• Anonym (egon)

    planerar barn, stress och antidepp.

    Hej!
    Jag försöker skaffa barn, det är bara det att jag lider av ångest. Jag ligger inte och har panikångest, men känner som en inre stress hela tiden, troligtvis en press av att inte duga. Jag har tidigare ätit anti depp och gått i terapi och blev bra, jag funderar nu på att börja igen. 

    Jag undrar om det finns andra som upplevt det svårt att skaffa barn pga sin inre stress? och om någon börjat äta antidepp trots att ni försökt få barn? kanske det till och med hjälpte till? eftersom det minskade stressen tänkte jag.
  • Svar på tråden planerar barn, stress och antidepp.
  • Anonym (egon)

    Jag har börjat med antidepp venlafaxin och mår mycket bättre! Jag känner dock att jag fått torrare slemhinnor i underlivet pga medicinen (jag är även torr i munnen). Kan det påverka fertiliteten?

  • Aleksandra Barnmorska

    Vad jag kan läs mig till är en vanlig biverkning störning i menscykeln. Djurstudier har visat på nedsatt fertilitet. Berättade du för läkaren som skrev ut dem att ni försöker bli gravida?

  • Anonym (egon)

    Ja! Han sa att jag kan ändå inte bli gravid pga min stress och att detta skulle hjälpa mig att inte känna mig så stressad å där med bli gravid.

    Jag fick en rosa flytning i ca en vecka innan mensen. Nu när jag har mens är den åt orange hållet med svarta små prickar i.. ser ut som sand! Jag försöker googla vad de kan va men hittar inget! Är detta normalt? Aldrig haft så förut!

Svar på tråden planerar barn, stress och antidepp.