• Anonym (Kille)

    Ska jag kontakta tjejen i mitt hjärta efter så lång tid...?

    Hej,


    För 6 månader sedan var jag tillsammans med en tjej. Vi var tillsammans i två år. Jag har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv förut. Jag har dejtat många människor under mitt liv men har aldrig känt att jag fastnat för någon. Men den här tjejen var annorlunda. Olyckligtvis gled vi isär...varför vet jag inte och hon bedrog mig. Vi tog en paus från varandra och under denna tid höll jag också på med andra tjejer... jag vet inte varför..av ilska och sorg kanske...eller kanske för att bearbeta min sorg. Hur som haver... för cirka 3 månader sedan valde vi helt att avsluta vår relation helt. Så i princip har det varit slut mellan oss i 6 månader.


    Tiden har gått och jag har försökt att dejta andra tjejer under tiden. Det går inte, mitt intresse fångar ingen, torts att det gått ett halvår. 

    Mitt liv ser inte så bra ut nu. Försöker vara stark men jag känner mig så tom utan henne. Jag drömmer om henne hela tiden och jag hoppas hela tiden att det ska bli vi igen. Även om hon bedrog mig så har jag också hållit på med andra tjejer efter hennes otrohet...även om jag kanske mer gjorde det i bearbetningssyfte (men jag tycker inte det ursäktar mitt beteende...även om vi var ifrån varandra). Har gått in i en depression och käkar antidepressiv i syfte att få mig tillbaka "på plats" igen. Jag saknar henne och jag känner bara en sak nu: jag måste få leva med henne. Även om vi gått igenom en dålig period ihop så fine...sånt kan hända. Hon har varit en skit och jag också.... Men när jag blickar tillbaka till vårt förhållande så var det något otroligt vackert. Jag vill rädda detta. Jag vet inte om hon är redo för ett förhållande än...(något jag inte kan tvinga henne till heller)....men jag är det, och jag saknar en person att dela mitt liv med. Jag vill inte dela mitt liv med vem som helst, jag vill dela det med henne. Hos henne är jag hemma, jag känner mig inte hemma någon annan stans. 

    Problemet är att när vi valde att avsluta förhållandet helt sa jag en sak: "jag kommer inte kontakta dig igen, jag är trött på att vara efter dig och försöka fixa det här, så vill du ha mig så får du komma". Det känns som ett hinder för mig att nu några månader senare kontakta henne och visa mitt intresse igen efter det jag sa. Samtidigt frågar jag mig vad som är viktigast: att hålla vad jag har sagt eller att följa mitt hjärta. Jag älskar henne fortfarande. Jag vill inte älska någon annan än henne. Å andra sidan är jag rädd för att hon ska avvisa mig...då känns det som att allt är så gott som kört.

    Vad ska jag göra? Ska jag kontakta henne...?..för i så fall gör jag det imorgon. Vad ska jag säga till henne? Jag behöver få lite perspektiv av er.    

  • Svar på tråden Ska jag kontakta tjejen i mitt hjärta efter så lång tid...?
  • Anonym (Läskigt)

    Gud så läskigt det här var att läsa... Jag har gått igenom samma sak som dig. Fast jag är tjej i din roll dock... Jag kontaktade honom igen. Idag är vi lyckliga, har barn och älskar varandra.

  • Ballongmutt

    Om du känner att hon är den rätta så tycker jag att du ska satsa. Ibland känner man bara i hjärtat när man vill höra ihop med en person.

  • Anonym (feber)

    Satsa!! Annars får du aldrig veta, hellre att få ett nej än att gå ovetandes att det kunde bli ni.
    Men med tanka på att du är deprimerad borde kanske ni kanske isåfall ta det lite lugnt?

    Hör av dig och tala direkt ur hjärtat!
    Låt inte stoltheten komma ivägen, då kanske du grämer dig för alltid!

    Lycka till! Väldigt poetiskt och fint skrivet :)

  • Anonym (feber)

    Satsa!! Annars får du aldrig veta, hellre att få ett nej än att gå ovetandes att det kunde bli ni.
    Men med tanka på att du är deprimerad borde kanske ni kanske isåfall ta det lite lugnt?

    Hör av dig och tala direkt ur hjärtat!
    Låt inte stoltheten komma ivägen, då kanske du grämer dig för alltid!

    Lycka till! Väldigt poetiskt och fint skrivet :)

  • Anonym (Kille)
    Anonym (heja) skrev 2014-10-30 17:48:07 följande:

    Har du kontaktat henne? Isf hur gick det..?


    Jag har faktiskt inte vågat kontakta henne ännu. Det är som personen ovan skriver angående stoltheten... jag vet inte om det är den som är i vägen eller om jag bara är rädd. Hur ska jag kontakta henne? Skicka ett sms? Vad ska jag skriva till henne?
  • Anonym (heja)
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-30 18:01:55 följande:

    Jag har faktiskt inte vågat kontakta henne ännu. Det är som personen ovan skriver angående stoltheten... jag vet inte om det är den som är i vägen eller om jag bara är rädd. Hur ska jag kontakta henne? Skicka ett sms? Vad ska jag skriva till henne?


    Jag tror du är rädd, för det hade jag varit iaf... Ja du kan skicka ett sms, hade jag gjort. O skriv som du känner, att du saknar henne osv, inget taskigt bara. Det värsta som kan hända är ju att hon inte tar tillbaks dig eller så, hon kommer ju inte attackera dig eller nåt. Jag tycker du ska testa, bättre det än att inte veta vad hon vill/känner :)
  • Anonym (Kille)
    Anonym (heja) skrev 2014-10-30 20:30:01 följande:
    Jag tror du är rädd, för det hade jag varit iaf... Ja du kan skicka ett sms, hade jag gjort. O skriv som du känner, att du saknar henne osv, inget taskigt bara. Det värsta som kan hända är ju att hon inte tar tillbaks dig eller så, hon kommer ju inte attackera dig eller nåt. Jag tycker du ska testa, bättre det än att inte veta vad hon vill/känner :)
    Men borde jag då på SMS först skriva "kan du ses för att prata lite?" Eller ska jag ta upp allt på SMS?
  • Anonym (i)
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-30 22:29:38 följande:

    Men borde jag då på SMS först skriva "kan du ses för att prata lite?" Eller ska jag ta upp allt på SMS?


    Börja lugnt och avslappnat. Typ så ja :)
  • Anonym (Kille)
    Anonym (i) skrev 2014-10-30 22:37:34 följande:
    Börja lugnt och avslappnat. Typ så ja :)
    Okej. Ska samla mod och förhoppningsvis våga skriva imorgon.
  • Anonym (heja)
    Anonym (Kille) skrev 2014-10-30 22:29:38 följande:

    Men borde jag då på SMS först skriva "kan du ses för att prata lite?" Eller ska jag ta upp allt på SMS?


    Ja du kan fråga det, går nog bra vilket som. Själv tycker jag det är lättare o skriva sånt på sms när det handlar om känslor osv, då blir man ju inte avbruten så att säga lycka till iaf!
Svar på tråden Ska jag kontakta tjejen i mitt hjärta efter så lång tid...?