• Penida

    Är alla par ute och gör något speciellt när de är barnfria?

    Jag är smått nyfiken.
    På lördag är vi barnfria över natten, det blir väl ungefär ett dygn totalt som barnen spenderar med sin mormor och morfar. De är lyckliga, räknar ner dagarna. De sover över en natt varannan månad där.
    Jag pratade med en väninna idag och nämnde detta och hennes svar var "men då borde ni ta in på hotell eller nåt" varpå jag sa "nej, vi ska bara vara hemma" och hon svarade med att det lät jättetråkigt, att när man är barnfri bör man "passa på" att göra allt man annars inte kan göra.
    Vi tänkte som sagt vara hemma, beställa hem mat, köpa gott rödvin och lite champagne och ta dagen som den kommer. Funderar på att ha seriemaraton, ta ett bad mellan, gå en promenad..
    Jag struntar i vad min väninna tycker här men undrar hur andra tänker kring detta, är det för er viktigt att göra något absolut utöver det vanliga om ni är barnfria?


    Avskyr CIO-metoder
  • Svar på tråden Är alla par ute och gör något speciellt när de är barnfria?
  • lövet2

    Vi har aldrig varit barnfria på det sätt du beskriver. När vi haft barnvakt, så har det varit just för att vi ska göra något speciellt (bröllop t ex). Men jag kan tänka mig att om vi oväntat blivit barnfria, så hade vi troligen stannat hemma och kanske bjudit över några vänner.

  • Penida
    lövet2 skrev 2014-10-30 00:00:24 följande:
    Vi har aldrig varit barnfria på det sätt du beskriver. När vi haft barnvakt, så har det varit just för att vi ska göra något speciellt (bröllop t ex). Men jag kan tänka mig att om vi oväntat blivit barnfria, så hade vi troligen stannat hemma och kanske bjudit över några vänner.
    Om är såklart också okejGlad Jag vet inte men jag gillar att vara hemma och hemma utan barn är inte samma sak som att ha barnen hemma även om man gör i stort sett samma saker.
    Avskyr CIO-metoder
  • Liiz01

    Det låter underbart ts. Ett förslag i min smak. Tänk vad mycket sex och vila ni hinner med. Risken är väl bara stor att ni börjar ta tag i tvätt eller annat tråk när ni ändå är hemma. Gör inte det :)

  • Penida

    Säkert jätteprovocerade här men jag känner inte att vi måste göra en massa saker själva utanför huset för att underhålla vårt förhållande, har aldrig känt så. Det kan vara trevligt ibland men inte mer.


    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Liiz01 skrev 2014-10-30 00:12:44 följande:
    Det låter underbart ts. Ett förslag i min smak. Tänk vad mycket sex och vila ni hinner med. Risken är väl bara stor att ni börjar ta tag i tvätt eller annat tråk när ni ändå är hemma. Gör inte det :)
    Sex och vila är trevligt, känner dock att vi får det också om ungarna är närvarande men trevligt absolut att vara spontan och sova ut!
    Äh, städ och tvätt och sådant oviktigt får väntaGlad Där har vi inga problem.

    Avskyr CIO-metoder
  • Catti41

    För det mesta har vi barnvakt för att vi ska göra nåt särskilt, på kvällstid. Men annars tex om barnet är iväg med en kompis på heldagsutflykt eller så, så passar vi på att göra vardagsgrejor tillsammans. Typ storhandla av nåt slag. ( prova kläder tillsammans i lugn och ro har vi ju inte gjort på 7 år). Jobba i trädgården ihop. Nåt husprojekt. Titta på film. Med hög volym! Och godis! Dekadens. :)

  • gbgumman

    Tycket ni gör något extra. Så skulle jag också göra om det var en natt. Vi har haft våra borta en vecka (de är dock rätt stora nu 7 och 10) och då gick vi även ut en kväll. Tog lite drinkar och gick på museum och restaurang.

  • gbgumman

    Jo lite shopping har det blivit med. Till oss själva. Tycker ungarna är tråkigt att va med på och vi gillar att handla ihop och ge varandra feedback.

  • Lovisa09

    När vi haft barnfritt och då inte varit bortbjudna eller annat, far/morföräldrarna ville ha barnen över helgen, så har vi enbart varit hemma. Sovit ut, beställt hem mat, kollat filmmaraton och bara njutit av varandra, lugnet och tystnaden. Inträffar så sällan så det är vad vi har behövt då. Så klart ni bara ska vara hemma, det är ju såååå skönt!

  • fluu

    Vi har visserligen aldrig varit utan ungen över en natt, men över heldagar ibland. I början bara sov vi, städade, åt i lugn och ro eller bara var. Nu händer det ibland att vi går ut, men oftare är vi hemma och bara är. "Datenight" har vi alltid hemma när dottern sover. Brukar ta varannan fredag minst och köra ungen i säng lite tidigare och laga god mat och äta och mysa tillsammans i lugn och ro.
    Har vi kortare barnfritid så beror det i princip alltid på att vi har ett ärende.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Är alla par ute och gör något speciellt när de är barnfria?