• meemelii

    Vilket märke på skönhetsprodukter för ansiktet använder du?

    Ansiktskräm, mascara, foundation? :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-29 12:30
    Kanske borde svara själv kom jag på ;)

    Mascara: Estee Lauder
    Foundation: Clinique
    Puder: Shiseido
    Serum: Estee Lauder
    Ansikts o ögonkräm: Clinique

  • Svar på tråden Vilket märke på skönhetsprodukter för ansiktet använder du?
  • blomman07
    meemelii skrev 2014-10-29 12:01:34 följande:

    Ansiktskräm, mascara, foundation? :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-29 12:30
    Kanske borde svara själv kom jag på ;)

    Mascara: Estee Lauder
    Foundation: Clinique
    Puder: Shiseido
    Serum: Estee Lauder
    Ansikts o ögonkräm: Clinique


    Mascara: Loreal

    Primer: Smashbox/Urban decay

    Foundation: Make up store

    Puder: Maybelline

    Använder också ett solpuder som jag inte minns märke på, samt eyeliner från typ HM. Använder endast ekologisk kallpressad kokosolja som återfuktning.
  • Gladskit

    Hudvårdsprodukter: La Roche Posay

    Makeup: Everyday Minerals
    (concealer, ögonskuggor, blush mm.)

    Mascara: totalt otrogen, väljer den som jag tycker har bäst borste. Just nu en från Lumene.

  • Skumbollen

    När det gäller hudvård har jag rengöring, krämer, masker etc från dermalogica.

    Smink har jag primer, foundation och puder från MAC, rouge, ögonskuggor och mascara brukar variera lite men det mesta kommer från maxfactor och loreal. Lgonbrynspenna från makeupstore

    Tar gärna tips på en bra eyeliner med smal riktig pensel så den jag haft tagits ur sortiment och nu hittar jag bara sådana med filtspets...

  • Freya

    Ok, jag går all-in här:


    Mascara: Byter mellan flera olika. Just nu: Guerlain (Cils d'Enfer)
    "Foundation": Dior (Diorskin Nude BB creme)
    Puder: Dior (Diorskin Nude Rose Powder)
    Tonic: Clarins (Daily Energizer Wake-Up Booster)
    Dagkräm: Clinique (Even Better) eller Benefit (Triple Performing Facial Emulsion) beroende på dagsformen.
    Nattkräm: Embryolisse (Lait-Crème Concentré)
    Ansiktsprimer: Kiko (Skin Tone Corrector)
    Concealer: Bobbi Brown (Tinted Eye Brightener)
    Ögonprimer: Nars (Smudge Proof Eyeshadow Base)
    Ögonskugga: Byter mellan flera märken. Just nu: Benecos (Natural Eyeshadow)
    Läppstift: Har en uppsjö av olika märken. Främst NYX, Dior, och Yves Rocher.
    Läppglans: Samma princip som ovan, men använder framför allt Laura Mercier (Lip Glacé).
    Rouge: Nars
  • Freya

    Nämen, vad är meningen med att kunna välja listpunkter när det iaf inte visas i svaret... >: /

  • pica pica

    Rengöring: Decleor
    Serum: Matis
    Ansiktscreme: Växlar mellan Decleor och The Organic Pharmacy
    Ansiktsmask: Weleda, MD Formulations eller Decleor 
    Mascara: Max Factor Masterpiece Max
    Foundation använder jag inte, har istället lite brun utan sol från Decleor i ansiktet ett par gånger i veckan.

    Övrig make up är från olika märken, Lancome (ögonskuggor och kajalpennor), Envy Eco (rouge) och Lumene (ögonskuggeprimer och ögonbrynsgelé). 

  • meemelii

    Tack för bra svar! Ni som använder dermalogicas produkter, är dom bra? Hört att dom ska vara bra mot acne vilket jag har problem med...

  • meemelii
    blomman07 skrev 2014-10-29 12:42:06 följande:
    Mascara: Loreal

    Primer: Smashbox/Urban decay

    Foundation: Make up store

    Puder: Maybelline

    Använder också ett solpuder som jag inte minns märke på, samt eyeliner från typ HM. Använder endast ekologisk kallpressad kokosolja som återfuktning.
    Började faktiskt med just Smashbox primer härom dagen (pore minimizer) och är riktigt nöjd hittils. Har en tendens att bli glansig i hyn ett par timmar efter morgonrengöringen o sminkningen men primern tar bort mycket av det :)
  • Skumbollen
    meemelii skrev 2014-10-29 19:36:38 följande:

    Tack för bra svar! Ni som använder dermalogicas produkter, är dom bra? Hört att dom ska vara bra mot acne vilket jag har problem med...


    Det var precis därför jag bytte helt. Jag har inte acne men får sådana där riktiga inåtgående finnar vid mens, stress etc... Kunde även få små knottror och allmänt blemmig hy. Nu har jag i princip inga problem alls längre, underbart! Jag är 33 år om deg spelar någon roll :)
  • meemelii

    Inget hett tips tyvärr, däremot kan jag avråda dig att köpa Cliniques. Köpte en sån förra veckan och den är helt värdelös. Sitter kvar en timme högst. Vattenfast ska det vara egentligen :)

  • Jossan21

    ansiktsrengöring: neostrata
    dagkräm: neostrata
    nattkräm:neostrata
    serum: neostrata

    mineral foundation: priori

    tro mig, bästa märkena! sååå fin hud får man :)

  • SpanskaFlugan

    Jag har Clinique nästan rakt igenom. Alla hudvård är Clinique, gillar att de är parfymfria och så känns de bra på huden. Sen har jag deras cc cream som är fantastisk, och lite annan blandat smink, mascara, läpppstift osv. Sen är det en blandning av max factor och body shop.

Svar på tråden Vilket märke på skönhetsprodukter för ansiktet använder du?