• Limali­ie
    Äldre 30 Oct 09:26
    718 visningar
    9 svar
    9
    718

    Ni som haft barn med magknip/svårt att fisa...

    NÄR gick det om ? Vår tjej är 12 veckor nu och krystar och stånkar fortfarande en hel del och kan inte få ut fisarna

    När vände det för er?

  • Svar på tråden Ni som haft barn med magknip/svårt att fisa...
  • Äldre 30 Oct 09:53
    #1

    Det gick över för oss när vi erbjöd lillan att bajsa på toa. Hon ville inte ta i när hon hade blöja. Tog tills hon var 15 veckor innan jag fattade varför hon hade ont i magen och vred och vände på sig och släppte lite små fisar och lite bajs i taget. När jag en morgon satte henne på toa brakade det loss :) och ungen kollade på mig som att 'varför har du inte fattat detta tidigare'.

  • Äldre 30 Oct 10:19
    #2

    Ovanstående talare kom med ett bra tips :)


    Men min lilla tjej fick igång sin mage när hon började krypa och röra på sig mer. 
    Vi har haft det otroligt kämpigt länge och nu vid 16 månader så har hon fortfarande ont i magen men finns inget annat vi kan göra än att se till att hon inte blir hård i magen. Dessutom så har hon blivit intresserad av sin potta och hon går dit och pruttar och kissar lite då och då :P 


    När hon var så liten som eran tjej så brukade vi cykla lite med hennes ben vid blöjbytena och trycka lite lätt med hennes knän på magen efteråt och då brukade det komma både luft och lite bajs Glad

  • Äldre 30 Oct 10:33
    #3

    Gick över efter akupunktur.

  • Äldre 30 Oct 10:33
    #4

    "Cykelrörelser" med dotterns ben var det enda som hjälpte.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Limali­ie
    Äldre 30 Oct 10:36
    #5

    Tack för tipsen! cyklar med benen gör vi och trycker mot magen, kommer iblaand men inte alltid.
    Hon har inga problem att bajsa utan det är just luften som besvärar henne, främst på natten egentligen. På dagarna är det inget direkt.

  • Äldre 30 Oct 10:40
    #6
    Limaliie skrev 2014-10-30 10:36:01 följande:
    Tack för tipsen! cyklar med benen gör vi och trycker mot magen, kommer iblaand men inte alltid.
    Hon har inga problem att bajsa utan det är just luften som besvärar henne, främst på natten egentligen. På dagarna är det inget direkt.
    Då kanske det är bristen på rörelse som gör det?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 30 Oct 15:41
    #7

    Minifom är det som funkar bäst för oss! Finns receptfritt :)

  • Limali­ie
    Äldre 30 Oct 15:47
    #8

    fluu skrev 2014-10-30 10:40:22 följande:
    Då kanske det är bristen på rörelse som gör det?
    Kan mkt väl vara så!


  • Limali­ie
    Äldre 30 Oct 15:47
    #9
    j940 skrev 2014-10-30 15:41:35 följande:

    Minifom är det som funkar bäst för oss! Finns receptfritt :)


    Funkar dessvärre inte alls här, provade i början men blir nästan värre.
Svar på tråden Ni som haft barn med magknip/svårt att fisa...