• Äldre 28 Oct 18:18
    4824 visningar
    5 svar
    5
    4824

    Hur får jag henne tillbaka?

    Hallå! Tänkte kolla med er om ni kan ge mej tips eller råd på vad jag kan göra? Jag och mitt ex har tyvärr separerat! Detta hände i slutet av maj ungefär i år och hon flyttade hem till hennes mamma samtidigt som hon började festa sjukt mycket osv så blev hon utslängd och valde att flytta tillbaka till mej igen med våran son som fyller tre år i december. Under åren så har vi varit lite fram och tillbaka, blivit ihop och gjort slut och senaste gången vi blev tillsammans var det 2010 och innan dess för första gången 2007 och gjorde slut 2009 och det är återigen slut. Jag har inte funnits där så mycket trots att vi bott tillsammans, när vi fick våran son så kom jag typ alltid hem från jobbet och började diska eller städa eller något liknande istället för att ta mej tiden och sitta och umgås med dom. Så då valde hon på riktigt nu i maj för att lämna mej, jag söp konstant och mådde riktigt dåligt då jag fick reda på att hon började hänga med en granne som bor på samma våning som jag gör och dom umgås fortfarande lite då och då. 

    Nu bor hon hos hennes mamma och jag hos mej då. Sonen bor till mesta del hos dom eftersom jag jobbar och kommer sent hem på kvällarna och kan inte ha honom lika mycket. När jag frågar om vi ska ses och hitta på något så säger hon att det är för tidigt, trots att senast vi gjorde något var i slutet av Augusti då vi åkte till Paris över en helg för att kunna spendera tid med varandra. Men det blev ingen skillnad, så för lite mer än en månad sedan flyttade hon hem till hennes mamma igen. 

    Jag vill inte verka jobbig mot henne, vi var så insatta att flytta från lägenheten här till något nytt, till en trea då våran son och vi kunde haft varsitt rum men det blev aldrig så. Hon tycker att vi ska fira jul tillsammans. Men samtidigt kommer det kännas så konstigt att fira jul med henne om vi inte gör något och ses innan dess, kommer kännas som att jag släpper in en person jag inte känner (ungefär så). Att köpa massa saker till henne hjälper inte, jag har köpt alldeles för mycket under sommaren för att visa hur mycket jag tyckte/tycker om henne. Jag älskar henne som tusan och jag gillar henne alldeles för mycket så det gör riktigt ont att inte få vara med henne. Hon är liksom så unik, de finns absolut ingen som kan vara som henne, hon har sitt eget. 

    Igår satt vi och drack lite öl hos mej, vet inte riktigt hur det hände. Hon sa att hon aldrig kommer att älska någon som mej eftersom jag har varit hennes största kärlek. Jag går till en kurator lite då och då och pratar men jag får egentligen inte så mycket hjälp där, utan de är bara skönt att få prata ut. 

    Vad tycker ni att jag ska göra?! Sammanlagt har vi varit tillsammans i 7-8 år, det känns bara så dåligt att slänga allt och gå vidare. Har ni något sådant problem, hur hanterar ni situationen?

    / S

  • Svar på tråden Hur får jag henne tillbaka?
  • Äldre 28 Oct 18:22
    #1

    Börja fokusera på er son istället för på ert destruktiva förhållande. Hans välmående är viktigast.

  • Äldre 12 Jan 12:35
    #2

    Kidnappa kärringen och fly landet.

    Jag hjälper dig, du hjälper mig.

  • Äldre 12 Jan 12:40
    #3

    Hon är din fru, och ingen annans, kom ihåg det.

  • Äldre 12 Jan 12:42
    #4

    Hon är din fru säg.

  • missca­rolina
    Äldre 9 Jun 15:39
    #5

    Hej!
    Låter som att du står inför ditt livs dilemma. Hoppas verkligen att det ordnar upp sig för dig, hur du än väljer att göra. Stanna eller börja om på nytt.

    Om jag förstår det rätt så ni har det rätt struligt, och även om du älskar att vara med henne så tar det även mycket på dina krafter. Det låter som om hon behöver ordna upp sig, få lite rätsida på sig själv. Det är inget du kan göra åt henne, utan hon måste fixa det själv. Och du behöver fokusera på din son och på dig själv. På att du ska kunna må bra även utan henne. 

    Jag vet hur det är att leva i ett långt förhållande. Är själv i ett som varat i 8 år. Men jag skulle inte stanna om situationen var som du beskriver det. Jag skulle lämna, försöka bli stark och fokusera på framtiden. Det skulle inte vara att kasta bort något. Livet förändras, det är dess natur. Så avsluta innan ni bara har dåliga minnen. Och fokusera på ditt eget liv. Fy, lätt för mig att säga. I know. Men ibland måste man ta tuffa beslut. Du har bara ett liv, lev det med nån som gör att du känner dig älskad och omhändertagen. Det är mitt råd. 

    Lycka till!

Svar på tråden Hur får jag henne tillbaka?