• violan

    Hjälp med namn!

    Vilket namn tycker ni är finast? Kom gärna med förslag på andra fina namn, vi har fått hjärnstillestånd.. Tack för hjälpen!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp med namn!
  • fluu

    Hedda - För att vara ett smeknamn är det väldigt starkt och bra. Enkelt och rent. Vackert. Föredrar Hedvig, men Hedda är ändå bra. Känns möjligen lite "gjort".

    Iris - Love! Det står på min lista. Jag tänker lagom excentrisk tant. Det är vackert, lite kaxigt, gångbart, smeknamnsfritt. Underbart! Helt rätt i tiden, utan att vara supervanligt.

    Asta - Fucking underbart! Även detta står på min lista. Rivigare namn får man leta efter, ett verkligt respektingivande namn samtidigt som jag får lite mystant-/buseunge-feeling. Enkelt och smeknamnsfritt. Helt rätt i tiden, men står än i startgroparna bara.

    Alva - Väldigt vackert och väldigt ljuvt. Rätt barnsligt och vekt. Känns också "gjort". Nja, jag vill gilla det, men gör det ändå inte riktigt.

    1. Asta
    2. Iris
    3. Hedda
    4. Alva


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Fler förslag:

    Altea
    Dagmar
    Daga
    Edith
    Adina
    Agnes
    Ingrid
    Karla
    Disa
    Edvina
    Elsie
    Ellen
    Elma
    Ellida
    Alida
    Greta
    Henny
    Essy
    Ines
    Liv
    Majlis/Majken/Maj
    Ottilia
    Ruth
    Sally
    Signe
    Tove
    Tora
    Vanja


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Abbe83

    Förslag:
    Ada
    Alma
    Ebba
    Edda
    Elin
    Elise
    Frida
    Hilda
    Hillevi
    Hilma
    Karin
    Kerstin
    Klara
    Lina
    Matilda
    Moa
    Nora
    Selma
    Svea
    Tyra
    Viola

  • Leonie88

    Röstade på Iris men gillar Alva också.

    Andra förslag : Hilma, Selma, Siri, Signe, Emmy, Ella, Unni, Mira, Tyra, Tuva, Tove, Ida, Moa, Minna, Tora, Nora, Melina, Nika, Lana, Luna, Lara, Edith / Edit, Stella.

  • violan

    Tack för de bra svaren! Det står nog mellan Iris och Hedda. Sambon är inte lika förtjust i Asta som jag är.. :)

Svar på tråden Hjälp med namn!