• edion

    Kurio eller ipad

    Hejsan!
    Jag funderar på att köpa en tablet till min systerdotter som är 3 år i julklapp. Nu är det så att jag vet att hon själv klarar av att köra deras ipad utan problem så min fråga är vad ni som föräldrar tycker är bäst. Ska man köpa den barnanpassade kurio plattan eller en ipad och hur kan man då låsa den på ett bra sätt?

  • Svar på tråden Kurio eller ipad
  • Naaw

    Mina barn (mellan 2-9 år) har ipads. Vet kompisar till dem som haft kurio men bytt ut dem mot iPad eftersom det inte finns lika många bra appar att ladda ned på Kurio och det går inte att spela vissa spel tex.

  • De5pojkarna

    Ipad helt klart.. Mina 2 äldsta har varsin Kurio.. Den använde dom de första veckorna.. Nu har dem legat i ca 2 år snart.. Ipad e mycket roligare och bättre användningsområde.. 

  • edion

    ok men hur gör man en ipad säker  gillar hur säker kurio är för en 3 åring.

  • Naaw
    edion skrev 2014-10-30 23:20:07 följande:

    ok men hur gör man en ipad säker  gillar hur säker kurio är för en 3 åring.


    Hur menar du med säker?
  • De5pojkarna

    En Ipad är ju inte alls säker som en Kurio.. Men man skall ju heller inte lämna dom ensamma med en surfplatta så dom kan trycka på vad som helst.. 

  • Maddi

    Om jag tolkar ditt låsa rätt nu så finns de en inställning i både iPad och iphone som heter guidad åtkomst och kan ställen in appar genom så barnet t ex inte kan gå ur spelet, inte kan trycka på vissa saker i appen genom att göra små rutor och så har man en kod.

  • Anonym (fg)

    Köp en tablet men Android så sparar du flera tusen, när du köper Apple-produkter så betalar du bara för märket.

  • Anonym (Padda is best)
    Anonym (fg) skrev 2014-11-01 12:10:45 följande:

    Köp en tablet men Android så sparar du flera tusen, när du köper Apple-produkter så betalar du bara för märket.


    Har både android platta (ny) och en gammal IPad den första som kom ut och helt allvarligt så är Ipaden enligt mig överlägsen på allt! Android plattorna är barnens dock och för dem är de helt adekvata men tex surfa och skriva så tycker jag de är mycket sämre än Ipaden
Svar på tråden Kurio eller ipad