• Anonym (orolig)

    Han låter vår 4 åring ha bikini

    Som rubriken lyder.


    Han köpte en bikini till vår 4 åring för att hon "ville ha det" ?! I somras när hon var 3.5! Är det bara jag som tycker att det är väldigt FEL?! (Vi är separerade)

  • Svar på tråden Han låter vår 4 åring ha bikini
  • Anonym (Vad?)

    Vad är det som är fel med det?
    Och varför är du anonym?

  • Anonym (orolig)
    Anonym (Vad?) skrev 2014-10-29 09:11:20 följande:

    Vad är det som är fel med det?
    Och varför är du anonym?


    Det börjar med bikini och slutar med silikonbröst. Barn ska vara barn, va sjutton ska hon med bikini till när hon inte har bröst att hålla uppe? 
  • sextiotalist
    Anonym (orolig) skrev 2014-10-29 09:12:46 följande:
    Det börjar med bikini och slutar med silikonbröst. Barn ska vara barn, va sjutton ska hon med bikini till när hon inte har bröst att hålla uppe? 
    Va, jag hade bikini när jag var liten (på 60-talet) som flera andra.
    Denna bikiniskräck har kommit efter topplesstiden under 80-talet, innan dess var det nog ingen som reflekterade att bikini kunde leda till silikonbröst.

    Bikini är ett badplagg och inget mer. Att ha en överdel har inget med att man ska dölja bröst eller så, utan är bara ... en överdel.
  • Anonym (orolig)

    Ok, tur att ni ser det så.. jag ser peddon på stranden och tycker att det är onödigt att visa upp mer än vad som behövs när man är så liten..

  • sextiotalist
    Anonym (orolig) skrev 2014-10-29 11:05:57 följande:

    Ok, tur att ni ser det så.. jag ser peddon på stranden och tycker att det är onödigt att visa upp mer än vad som behövs när man är så liten..


    Allvarligt, hur ser du dessa peddon, har de en stämpel på pannan eller?
    Och är det peddon, så spelar det ingen roll hur du klär ditt barn, de kommer ändå se ditt barn som ett sexobjekt.
    De tänder inte på en 3-åring med eller utan bikini, de tänder på det faktum att det är ett barn.
  • Anonym (P)

    Jag har en dotter som är äldre än din och hon får ingen bikini av den anledning att jag inte tycker att det är passande. Jag bor inte med hennes pappa men vi har pratat ihop oss och kommit överens om att hon får vänta.
    Fjantigt och löjligt... Ja kanske, men så är det.

  • Anonym (orolig)
    sextiotalist skrev 2014-10-29 11:09:49 följande:
    Allvarligt, hur ser du dessa peddon, har de en stämpel på pannan eller?
    Och är det peddon, så spelar det ingen roll hur du klär ditt barn, de kommer ändå se ditt barn som ett sexobjekt.
    De tänder inte på en 3-åring med eller utan bikini, de tänder på det faktum att det är ett barn.

    Säger som Anonym (P)


    Det är inte passande hur som helst, men visst alla gör som dom vill. 

  • sextiotalist
    Anonym (orolig) skrev 2014-10-29 12:22:42 följande:

    Säger som Anonym (P)

    Det är inte passande hur som helst, men visst alla gör som dom vill. 


    jag har svårt att se det opassande. Det var inte opassande när jag växte upp och de flesta jag känner har haft bikini till sina döttrar utan att någon satt någon sexuell etikett på det.

    Det var först när jag började läsa på forum som jag mött detta

    Ingen av dessa flickor har fått konstig kvinnobild utan är vanliga tonåringar
  • Hockeyfrissa
    Anonym (orolig) skrev 2014-10-29 12:22:42 följande:

    Säger som Anonym (P)


    Det är inte passande hur som helst, men visst alla gör som dom vill. 


    Sluta sexualisera ditt barn. 
  • Anonym (mor)

    De kommer i "stim" de här trådarna. I en annan tråd så är det en 12-åring som rakar "snippan"! Orka

Svar på tråden Han låter vår 4 åring ha bikini