• Anonym (Många har behov)

    Prioritering

    För att hitta den bästa prioriteringen vid en oplanerad oönskad graviditet:

    Jag ångrar hellre en abort än ångrar att jag födde ett barn till då (även om man älskar det barnet sedan, så kan man faktiskt ångra att man födde då. Har redan varit med om det, och då utsätter man det barnet, sig själv, sina första barn, pappan och kanske ännu fler för stora problem.)

    Jag ångrar också hellre en abort än riskerar att ångra en permanent sterilisering, även om jag inte senare försöker få fler barn.

    Såhär tänker jag för att hitta "rätt sätt" som fungerar i min livssituation.

  • Svar på tråden Prioritering
  • Anonym (överens)

    Jag håller med fullständigt. Nu har jag aldrig ångrat en abort, och har man den här inställningen tror också risken är mindre.

    Nej, tänk ångesten att ha steriliserat sig och sen komma på att man ändå vill. Hellre då att riskera att behöva göra ett par aborter.

    Har du själv gjort abort?

  • Anonym (Många har behov)
    Anonym (överens) skrev 2014-10-30 20:15:58 följande:

    Jag håller med fullständigt. Nu har jag aldrig ångrat en abort, och har man den här inställningen tror också risken är mindre.

    Nej, tänk ångesten att ha steriliserat sig och sen komma på att man ändå vill. Hellre då att riskera att behöva göra ett par aborter.

    Har du själv gjort abort?


    Jag har gjort abort en gång innan jag fick barn. Jag vill inte behöva göra det igen, men skulle det bli en oönskad graviditet trots preventiv så ser jag inte att jag varken önskar eller på något sätt kommer orka (och man behöver mer än bara "orka" också!) och mina barn jag har har redan lidit tillräckligt av att få ett oplanerat syskon. Det är Ansvar och Omsorg om de fina barn jag har nu som gäller! Precis, hellre en abort och kanske kunna skaffa ett barn senare om man då vill, när man har ork och tid och faktiskt längtar efter det, än att sterilisera sig och senare när livet är på ett annat sätt ångra det!

    Jag tar upp detta för att jag ofta läser att "man ska sterilisera sig om man inte vill ha fler barn"... mmhhm, det är ju bara det att NU kanske det inte är aktuellt. Men det kan det naturligtvis vara om tre år.
Svar på tråden Prioritering