• shivas

    Frågor kring blondering.

    Nej jag vet. Man ska inte blondera hemma.

    Men om man nu gör det.

    Vilken blondering skulle ni då rekommendera för att få bort så mycket gult och orange som möjligt? Helst ska den vara så snäll som möjligt också.

    Jag lägger alltid i en mörkblond ask men den tvättas ur otroligt fort. Därför vill jag ha bort en del av de toner som är mest genomträngande.

    Har ni någon erfarenhet så tar jag mer än gärna emot lite tips.

    Är schwarzkopf bättre än de flesta andra märken när det kommer till blondering?

  • Svar på tråden Frågor kring blondering.
  • Kereza

    Skit i ALLA de märken som vanligen säljs - allihopa är värdelösa och fräter sönder håret och det blir bara pissfärgat likförbannat. 

    Det du istället gör är att du köper Total Bleach (minst två paket om du har hår till axlarna, det är ganska snåla paket) och en White Toner - och helst shampo och balsam också - från de här:

    bleachlondon.co.uk/shop

    Bästa någonsin. Läs lite reviews online så ser du; de är faktiskt bäst :) 

  • shivas
    Kereza skrev 2014-10-30 12:17:03 följande:

    Skit i ALLA de märken som vanligen säljs - allihopa är värdelösa och fräter sönder håret och det blir bara pissfärgat likförbannat. 

    Det du istället gör är att du köper Total Bleach (minst två paket om du har hår till axlarna, det är ganska snåla paket) och en White Toner - och helst shampo och balsam också - från de här:

    bleachlondon.co.uk/shop

    Bästa någonsin. Läs lite reviews online så ser du; de är faktiskt bäst :) 


    Tack så jättemycket!

    Ska ta och kolla upp det på en gång.
  • shivas
    Kereza skrev 2014-10-30 12:17:03 följande:

    Skit i ALLA de märken som vanligen säljs - allihopa är värdelösa och fräter sönder håret och det blir bara pissfärgat likförbannat. 

    Det du istället gör är att du köper Total Bleach (minst två paket om du har hår till axlarna, det är ganska snåla paket) och en White Toner - och helst shampo och balsam också - från de här:

    bleachlondon.co.uk/shop

    Bästa någonsin. Läs lite reviews online så ser du; de är faktiskt bäst :) 


    En fråga bara.

    Blir man riktigt riktigt blond? Jag eftersträvar inte riktigt att bli kritvit i skallen, det skulle se hemskt ut på mig.
  • Kereza
    shivas skrev 2014-10-30 12:28:18 följande:
    En fråga bara.

    Blir man riktigt riktigt blond? Jag eftersträvar inte riktigt att bli kritvit i skallen, det skulle se hemskt ut på mig.
    Aha, DÅ är jag nog fel ute - man blir väldigt, väldigt blond med det - jag är snudd på vit (men bara snudd på, eftersom jag hade mörkrött innan, så jag räknar med en blekning till innan det är Helt vitt) 
    Har faktiskt aldrig testat att använda det här märket för att bara bli naturligt blond :/ Så jag kan ha fel, för dina ändamål - sorry if so.
  • shivas
    Kereza skrev 2014-10-30 12:45:16 följande:

    Aha, DÅ är jag nog fel ute - man blir väldigt, väldigt blond med det - jag är snudd på vit (men bara snudd på, eftersom jag hade mörkrött innan, så jag räknar med en blekning till innan det är Helt vitt) 

    Har faktiskt aldrig testat att använda det här märket för att bara bli naturligt blond :/ Så jag kan ha fel, för dina ändamål - sorry if so.


    Nej nej! Du kunde ju inte veta att jag skulle se ut som ett galet troll om jag blev så vit.

    Det var ett bra tips och det finns säkert många andra som blev väldigt glada över att få ett bra tips om den sortens blondering.

    Men och andra sidan så kanske man måste gå så ljust för att få bort de ovälkomna tonerna och sedan lägga i askfärgen efter det. Jag har faktiskt ingen aning.
  • Kereza

    Vet inte - jag har alltid varit ute efter just vitt, och alltid blivit besviken på vad som funnits tillgängligt, tills nu när jag hittade det här märket - just för mer naturlig färg så...well, jag håller tummarna för dig iaf (och bumpar tråden lite i samma veva) 

  • Fjärilslarv

    mood kanske?
    schartkopf testar på djur precis som henkel så nej tack.

  • london

    Mood tycker jag hade bäst färger när jag färgade håret själv. Billiga och faktiskt riktigt bra! Använde mig av deras askblonda efter blekning och var alltid nöjd.

  • shivas

    Tack för alla svar!

    Jag har sett att mood rekommenderas även av andra när man varit runt och läst, men det har endast pratats om deras hårfärger.

    Är moods blekningar också bra?

    Går det att nå ett resultat med dem som är relativt naturligt? Och sen lägga i en mörkblond ask?

  • obalanserad

    Alltså om du vill få bort gult och orange.. Mot gult ska man använda pärlblond och mot orange askblond, testa blek en gång till med mood och se hur de blir efter

  • Bunny on speed

    Jag lägger Mood ljusblond över min råttfärgade naturliga färg. Det ser helt naturligt ut, blekt har jag inte gjort på 10 år. Så är inte ditt hår för mörkt är det värt att testa?


    Bunnies, it must be bunnies!
  • shivas
    obalanserad skrev 2014-10-30 14:28:59 följande:

    Alltså om du vill få bort gult och orange.. Mot gult ska man använda pärlblond och mot orange askblond, testa blek en gång till med mood och se hur de blir efter


    obalanserad skrev 2014-10-30 14:29:36 följande:

    Svårt att skriva och förklara när jag inte vet hur ditt hår ser ut


    Ahaa okej. Då låter det som om jag behöver blondera det och tar kanske och testar mood. Är dock väldigt feg när det kommer till att ta de som bleker upp mot 7 nyanser, även om jag kanske skulle behöva det.

    Som det är nu så är det axellångt och alldeles alldeles för varmt och guldigt för att passa min rosa, kalla hudton. Så det är både gult och orange i det, även om man inte ser några specifika orange partier.
  • shivas
    Bunny on speed skrev 2014-10-30 14:31:44 följande:

    Jag lägger Mood ljusblond över min råttfärgade naturliga färg. Det ser helt naturligt ut, blekt har jag inte gjort på 10 år. Så är inte ditt hår för mörkt är det värt att testa?


    Det är egentligen precis det jag är ute efter i grund och botten men jag har inte längre mitt naturliga råttfärgade och då är det så himla svårt att få det rätt har jag märkt.

    Behöver på något sätt få bort en del av de nyanser som jag inte vill ha, annars lyser det igenom, vilket skär sig med min hudton.
Svar på tråden Frågor kring blondering.