• Anonym (Dårar)

    Träna är farligt,varför fattar inte folk det

    Att inte folk fattar att det inte är bra att träna,många springer på gym vareviga dag och bygger upp sig/bantar ner sig osv.
    När man bygger muskler så växer även hjärtat för det också en muskel,sen är hjärtat gjort för att slå antal slag under ett liv och när du anstränger dig hårt så slår det mer,det finns inte ett enda bevis för att folk som tränar lever längre eller är friskare,dom drabbas av alla sjukdomar som finns precis som alla andra

  • Svar på tråden Träna är farligt,varför fattar inte folk det
  • Anonym (Suckar)

    Undrar vem som är dåren...

    Låt andra träna. Sköt ditt eget!

  • Anonym (..)

    Jag själv är helt ointresserad av att träna och äta äckliga saker. Men att påstå att det inte är bra att träna är som att påstå att de är bra att dricka bensin.

  • Anonym (...)
    Anonym (..) skrev 2014-10-30 00:51:25 följande:

    Jag själv är helt ointresserad av att träna och äta äckliga saker. Men att påstå att det inte är bra att träna är som att påstå att de är bra att dricka bensin.


    Hur tänkte du nu?

    Att påstå att det är Dåligt att Göra något - är som att säga att det är Bra att Göra något?

    Nej, seriöst. Tebax till skolan. 
  • Anonym (TKO)

    Men jag tror jag förstår vad ts vill säga...
    Jag är tränar ingenting regelbundet, har i stort sett aldrig gjort det och kommer aldrig att göra. Däremot är jag en vardagsmotionär. Jag har en hund som jag promenerar med 3 gånger om dagen ungefär, jag går eller cyklar dit jag ska om det är möjligt, jag åker aldrig hiss och har ett aktivt jobb.

    Jag är av den övertygelsen att det räcker. Folk som idiottränar förstår jag mig inte på. De får ju bara förslitningsskador och tar sönder sig. Lagom är bäst.

  • Fjärilslarv

    HAHA!
    ja är man så korkad att man inte ger kroppen rätt förutsättningar för att återhämta sig mellan träningspassen så är träning farligt ja.

  • Chrysabelle

    Men det är ingen fara, när man väl dör så går man vidare till nästa kropp.

  • Anonym (I)

    Vilket outbildat påstående. Träning, speciellt koditionsträning stärker hjärtat. Vilket gör att det kan pumpa mer blod med mindre ansträngning. Så de som tränar lever längre. Sen så skyddar det mot diverse sjukdomar som cancer. Läs på lite innan du drar slutsatser.

  • Anonym (Dårar)
    Anonym (I) skrev 2014-10-30 13:48:17 följande:

    Vilket outbildat påstående. Träning, speciellt koditionsträning stärker hjärtat. Vilket gör att det kan pumpa mer blod med mindre ansträngning. Så de som tränar lever längre. Sen så skyddar det mot diverse sjukdomar som cancer. Läs på lite innan du drar slutsatser.


    Lägg av,hur skulle det skydda mot cancer menar du,titta på Ingesson tex och han är inte den enda elitidrottaren som har fått cancer
  • Anonym (Jag dör gärna)

    Hej.


    Jag tränar regelbundet, är 21 år. Om träning innebär att jag dör snabbare så vill jag gärna göra det. Det räcker med att jag lever till 60. Bara för det blev jag motiverad att träna nu. Tur att jag har kort på fitness 24/7. Adjöss. Träningsdags!!!

  • Nickolina
    Anonym (Dårar) skrev 2014-10-29 23:54:14 följande:

    Att inte folk fattar att det inte är bra att träna,många springer på gym vareviga dag och bygger upp sig/bantar ner sig osv.
    När man bygger muskler så växer även hjärtat för det också en muskel,sen är hjärtat gjort för att slå antal slag under ett liv och när du anstränger dig hårt så slår det mer,det finns inte ett enda bevis för att folk som tränar lever längre eller är friskare,dom drabbas av alla sjukdomar som finns precis som alla andra


    Visst slår hjärtat snabbare under träningen men långsammare mellan träningspassen. Man vinner totalt sett på det.
  • Anonym (I)
    Anonym (Dårar) skrev 2014-10-30 23:00:10 följande:

    Lägg av,hur skulle det skydda mot cancer menar du,titta på Ingesson tex och han är inte den enda elitidrottaren som har fått cancer


    Jag tänker inte sitta och ge dig lektioner här om hur kroppen fungerar. Du borde ha följt med i skolan istället för att sova under lektionerna.
  • Anonym (Dårar)
    Anonym (I) skrev 2014-10-30 23:27:53 följande:
    Jag tänker inte sitta och ge dig lektioner här om hur kroppen fungerar. Du borde ha följt med i skolan istället för att sova under lektionerna.
    Jag är sjuksköterska och det finns inga belägg för det du säger
  • Anonym (..)
    Anonym (...) skrev 2014-10-30 09:03:49 följande:
    Hur tänkte du nu?

    Att påstå att det är Dåligt att Göra något - är som att säga att det är Bra att Göra något?

    Nej, seriöst. Tebax till skolan. 
    Nej jag menade att säga att det  är dåligt att träna är idiotiskt. Även om jag själv inte är intresserad av att träna behöver man ju inte ljuga för sig själv. Tillibaka till skolan med dig själv :)
Svar på tråden Träna är farligt,varför fattar inte folk det