• Äldre 30 Oct 12:09
    853 visningar
    10 svar
    10
    853

    svårt att få syskon med ny man

    Hej hej!

    Jag är en tjej på 23 år. Jag har ett barn på två år, han blev till under p-piller användning, antagligen hade jag diarré för ingen missad pilla (fadern finns ej i bilden, försvann vid barnets 3 månaders dag, ensam vårdnad)

    Jag är numera förlovad med en man på 30 år. Vi har försökt skaffa ett syskon i 11 månader utan lycka... Vi har provat det mesta nu men inget verkar vilja fungera :(

    Jag har väldigt oregelbunden menscykel, allt mellan 24-47 dagar.

    Finns det någon vänlig liten själ som har något tips på hur vi kan lyckas? Eller kanske bara ge oss lite hopp... Eller kanske någon i samma sits så vi kan följa varandras resor?

    Ett gemensamt litet barn står på bådas önskelistor <3

  • Svar på tråden svårt att få syskon med ny man
  • Äldre 30 Oct 16:13
    #1

    Ingen? :(

  • skeppa­rbarn
    Äldre 30 Oct 19:46
    #2

    Försök med bisolvon.

    Köp Zink och folsyra till mannen + folsyra till dig. C-vitamin brustabletter är också bra för att upprätthålla en bra hormonbalans.

    vi har själva svårt att få en knoddis så vi försöker allt.

    Beställ ägglossningtester för att luvan pricka in och spermatest från cb gör att se kvalitén hos namnen din

    Mycket mer än så går det inte att göra. Det mesta är skrock och myt, men man får köra på det som känns bra och gynnsamt

    Håll hoppet uppe!

    Kram

  • Äldre 30 Oct 19:52
    #3

    Du kanske har PCO. Kolla upp det. Se till att ni får börja utredning när det gått 1 år. Just för se om det är något som spökar. Bara för man fått barn tidigare är det ingen garanti för att få igen. Kanske problem med hans simmare.... har själv försökt 1,5 år med ny man. Jag har barn sen innan, men fått att det ligger problem med få ägglossningar och annat. Lycka till!

  • Äldre 30 Oct 21:07
    #4

    Hej tack för svaren!

    Min man äter mitt val man, 2 tabletter om dagen och jag äter mitt val kvinna, två tabletter om dagen. Tror ni att vi behöver mer zink, folsyra och cvitamin än vad som finns i dom?

    Bisolvon kan jag inte äta då jag får näsblod av slemlösande :(

    Spermatest kanske kan vara något.

    Har beställt hem en massa äl tester nu med.

    Vad är pco? :(

    Hoppas vi alla får ett plus snart!!!!

  • skeppa­rbarn
    Äldre 30 Oct 22:00
    #5
    tripptrap skrev 2014-10-30 21:07:52 följande:

    Hej tack för svaren!

    Min man äter mitt val man, 2 tabletter om dagen och jag äter mitt val kvinna, två tabletter om dagen. Tror ni att vi behöver mer zink, folsyra och cvitamin än vad som finns i dom?

    Bisolvon kan jag inte äta då jag får näsblod av slemlösande :(

    Spermatest kanske kan vara något.

    Har beställt hem en massa äl tester nu med.

    Vad är pco? :(

    Hoppas vi alla får ett plus snart!!!!


    Köp Zink I tablettform samt folsyra. Mitt val innehåller inte tillräckligt för att göra skillnad vad jag har hört. Min karl äter 25 mg på morgonen j alla fall
  • london
    Äldre 30 Oct 22:57
    #6

    Ja, när du har så oregelbunden mens borde du boka in dig till gyn.
    Pco innebär bl.a att man har ägg men att de inte alltid släpper, Skulle det nu vara så för din del så finns det hormontabletter man kan få för att de ska släppa.

  • Äldre 31 Oct 08:54
    #7

    Vad äter han 25mg av?

    Har beställt hem zink och folsyra nu :)

    Okej men varje dag tempar jag på morgonen och när tempen blir högre får jag utslag på äl tester, har inte tagit äl tester på 4-5 månader nu men tempar fortfarande varje dag och tempen ökar alltid ca 15 dagar innan mensen kommer... det betyder väl att jag har ägglossning eller?

  • skeppa­rbarn
    Äldre 31 Oct 10:27
    #8
    tripptrap skrev 2014-10-31 08:54:46 följande:

    Vad äter han 25mg av?

    Har beställt hem zink och folsyra nu :)

    Okej men varje dag tempar jag på morgonen och när tempen blir högre får jag utslag på äl tester, har inte tagit äl tester på 4-5 månader nu men tempar fortfarande varje dag och tempen ökar alltid ca 15 dagar innan mensen kommer... det betyder väl att jag har ägglossning eller?


    25 mg zink :) sen äter han folsyra 200 mikrogram :) samma som jag
  • Äldre 31 Oct 10:42
    #9

    Hmm dom zink tabletterna jag beställde var bara 15mg :/ men där är ju 7mg i mitt val man, tror du att det räcker?

    Okej folsyran jag beställde var med 200 :)

  • skeppa­rbarn
    Äldre 31 Oct 10:50
    #10
    tripptrap skrev 2014-10-31 10:42:57 följande:

    Hmm dom zink tabletterna jag beställde var bara 15mg :/ men där är ju 7mg i mitt val man, tror du att det räcker?

    Okej folsyran jag beställde var med 200 :)


    Ja jag tror att de kompletterar varandra bra :) Men om han vill ta dubbla så är nog inte dedet någon fara Heller. Men i så fall ca 4-5 dagar innan äl. Vet att man gör det med vissa :)

    sluta rök/snusa om ni gör det.
Svar på tråden svårt att få syskon med ny man