• angel-1990

    BIM nov, dec 2014

    Hej allihopa... någon som planerar sitt första barn och vill följas vid? Jag trodde att jag äntligen hade lyckats den här månaden men mensen kom tyvärr idag... min nästa bim borde vara kring 20/11.. varmt välkomna alla och stort lycka till. :)

  • Svar på tråden BIM nov, dec 2014
  • Fundersam skogsmulle

    Hej!
    Vi hoppas också kunna skapa vårt första barn inom snar framtid! :) Vi trodde också att jag var gravid för bara en vecka sedan då jag fick positivt på grav.stavar från testlagret (testade för skojs skull en vecka efter mensen, du må tro att jag blev förvånad över 3 (!) positiva i samma urin), men det visade sig att jag får två streck på alla mina stavar från testlagret, medan det blir negativt med alla andra test! :)

    Antingen har jag BIM den 11 eller 18 november... mensen var sist gång 7 dagar senare än gången innan, så vet inte om den bara var sen eller om det äntligen har gått tillbaka till mitt ursprungsläge på 38 dagar som det var innan jag började med p-piller! :)


    Lycka till! :)

  • angel-1990
    Fundersam skogsmulle skrev 2014-10-28 11:38:04 följande:

    Hej!

    Vi hoppas också kunna skapa vårt första barn inom snar framtid! :) Vi trodde också att jag var gravid för bara en vecka sedan då jag fick positivt på grav.stavar från testlagret (testade för skojs skull en vecka efter mensen, du må tro att jag blev förvånad över 3 (!) positiva i samma urin), men det visade sig att jag får två streck på alla mina stavar från testlagret, medan det blir negativt med alla andra test! :)

    Antingen har jag BIM den 11 eller 18 november... mensen var sist gång 7 dagar senare än gången innan, så vet inte om den bara var sen eller om det äntligen har gått tillbaka till mitt ursprungsläge på 38 dagar som det var innan jag började med p-piller! :)

    Lycka till! :)


    Önskar dig stort lycka till vid nästa bim :) trist att få ett plus som inte stämmer :/. Har hört att det är en del som säger att testlagrets tester inte fungerar som dom ska... själv har jag bara använt apotekets egna. Men håller tummar och tår på att de plussar nästa gång :)
  • moeee

    Vi planerar också första! har bara haft mens två gånger sedan jag slutade med p-piller, så den är inte regelbunden än... Men går jag på senaste cykeln så är bim 26/11 :) Har planer på att inte ta miljoner test den här gången (tror det gick åt 10 stycken senast), men vi får väl se om jag kan hålla mig när det börjar närma sig :)

  • angel-1990
    moeee skrev 2014-10-28 18:58:17 följande:

    Vi planerar också första! har bara haft mens två gånger sedan jag slutade med p-piller, så den är inte regelbunden än... Men går jag på senaste cykeln så är bim 26/11 :) Har planer på att inte ta miljoner test den här gången (tror det gick åt 10 stycken senast), men vi får väl se om jag kan hålla mig när det börjar närma sig :)


    lycka till :)
  • Fia-Lia

    Hej!

    Fick ett pos på ÄL-testet den 27 oktober. Blev dock sex endast en gång då.
    Mensen är planerad till ungefär 10 oktober, så nu är det bara och sitta och vänta så snällt.

    Ska försöka att inte ta massa tester innan BIM men jag vet hur nyfiken jag kan bli Tungan ute

    Lägger upp bildbevis den dagen jag testet - vare sig det är neg eller pos Skrattande

  • Fia-Lia
    Fundersam skogsmulle skrev 2014-11-03 20:57:05 följande:

    Någon som upplever något speciellt eller har en speciell känsla i kroppen redan nu? :)


    Precis efter ägglossningen fick jag en intuitiv känsla av att ägget hade blivit befruktat. Den känslan försvann dock efter några dagar. Ingen aning om det var en falsk känsla eller inte. Det är vårt första försök och än så länge har grav. testet visat negativt, men jag har varit lite för tidigt med att testa.
    Inga kroppsliga symtom.
    Själv då? Glad
  • Lilladooris24

    Hänger gärna på! Jag har bim 25/11. Äl om ett par dagar om kroppen inte krånglar som förra månaden, då var ingenting som det brukar!:)

  • Fundersam skogsmulle
    Fia-Lia skrev 2014-11-05 20:33:25 följande:
    Precis efter ägglossningen fick jag en intuitiv känsla av att ägget hade blivit befruktat. Den känslan försvann dock efter några dagar. Ingen aning om det var en falsk känsla eller inte. Det är vårt första försök och än så länge har grav. testet visat negativt, men jag har varit lite för tidigt med att testa.
    Inga kroppsliga symtom.
    Själv då? Glad
    Spännande att se om känslan stämde då! :D Känns ändå som om det kan vara positivt att inte direkt ha några kroppsliga symptom då man i alla fall kan utesluta skengraviditet! Det verkar ju finnas många som inte känner någonting just när de blir gravida, till skillnad mot alla andra månader då de upplever hur mycket som helst! :D

    Jag vet inte riktigt när(/om) jag hade ägglossning då förra månaden var lite knasig, men sen dess som jag tror att jag hade ägglossning så har jag haft lite tunga bröst liksom. Inte gigantiska och inte heller ömma, utan bara lite större och typ tunga... Sen har jag haft värmeblossning i ansiktet i ca en veckas tid, vet dock inte om det är ett grav.tecken eller endast ett tecken på att min förkylning inte helt har gått över!  :) Har väl även fått det som lite mensvärk i några sekunder då och då, fast det tror jag att jag fick förra månaden med!

    Det är lite svårt att försöka tyda sin kropp då man inte funderade på det så mycket innan man började med p-piller för 8 år sedan! :) Har troligtvis BIM runt 10-11 men kan lika gärna vara en vecka senare. Har som sagt ingen större koll sen senaste mensen! :)
Svar på tråden BIM nov, dec 2014