• Anonym (vetinte)

    min sambo skrämmer mig, jag står inte ut...

    Hej jag skriver från tfn så det får se ut som det gör.

    min sambo o jag har varit tsm över ett år, jag bor hos honom.

    i början av förhållandet var allt underbart, men på senaste börjar han skrämma mig och jag vet inte vad jag ska göra...

    han hetsar upp sig och blir arg när jag blir ledsen (oavsett vad som hänt. Om han sagt nått dumt o sårat mig eller om jag varit med om nått tråkigt)

    på senaste tiden känns det som att ett stort hat har vuxit inom honom. Han kan börja prata om att JAG ska hjälpa honom att förstöra hans bästa väns förhållande (pga att hans kompis kallat honom tunnhårig..)

    Sagt att om jag inte hjälper honom att göra nått hemskt mot hans kompis så "är jag inte på hans sida". Han har dragit upp massa saker om att raka av kompisens hår, säga till kompisens tjej att kompisen varit otrogen m.m. han vill att jag ska psyka hans tjej att göra slut med honom osv....

    Det vill jag inte. Jag är ingen sån person.. då blev han lack. Smsade honom idag och sa att jag tyckte att det var obehagligt att han ens tänker i såna banor, och då sa han bara "ja jag är obehaglig ibland. Men han var taskig mot mig och jag bajsar på vad du tycker". Allt det BARA för att kompisen sagt att han är tunnhårig..

    jag kan aldrig visa känslor hemma, för då blir han arg. Han blir arg när jag frågar saker bara... kan varken vara glad eller ledsen hemma och jag får aldrig berätta om vad jag gjort på jobbet, för då tröttnar han o ber mig vara tyst o börjar prata om sitt egna jobb istället..

    jag kan inte vara glad hemma längre. När jag frågat om han fortfarande vill vara tsm med mig så säger han ja. Tror mest att det är för att han behöver någon som tvättar/städar/diskar/handlar/lagar mat osv...

    Jag känner mig rädd när han är på g hem...

    vet inte vad jag ska göra. Har ingenstans att ta vägen heller när han fått mig att bryta med min familj o vänner...

    hjälp jag orkar inte mer...jag lider av svår depression och ångest sedan många år också. Vi båda är 20+....

    känns som att enda chansen ur detta är att ta döden i egna händer... fult skrivet detta blev, hoppas ni fattar nått. Skyndar mig innan han kommer hem...

  • Svar på tråden min sambo skrämmer mig, jag står inte ut...
  • Anonym (!)

    Om du känner dig rädd för att din sambo är på väg hem, är det dags att lämna! Kan du prata med dina föräldrar och få stöd av dem?

  • EmsSvanen92a

    Det är väl bara att ta kontakt med din familj igen de lär förstå och misstänker säkert redan att han ligger bakom det hela.

    Men vad du än gör så måste du lämna denna man!!!

  • Anonym (vetinte)
    Anonym (!) skrev 2014-10-29 16:48:19 följande:

    Om du känner dig rädd för att din sambo är på väg hem, är det dags att lämna! Kan du prata med dina föräldrar och få stöd av dem?


    Nej tyvärr. Har bara en mor i livet som jag jag inte har bra kontakt med längre, så det känna inte som att det går... :'(
  • Anonym (vetinte)

    Jag har funderat på att ringa en kvinnojour men vet inte hur det fungerar... vill bara försvinna...

  • Anonym (!)
    Anonym (vetinte) skrev 2014-10-29 16:55:06 följande:

    Jag har funderat på att ringa en kvinnojour men vet inte hur det fungerar... vill bara försvinna...


    Det finns olika journummer du kan ringa! Du behöver inte veta exakt hur du går tillväga, det kan de berätta för dig!

    Du har inga andra vuxna eller släktingar som du kan få hjälp av?
  • Anonym (vetinte)
    Anonym (!) skrev 2014-10-29 16:57:26 följande:

    Det finns olika journummer du kan ringa! Du behöver inte veta exakt hur du går tillväga, det kan de berätta för dig!

    Du har inga andra vuxna eller släktingar som du kan få hjälp av?


    Finns det jourer som kan erbjuda sovplats under någon natt till man vet vad man ska ta sig till? vill bara här ifrån med en gång... mår så jävla dåligt här...

    Nej tyvärr så gör det inte det... :'(
  • Anonym (Rosa elefanten i kohagen)
    Anonym (vetinte) skrev 2014-10-29 16:55:06 följande:

    Jag har funderat på att ringa en kvinnojour men vet inte hur det fungerar... vill bara försvinna...


    Gör det! Det du beskriver låter inte bra.
  • Anonym (hm)

    Den mannen låter otroligt omogen samt en man som inte är bra för dig TS. Män som isolerar dig skall du se upp för. Ring en kvinnojour medan tid finns, det blir inte lättare att skjuta upp det. Lämna den vuxne treåringen.

  • Drottningen70

    Så efter endast ett år med denna psykopat så menar du att du hunnit bli så isolerad att enda utvägen är döden? Skärp dig bruttan. Seriöst. Ring din jävla familj och berätta hur det ligger till istället för att vara martyr.


    Rs
Svar på tråden min sambo skrämmer mig, jag står inte ut...