• Tsgbn

    Läxhjälp

    Hej!


    Jag och en kompis startade för ungefär 2 veckor sedan ett UF-företag där vi erbjuder läxhjälp till alla som går i årkurs 1-9.
    Vårt främsta mål är att hjälpa och bidra till bättre resultat i skolan. Vi vill också ändra synen på skolan till det bättre för vissa. Samtidigt som detta vill vi tjäna en slant till högskolelivet som väntar.

    Vi kommer hem till den som söker läxhjälp! Om det skulle behövas är de välkomna hem till oss också.

    Jag undrar hur mycket ni som förändrar hade varit beredda att betala för läxhjälp? Skrattande


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-30 13:03
    ni som föräldrar* menar jag juu :)
  • Svar på tråden Läxhjälp
  • lilly

    SmartStudies som är ett läxhjälpsföretag ligger på mellan 2-300kr/h och My Academy på ungefär samma. Båda är rätt stora i Sverige så om ni ska konkurrera får ni ju ligga under de priserna men samtidigt antar jag att ni vill göra lite vinst. Ni hade till en början kunnat erbjuda er hjälp för 150kr/h och är det väldigt efterfrågat så kan ni ju höja er till 200 kanske plus 20kr/mil i reskostnader?

  • Tsgbn

    Aa jo precis! Vi bor i en ganska liten stad i Småland och här ligger våra "konkurrenter" på 299 kr/timme.. men eftersom jag som elev aldrig hört talas om företaget kan de inte ha lyckats.. Ja vi tänkte 150 kr/timme men eftersom vi är ett UF företag får vi inte nyttja RUT-avdraget, vilket kanske inte kommer finnas kvar längre med den nya regeringen iaf. Hehe va smart det där med resekostnader! :)

  • Flickan och kråkan

    Spontant känner jag ju att vad jag skulle vara beredd att betala beror rätt mycket på vilken kompetens du/ni har för att hjälpa mitt barn med det han/hon behöver hjälp med. Jag skulle vilja träffa dig som ska hjälpa mitt barn först. Jag skulle också vilja ha ett eller ett par par prövotillfällen med "rabatt".

  • lilly

    Aha! De är rätt kända i alla fall :) Försök att skriva ut lite lappar i området, dela inlägg på facebook och ja, försök att marknadsföra er! De flesta kan ibland vara villiga att betala lite mer för att gynna er eftersom ett UF-företag inte finns så länge (om ni inte vill driva det vidare sen såklart!) Lycka till!

  • Tsgbn
    Flickan och kråkan skrev 2014-10-30 13:11:57 följande:

    Spontant känner jag ju att vad jag skulle vara beredd att betala beror rätt mycket på vilken kompetens du/ni har för att hjälpa mitt barn med det han/hon behöver hjälp med. Jag skulle vilja träffa dig som ska hjälpa mitt barn först. Jag skulle också vilja ha ett eller ett par par prövotillfällen med "rabatt".


    Jaa det förstår jag!
    Vi är två naturvetenskapselever, och vi båda har toppbetyg. Vi är inte utbildade lärare men vi har något som lärare saknar, tid och erfarenheter som elev i dagens skol och betygsystem. Vi erbjuder två "prova på" timmar då vi planerar och informerar.
    Vi har som pris nu 150 kr/timme på vardagar och 200 kr/timme på helger. Detta känns väldigt dyrt men våra föräldrar och andra bekanta tycker det är ett lämpligt pris. Men tack för din tanke! Alla åsikter från föräldrar hjälper oss så mycket :)
Svar på tråden Läxhjälp