själv river runt i skåpen säger han att det inte finns någon "riktig mat" hemma. 

    Det finns det visst! Riktigt bra och nyttig mat, för övrigt. Jag planerar inköpen väl och handlar alltid för flera dagar framåt. Skåpen är överfyllda med fisk, fågel, grönsaker, rotfrukter, kvarg, ägg, bönor, linser och frukt. men tydligen duger inte det, för det är inte "riktig mat" när han inte kan se slutprodukten pga sin kassa inlevelseförmåga och bristande matlagningskunskap. Det går alldeles utmärkt att slänga ihop alla möjliga slags maträtter på det som finns om man klarar av att laga mat, men han tycks bara se det som... "ägg, aha, får koka några ägg, ingen riktig mat" eller "morot, öh, får väl äta en ensam morot då". 

    Ska han äta skitmat så får han äta det ute, halvfabrikat i skåpen slänger jag. Vill inte uppmuntra till att han fördärvar sin kropp när jag faktiskt tar på mig att laga maten åt honom dessutom. Fan vad förbannad jag blir! Är era karlar också så här kinkiga?! 

  • Svar på tråden Sambon klagar bara på maten
  • Anonym (Sun)
    Expertenmedpunkt skrev 2014-10-27 20:43:07 följande:

    Du kanske borde byta variant på natten, så han får smaka på något annat än pudding. ;)


    Förstod inte detta?
  • Anonym (S)

    Innehåller inte kvarg laktos?

    I övrigt tycker jag att han kan skaffa hem "riktig mat" om han nu gnäller.

  • Anonym (Sun)
    Anonym (S) skrev 2014-10-27 20:46:21 följande:

    Innehåller inte kvarg laktos?

    I övrigt tycker jag att han kan skaffa hem "riktig mat" om han nu gnäller.


    Köper bara laktosfria produkter.

    Han äter ju min mat när jag lagar den, det är bara när han river runt i skåpen som han klagar. Jag tänker då inte laga den typen av mat som han påstår är "riktig".
  • Anonym (t)
    Anonym (Sun) skrev 2014-10-27 20:41:50 följande:

    Jag har hela mitt liv varit noggrann med vad jag stoppar i mig och skulle aldrig få för mig att köpa hem halvfabrikat, produkter som innehåller socker, gluten, laktos, konserveringsmedel eller inte är ekologiska. För mig är det oerhört viktigt att äta sunt och ta hand om sin kropp. Eftersom det är jag som lagar maten här hemma är det också jag som handlar den, men nu klagar sambon över matvarorna och säger att det aldrig finns något ätbart. När jag lagat i ordning något så går det ju an, men när han själv river runt i skåpen säger han att det inte finns någon "riktig mat" hemma. 

    Det finns det visst! Riktigt bra och nyttig mat, för övrigt. Jag planerar inköpen väl och handlar alltid för flera dagar framåt. Skåpen är överfyllda med fisk, fågel, grönsaker, rotfrukter, kvarg, ägg, bönor, linser och frukt. men tydligen duger inte det, för det är inte "riktig mat" när han inte kan se slutprodukten pga sin kassa inlevelseförmåga och bristande matlagningskunskap. Det går alldeles utmärkt att slänga ihop alla möjliga slags maträtter på det som finns om man klarar av att laga mat, men han tycks bara se det som... "ägg, aha, får koka några ägg, ingen riktig mat" eller "morot, öh, får väl äta en ensam morot då". 

    Ska han äta skitmat så får han äta det ute, halvfabrikat i skåpen slänger jag. Vill inte uppmuntra till att han fördärvar sin kropp när jag faktiskt tar på mig att laga maten åt honom dessutom. Fan vad förbannad jag blir! Är era karlar också så här kinkiga?! 


    Laga kårv och makarroner så löser det sig säkert!
  • Anonym (Sun)
    Anonym (t) skrev 2014-10-27 20:51:19 följande:
    Laga kårv och makarroner så löser det sig säkert!
    Över min döda kropp att jag lagar något sådant, det får han äta ute i så fall. 
  • Anonym (Sun)
    Tecum skrev 2014-10-27 20:49:07 följande:

    Fråga vad han vil ha rent konkret och gör en gemensam matsedel.


    Som sagt tänker jag inte laga den typen av mat. Jag vill att han äter sunt hemma, ska han äta skräpmat så får han göra det ute när jag inte ser. 
  • neverpreggo

    En vuxen människa har rätt att ha halvfabrikat i skåpet utan att du slänger det. Han ska få köpa in och ha mat som han tycker om?! Jag hade blivit galen om jag aldrig fick äta saker som jag antar inte finns hos dig. Alla är inte lika och tror säkert du gör ok mat men det är inte som att det skadar att ibland äta annat.

Svar på tråden Sambon klagar bara på maten