• majzan

    Hur hade ni det innan förlossningen satte igång på allvar?

    funderar lite på hur ni kände dagarna innan era förlossningar satte igång?

    Blev inlagd och stoppad med dropp i vecka 28 då bebben var på väg ut (vilket var en chock eftersom jag hade ställt in mig på övertid från början) och har sedan dess vart sjukskriven och vilat vilat vilat.

    Är nu i v 38, (39 på söndag) och fick igår kväll en ihållande värk i svanken. Hade jättesvårt att sova inatt och hade en hel del sammandragningar. Under dagen har jag inte alls haft lika ont men nu mot kvällen börjar det bli samma igen, någon som känner igen sig? Bebisen har vart fixerad sen v34 och magen hade sjunkit så bebisen låg väldigt långt ner vid förra bm besöket, så det är inte den smärtan jag känner. Slemproppen eller åtminstone bitar av den släppte för 2 veckor sen. Någon som känner igen sig? Känns som att kroppen spelar mig ett spratt bara, väntan har blivit sååå lång när man blev tvungen på att ställa in sig på att bebisen kan komma tidigare...

  • Svar på tråden Hur hade ni det innan förlossningen satte igång på allvar?
  • Zuzanne

    Är ju så individuellt. Jag hade lättare sammandragningar i några månader innan. Slemproppen släppte på fredagen. På måndagen lurade kroppen mig och jag hade konstiga sammandragningar några timmar, sedan försvann dem. Gick en långpromenad när mannen kom hem, inget hände. Dagen efter kände jag inget. Vi gick på långpromenad igen. Kom hem vid 15-tiden. Sedan började det. Värkarna ökade allteftersom tiden gick. Åkte in ca 03.40 natten till onsdagen och hon föddes 13.11, på beräknat datum. Så du ser, det kan te sig annorlunda för alla människor. Att slemproppen har lossat brukar ju vara en indikator på att det är på g. Mitt fostervatten gick tex inte av sig självt så vänta inte in det.

Svar på tråden Hur hade ni det innan förlossningen satte igång på allvar?