• Niisan

    Varför blir många sushigalen?

    Varför blir många egentligen galet sugen på sushi? Vad beror det på? Vad är det som man vill ha?

    Även dom som aldrig har ätit sushi kan ju bli helt knäpp :P

  • Svar på tråden Varför blir många sushigalen?
  • sina

    När jag blir det är det för att jag behöver kombon av salt och fräsch. Något som smakar mycket, men som inte är tungt och svårsmält.

  • BigMami

    Jag har faktiskt aldrig i hela mitt 31 åriga liv ätit en endaste sushi.. Tycker inte att det ser så "jävla gott ut"..

    Men absolut, om rätt tillfälle ges, så ska jag givetvis smaka så jag vet vad det är alla andra pratar om

  • Niisan

    Tänkte om det finns någon riktig förklaring som typ att det är något i det speciella riset som kroppen vill ha.

  • tomsfru

    om du menar när man är gravid är det säkert som med choklad- att man blir tillsagd och rekommenderad att äta begränsat av det......

  • LaLola
    tomsfru skrev 2014-10-30 16:38:37 följande:

    om du menar när man är gravid är det säkert som med choklad- att man blir tillsagd och rekommenderad att äta begränsat av det......


    Begränsat?
  • LängtansBlåaBlomma

    För att man inte får äta det.

    Eller ja, du får ju äta sushi m rå lax om det är nytillverkat eller fryst men jag har valt bort det och istället ätit mammasushi :)


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LaLola
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-31 00:04:33 följande:

    För att man inte får äta det.

    Eller ja, du får ju äta sushi m rå lax om det är nytillverkat eller fryst men jag har valt bort det och istället ätit mammasushi :)


    Du får äta all sorts sushi (vissa fiskar bör dock bara ätas 2-3 gånger om år men det gäller alla människor).
    Fisken fryser man för att ta död på ev fiskparasiter o de vill ingen få i sig oavsett om man är gravid eller inte.
  • tomsfru
    LaLola skrev 2014-10-30 17:28:52 följande:

    Begränsat?


    Ja, begränsat pga att , som ovan nämnt, alla fisksorter inte bör intas regelbundet. Annars gäller samma sak som med all annan färsk föda, att kontrollera att det varit fryst alternativt frysa det själv om du inte kan säkerställa det. Rätt enkelt egentligen
  • LängtansBlåaBlomma
    LaLola skrev 2014-10-31 06:39:07 följande:

    Du får äta all sorts sushi (vissa fiskar bör dock bara ätas 2-3 gånger om år men det gäller alla människor).

    Fisken fryser man för att ta död på ev fiskparasiter o de vill ingen få i sig oavsett om man är gravid eller inte.


    Vilket var exakt det jag skrev...
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • LaLola
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-11-02 20:14:57 följande:
    Vilket var exakt det jag skrev...
    Du började dock med orden: "För att man inte får äta det."
  • LängtansBlåaBlomma
    LaLola skrev 2014-11-02 20:19:09 följande:

    Du började dock med orden: "För att man inte får äta det."


    Ursäkta då.

    är det riktiga la Lola eller den falska? För det är svårt att se skillnaden ibland...
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Royalle

    Jag brukar tycka om det, men nu kan jag äta hur mycket som helst. Jag tror att det är för att det är lättätet och kryddstark.

  • Irina Jonsson

    åhh påminn mig snälla inte om sushi... är så sugen på det nu hade varit i hela min graviditet (3 månader altså) tidigare tyckte jag inte så mkt om sushi... hade sagt till min man att han ska ta mig till en sushibar o bjuda mig på sushi (det var hans intiativ av jag ska bli gravid igen så får han stå för det oxå) men det blir som aldrig.... jag kommer gråta snart jag vill ha sushi Gråter

Svar på tråden Varför blir många sushigalen?