• Tanya6

    Ihållande molande på höger sida+ lite rosa på papperet

    Hej!

    Jag är i v 5, bara. Allt har vart normalt hittills, till igår. Det började sticka och mola, på höger sida, jag vakna nu i natt och det sticker fortfarande och när jag torka mig, kom det pyttelite rosa på papperet. Jag är livrädd att det ska va ett mf, eller ännu värre, ett x :(

    Skulle gärna höra från andra, både ni som det gått bra för och inte.

    Jag känner bara att jag skulle vilja åka in och kolla, men jag måste jobba kommande 3 dagarna. Blir det värre måste jag väl :(

  • Svar på tråden Ihållande molande på höger sida+ lite rosa på papperet
  • Tanya6

    Jag blev så orolig att jag ringde 1177. Hon rådde mig att åka in, så jag träffade gyn-jouren. Hon kollade och tyckte allt såg normalt ut nu iaf. Hade lite små färgade flytningar. Hon sa att jag skulle komma tillbaka om en vecka och se om det växt. Just nu var det så tidigt att hon bara kunde konstatera att där var något

  • Tanya6

    Jo, men det gör fortfarande väldigt ont på höger sida. Sticker och har sig. När hon vred vul-staven åt höger, kändes det nåt fruktansvärt. Men hon kunde inte se nåt konstigt. Känns liksom att något skaver mot äggstocken.

  • Tanya6

    Finns det någon annan som har haft så här? Som det gått bra, dåligt för?

    Det kommer inge mer blodblandat iaf, men det sticker fortfarande :(. Typ som ägglossning

  • Dr to be

    Jag har haft ett x. Detta var 2011.Jag småblödde hela tiden, å mitt i den röran plussade jag. Fick mer smärta ca 2 v efter plusset på höger sida. Åkte in till gyn. Man såg inget i livmodern och ingenting utanför. Man mätte hcg. Återkom några dagar senare för nytt vul och hcg. Nu såg man vätska bakom livmodern men ingenting vid äggledaren. Blev satt på fortsatta kontroller och ca 2 dagar senare fick jag Jätteont vid högra äggledaren. Åkte in och nu syntes det ayt embryot satt i äggledaren. Jag blev uppsatt för operation inom ca 6h. 1 timme efter undersökningen svimmade jag och blev urakut opererad. Jag hade 2.5 liter blod i buken. Blev av med äggledaren. Hade jag svimmat någon utanför sjukhuset hafe jag nog dött.

    Var i v.7-9...

    Två månader senare blev jag gravid igen - resulterade i en dotter.

    Jag är nu tidigt gravid igen????

  • Tanya6
    Dr to be skrev 2014-10-29 10:36:14 följande:

    Jag har haft ett x. Detta var 2011.Jag småblödde hela tiden, å mitt i den röran plussade jag. Fick mer smärta ca 2 v efter plusset på höger sida. Åkte in till gyn. Man såg inget i livmodern och ingenting utanför. Man mätte hcg. Återkom några dagar senare för nytt vul och hcg. Nu såg man vätska bakom livmodern men ingenting vid äggledaren. Blev satt på fortsatta kontroller och ca 2 dagar senare fick jag Jätteont vid högra äggledaren. Åkte in och nu syntes det ayt embryot satt i äggledaren. Jag blev uppsatt för operation inom ca 6h. 1 timme efter undersökningen svimmade jag och blev urakut opererad. Jag hade 2.5 liter blod i buken. Blev av med äggledaren. Hade jag svimmat någon utanför sjukhuset hafe jag nog dött.

    Var i v.7-9...

    Två månader senare blev jag gravid igen - resulterade i en dotter.

    Jag är nu tidigt gravid igen????


    Tack för att du delade med dig. Men fy va otäckt :(

    Med mig såg de ju att graviditeten satt på rätt ställe. Men för säkerhets skull ta en ny vul om en vecka.
  • Dr to be

    Då behöver du ju inte oroa dig för ett x iaf:)

    Ja det var lite otäckt. Det är först nu jag inser hur nära det var att jag dog.

  • Tigmatropos

    Jag har haft extrema smärtor runt just höger äggstock. Har legat inne på kirurgakuten när det var som värst. Första graviditeten slutade i ett helt vanligt missfall, och andra verkar bli en liten kotte trots all smärta och blödninar.

    På mig upptäcktes i stället en tarmsjukdom, vad vet jag inte än, men inflammationsvärdet är högt trots förstoppning - omöjligt sa läkaren, man ska ha diarré om det är något tok med tarmen! jo tjena... snarare var jag så förstoppad att äggstocken verkar ha hamnat i kläm! Blödningarna har man inget svar på, men de avtog 7+3 (precis när jag fick komma in på akuten för ett VUL så fanns där inte ett spår av blödning.. gissa om man kände sig dum! Det var ändå rejäla stänkblödningar jag hade.

  • Tanya6
    Dr to be skrev 2014-10-29 10:59:59 följande:

    Då behöver du ju inte oroa dig för ett x iaf:)

    Ja det var lite otäckt. Det är först nu jag inser hur nära det var att jag dog.


    Fy :(

    Vilken tur att du klarade dig.

    Nä, det är troligtvis inget x för min del. Hon kunde ju inte säga till 100%. Det var för tidigt att se embryot, men hon hittade ju en fosterhinna och den va på rätt plats iaf.

    Jag är ju bara i v 4+6 , 5+0
  • elia82

    Va också på gyn för ett par veckor sedan pga av ihållande smärtor på höger sida. Visade sig att slemhinnan (från livmodern om jag minns rätt) växt ut lite på höger sida. Kunde visst bli så ibland utan anledning & helt ofarligt :)

  • Tanya6

    Jag har också varit väldigt förstoppad. Särskilt igår, satt på toa typ en timme. Var typ efter det som det kom lite blod.

  • Tanya6
    elia82 skrev 2014-10-29 17:06:26 följande:

    Va också på gyn för ett par veckor sedan pga av ihållande smärtor på höger sida. Visade sig att slemhinnan (från livmodern om jag minns rätt) växt ut lite på höger sida. Kunde visst bli så ibland utan anledning & helt ofarligt :)


    Såg dom det på vul då?

    På mig såg hon inget, men det gjorde så sjukt ont när hon vred staven åt höger :(

    Är du också gravid?
  • JennieCH

    Jag hade precis som du väldigt ont nere i höger sida och en liten blödning (rosa på pappret). I vecka 6 åkte vi in till gyn akuten på inrådan från mvc, graviditeten satt normalt men mätte för litet och inget hjärta som slog. På kvällen fick jag en stor blödning. Gick en vecka med enorm oro och ångest. Nytt besök på gyn akuten då ingen annan tog emot oss och bara sa att man kan blöda ut missfall hemma. Denna gång var den lille i rätt storlek och ett hjärta som slog. Samma dag fick jag ny blödning, väldigt mycket, med tydliga klumpar. Missfall.

    Mina symptom försvann inte och blödningen bara fortsatte. Fick tid för efterkontroll där de såg ett litet pyre i v9 men även en tom hinnsäck där en tvilling funnits (antagligen den vi såg på första VUL). Nu har jag en liten son på snart 5 månader liggandes i sängen bredvid mig :)

  • Tanya6
    JennieCH skrev 2014-10-30 00:51:04 följande:

    Jag hade precis som du väldigt ont nere i höger sida och en liten blödning (rosa på pappret). I vecka 6 åkte vi in till gyn akuten på inrådan från mvc, graviditeten satt normalt men mätte för litet och inget hjärta som slog. På kvällen fick jag en stor blödning. Gick en vecka med enorm oro och ångest. Nytt besök på gyn akuten då ingen annan tog emot oss och bara sa att man kan blöda ut missfall hemma. Denna gång var den lille i rätt storlek och ett hjärta som slog. Samma dag fick jag ny blödning, väldigt mycket, med tydliga klumpar. Missfall.

    Mina symptom försvann inte och blödningen bara fortsatte. Fick tid för efterkontroll där de såg ett litet pyre i v9 men även en tom hinnsäck där en tvilling funnits (antagligen den vi såg på första VUL). Nu har jag en liten son på snart 5 månader liggandes i sängen bredvid mig :)


    Tack att du delade med dig :) och grattis till din bebis. Hoppas jag också sitter med en liten om 7-8 mån :)

    För mig målar det fortfarande på i höger sida :(. Inge mera blodblandat dock. Undrar om det är nån nerv i kläm.

    Läkaren jag träffa på akuten ville ju att jag skulle boka en tid för uppföljning på kk nästa vecka, men det vägra dom när jag ringde igår. Tycker det är dåligt faktiskt.
  • Tanya6

    Var på återbesök idag, de kunde fortfarande inte se något embryo, men hinnsäcken hade iaf växt 2 mm. Fick även lämna hcg-prov, så skulle de ringa upp mig vid 13:30 idag

Svar på tråden Ihållande molande på höger sida+ lite rosa på papperet