• Äldre 29 Oct 11:37
    1389 visningar
    10 svar
    10
    1389

    En gång otrogen alltid otrogen?

    Ni som tror/tycker "en gång otrogen alltid otrogen" tror/tycker ni också "en gång kriminell alltid kriminell"?
    Själv tror jag en person kan förändras och att det inte stämmer om det inte är så att personen har någon personlighetsstörning eller liknande .

  • Svar på tråden En gång otrogen alltid otrogen?
  • Stårsc­han
    Äldre 29 Oct 11:39
    #1

    Det beror nog mycket på om personen ifråga fick en adrenalinkick av att vara otrogen, eller om han/hon drabbades av svår ångest efteråt.

  • lyckli­gmamma­87
    Äldre 29 Oct 11:59
    #2
    Stårschan skrev 2014-10-29 11:39:31 följande:

    Det beror nog mycket på om personen ifråga fick en adrenalinkick av att vara otrogen, eller om han/hon drabbades av svår ångest efteråt.


    Om man fick båda?????
  • Äldre 29 Oct 12:04
    #3

    det var ju gulligt att du tror det. Nä människan lär sig ofta gör man något och kommer undan med det gör man det ofta igen.

  • Äldre 29 Oct 12:52
    #4

    Nej, jag tror inte det. Det finns olika personligheter, vissa lär sig aldrig av sina misstag, andra gör det.

    Sedan är det klart att om man inte blir påkommen, vare sig det gäller att vara otrogen eller snatta i affären, så är ju möjligheten att man fortsätter större, än om man blir påkommen.

  • Stårsc­han
    Äldre 29 Oct 13:08
    #5
    lyckligmamma87 skrev 2014-10-29 11:59:45 följande:
    Om man fick båda?????
    Om man fick båda så beror det väl på om man är en tänkande människa eller inte. Om man är kapabel att göra ett medvetet val, och väga fördelarna mot nackdelarna. Kanske var inte adrenalinkicken så häftig att den var värd baksmällan?

    Jag såg en oerhört obehaglig dokumentär om en pedofil, som åkte ut och in ur fängelse för sina övergrepp. Men han gjorde ett medvetet val, och berättade ärligt att han ansåg att det var värt att sitta ett tag i fängelse, bara han fick förgripa sig på barn. Då började jag på allvar överväga mina åsikter om dödsstraff, faktiskt...
  • lyckli­gmamma­87
    Äldre 29 Oct 17:39
    #6
    Stårschan skrev 2014-10-29 13:08:08 följande:

    Om man fick båda så beror det väl på om man är en tänkande människa eller inte. Om man är kapabel att göra ett medvetet val, och väga fördelarna mot nackdelarna. Kanske var inte adrenalinkicken så häftig att den var värd baksmällan?

    Jag såg en oerhört obehaglig dokumentär om en pedofil, som åkte ut och in ur fängelse för sina övergrepp. Men han gjorde ett medvetet val, och berättade ärligt att han ansåg att det var värt att sitta ett tag i fängelse, bara han fick förgripa sig på barn. Då började jag på allvar överväga mina åsikter om dödsstraff, faktiskt...


    Fy va hemskt urk.......

    När jag va otrogen förr så mådde jag Skit efter o ångest osv men fick värsta kicken o glädje o uppmärksamhet o bekräftelse osv (levde i.piss förhållande) o gjorde om.det gång på gång ibland ångra jag det ibland inte osv höll på så i många år o.mot 3 ex men så träffade jag min nuvarande o har inte varit det emot honom på 5 snart 6 år som par o han va min älskare i 9 mån innan o då kände jag mig otrogen mot honom när jag va med min dåvarande sambo.....skillnaden på. Då o nu är att jag älskar min gubbe för rädd för o mista allt vi har o har det kanon ihop trots att jag kan sakna vissa saker så väger allt vi har tyngre osv så för mig så säger jag nä man är inte alltid otrogen bara för man har varit det utan allt beror på hur mycket man känner för det man har o använder huvudet förnuftet osv o sen mognad för mig ung o dum förr
  • Centur­ione
    Äldre 29 Oct 18:11
    #7

    Det går ju inte att svara på utan att man vet omständigheterna. Har den otrogne satt på allt som rör sig, ofta blivit full och tappat kontrollen, medvetet sökt upp personer att vara otrogen med o.s.v.? I så fall är prognosen dålig. Har han/hon blivit kär i en person t.ex. på jobbet, dragits till denna mer och mer, försökt att stå emot men till slut inte kunnat... ja, då är det troligt att detta blir hans/hennes enda otrohetsförhållande.

  • Äldre 29 Oct 19:21
    #8
    8oo8 skrev 2014-10-29 12:04:32 följande:

    det var ju gulligt att du tror det. Nä människan lär sig ofta gör man något och kommer undan med det gör man det ofta igen.


    Jag påstår inte att alla kommer att ändra sig. Bara att det är möjligt.

    Vilket många (i min bekantskapskrets) inte tycks tro vad gäller otrohet men däremot lustigt nog vad gäller kriminalitet.
  • Äldre 29 Oct 19:24
    #9
    Stårschan skrev 2014-10-29 13:08:08 följande:
    Jag såg en oerhört obehaglig dokumentär om en pedofil, som åkte ut och in ur fängelse för sina övergrepp. Men han gjorde ett medvetet val, och berättade ärligt att han ansåg att det var värt att sitta ett tag i fängelse, bara han fick förgripa sig på barn. Då började jag på allvar överväga mina åsikter om dödsstraff, faktiskt...
    Jag tänker att pedofili är en sjukdom/personlighetsstörning/whatever. Man är i alla fall inte frisk om man tänder sexuellt på och vill förgripa sig på barn.

    Varför släppte de ut honom igen och vilket land var det han bodde i?
  • Stårsc­han
    Äldre 30 Oct 08:27
    #10
    dfuoih skrev 2014-10-29 19:24:28 följande:
    Jag tänker att pedofili är en sjukdom/personlighetsstörning/whatever. Man är i alla fall inte frisk om man tänder sexuellt på och vill förgripa sig på barn.

    Varför släppte de ut honom igen och vilket land var det han bodde i?
    Sverige...
Svar på tråden En gång otrogen alltid otrogen?