• Densi

    Rape Play oro

    Min tjej har ett X som misshandlat henne flertal gånger förut och är t.o.m. dömd för det, nu har dom inlett en sidorelation där dom träffas på "hennes" villkor.
    Det som gör mig orolig är att han har föreslagit rape play till henne fast jag tror att hon inte fattade riktigt. Hon tror nog att dom bara ska olja in varandra. 
    Ska jag vara orolig ?

    Hon visar mig en del sms andra raderar hon, vet jag eftersom när jag frågade vad han menade med något så finns det inte kvar i konversationen senare.
    Jag tog telefonen en gång (lite berusad) och chattade en stund där jag nämnde att jag kände inte kände mig orolig att hon var med honom svarade han att jag kanske borde vara det.

    Planerar han att återigen ta full kontroll över henne ?
    Han har flera misshandels domar sedan tidigare och den senaste med min tjej där han fortfarande betalar skadestånd.  

    Är det bättre att låta henne ha flera okända sexpartners eller en känd våldsam ?

  • Svar på tråden Rape Play oro
  • GuyFromTheSky

    Det här kan ju inte vara på riktigt? 


    Din tjej blev misshandlad av ett ex, sedan träffar hon dig och nu ska hon vara med honom vid sidan om, med risk för att bli misshandlad och/eller våldtagen?

    Du får ta ett rejält snack med henne tror jag. Så här kan hon ju inte hålla på, att du accepterar att hon är med sitt ex över huvud taget är bara det obegripligt för mig, att hon sedan blev misshandlad av honom...

  • Anonym (AnonymMan)
    Densi skrev 2014-10-28 09:13:21 följande:
    Min tjej har ett X som misshandlat henne flertal gånger förut och är t.o.m. dömd för det, nu har dom inlett en sidorelation där dom träffas på "hennes" villkor.
    Det som gör mig orolig är att han har föreslagit rape play till henne fast jag tror att hon inte fattade riktigt. Hon tror nog att dom bara ska olja in varandra. 
    Ska jag vara orolig ?

    Hon visar mig en del sms andra raderar hon, vet jag eftersom när jag frågade vad han menade med något så finns det inte kvar i konversationen senare.
    Jag tog telefonen en gång (lite berusad) och chattade en stund där jag nämnde att jag kände inte kände mig orolig att hon var med honom svarade han att jag kanske borde vara det.

    Planerar han att återigen ta full kontroll över henne ?
    Han har flera misshandels domar sedan tidigare och den senaste med min tjej där han fortfarande betalar skadestånd.  

    Är det bättre att låta henne ha flera okända sexpartners eller en känd våldsam ?
    Din tjej har en relation med sitt ex? Du menar att Du sitter hemma och väntar medan hon har sex med sitt ex som dessutom misshandlat henne?

    Är det inte bättre att Du ger henne vad hon behöver istället för att hon skall ha sex med andra?


  • Densi

    Hon är polyamorös, och behöver ge och få kärlek från flera. Så vi har ett öppet förhållande. Angående sex så får hon var dag. ibland flera gånger.
    Hon har redan börjat prata om att åka iväg från oss båda och vara fri som vinden och sedan komma hem igen.

    Jag är bara orolig för hennes välbefinnande och då svarar hon att det är egoistiskt att inte låta en annan människa leva fullt ut och göra vad som faller en in.

  • Anonym (T)

    Du borde nog vara mer orolig för dig själv, verkar inte vara som det ska där.

  • Anonym (lm)
    Densi skrev 2014-10-28 12:48:35 följande:

    Hon är polyamorös, och behöver ge och få kärlek från flera. Så vi har ett öppet förhållande. Angående sex så får hon var dag. ibland flera gånger.
    Hon har redan börjat prata om att åka iväg från oss båda och vara fri som vinden och sedan komma hem igen.

    Jag är bara orolig för hennes välbefinnande och då svarar hon att det är egoistiskt att inte låta en annan människa leva fullt ut och göra vad som faller en in.


    Är du också berättigad till att "få kärlek från flera" eller är det bara egoistiskt sålänge det är hon som begränsas?
  • Densi

    Angående om jag kan vara med andra kvinnor, så vill hon att jag ska ha det bra och få kärlek och sex från andra kvinnor. Men framförallt så kräver hon nästan att jag ska dela med mig till någon mer. Hon la upp mig på Badoo och går in och flörtar med andra kvinnor , fast dom verkar mest bli rädd. Jag har sagt att dom söker nog seriösa förhållanden.
    Hon vill vara sambo med mig men inte den andre.
    Det är första gången hon är öppen med detta.I hennes tidigare förhållanden har hon smusslat och knullat runt utan att säga något.

    Nu har jag pratat ut lite med karln och han har lugnat mig lite... Han vet att hon och jag är sambo. Domarna han har på sig är på fyllan och hon vägrar att gå dit om han dricker. Och han försöker sluta.

  • foreman

    Det låter ju inte sunt för fem öre, varför ens tilltala någon som är dömd för misshandel på en själv? och där sitter du och lydigt väntar tills hon kommer hem.

    Hon kanske gillar tanken på att bli förnedrad av honom samtidigt som hon rätt så uppenbart verkar förnedra dig och eventuellt tänder på det med?

  • Perplex

    Skaffa en ny tjej. Vill du verkligen ha resterna efter en sådan snubbe? Hon visar ju att hon tydligen vill bli behandlad som skit. Tjejer som inte drar så fort de blir psykiskt/fysiskt misshandlade förtjänar inte att vara med en kille som bryr sig om dom.

  • Densi

    Grejen är den att om jag försöker hindra henne från att träffa honom byter hon ut mig och likadant för honom, att om han kräver något så byter hon ut honom mot någon annan. Hon ser helst att jag har minst en kvinna till och att jag måste lära mig att ge mera kärlek till flera för att utvecklas som människa.

  • Anonym (Wtf)

    Det där låter mer som att hon är skadad på något vis än polyamorös... Jag hade sagt stopp för länge sen. Om du är ok med en polyrelation så hade jag iaf satt krav på att det INTE är med sitt galna ex utan en älskare som det aldrig funnits känslor kring.

  • Densi

    Jo det är den biten med att han har ett våldsamt förflutet som är problemet för mig.
    Att han är ett X ser jag som en fördel, för han är inte känd för att vara smart eller snygg (t.o.m. hon själv). Och hon har sagt till honom att det är doften som lockar.
    Jag har läst om det där och om han visste vad jag läst om dofter skulle han hänga sig självmant. det är tydligtvis så för barnlösa kvinnor att de dras till doften av den biologiske fadern. Tilläggas kan då att jag tydligtvis inte doftar någonting.

  • Densi

    På vad sätt, skulle jag driva med er ?
    Har du levt med en kvinna som år bipolär ?
    Som haft sin uppväxt i fosterhem och där blivit misshandlad ?
    Som på helgerna blivit våldtagen av sin alkoholiserade biologiske fader ? 
    Klart hon är skadad, varför tror du jag tar hand om henne ?

    Angående dofter så läste jag en amerikansk artikel om 49 barnlösa kvinnor som drogs till doften som var närmast den biologiske fadern. Vad slutsatsen var stod inte tyckte bara det var skönt att jag inte luktade "hemma".
    Det skulle kännas lite som incest.

    Hon är där nu, och kommer hon hem med ett enda blåmärke så gör jag slut och hon får klara sig själv.

  • Densi

    Sedan ser jag hellre att det är en karl som inte klarar av att få någon annan, vill fan inte ha aids

  • P30

    Jag ser mig också som poly, men det innebär inte att jag kräver att min sambo måste träffa andra. Det innebär inte heller att jag gör exakt vad jag har lust med. Jag har en relation med min sambo och det innebär att vi har regler för vad vi gör med andra, när vi gör det osv.

    Självklart kan man ha det relativt regellöst också, men om man är sambo med någon ingår normalt någon slags förpliktelser vare sig man är ihop eller inte.

    I vår regelsamling ingår att personer som vi träffar skall vara psykiskt stabila. Jag hade nog låtit henne vara fri som en fågel på egen hand om det hade inneburit att hon skulle dejta sitt ex som har en dom på sig för att ha slagit skiten ur henne.

    Tyvärr är det så att du inte kan rädda den här tjejen. Om hon skall må bra och hitta sig själv kan det inte baseras på att du skall ta hand om henne och försöka dämpa fallet genom att strössla lite bomull.

    Det är i min bok ett friskhetstecken att vilja vara med andra när man är i en bra relation, det är i samma bok ett extremt stort varningstecken om hon skall leka rape play lekar med ett misshandlande ex. Hon har ju uppenbarligen en beroende-medberoendeproblematik där och jag tror faktiskt att det vore bäst för alla inblandade att du lade in ditt veto så att hon förstod att det är allvar. Och att hon får göra valet och där du står fast vid de krav du har.

    Generellt har du inte skrivit speciellt mycket om vad du vill, bara om saker som hon vill. Så, ta en allvarlig funderare på det.
    Och varje gång du tänker att du vill ta hand om henne/få henne att må bra etc. Gör om tanken och tänk vad du vill istället...


    Om du inte kollat min profilbeskrivning kanske du skall göra det?
  • Densi

    Tack P 30

    Det var det första intelligenta svar i denna tråden. Jo regler finns och jag överdrev lite när jag sa att hon kräver att jag ska träffa andra, men hon tänder på det.
    Hon skulle vilja se mig kyssa en annan kvinna och se oss gå iväg, bara tanken på det får henne att flyga på mig.
    Jag misstänkte att det var Rapeplay men det var det nog bara massage med olja, det var min hjärna som drog iväg, men jag har klargjort att såna lekar inte är acceptabla med den mannen. 
    Jag är inte rädd för att hon ska välja honom framför mig, han har inget körkort ingen bil kronofogden jagar honom, jobbar som byggnadsarbetare, villkorlig dom och är över 50 det är inte drömscenariot eller hur ?

Svar på tråden Rape Play oro