• kissecat

    Blufföretag? Försenad leverans

    Jag beställde lite saker från en inredningsida för ett tag sedan och det stod att de skulle skickas redan dagen efter, men de har fortfarande inte levererats! Började googla på företaget och hittade en hel del kommentarer från folk som inte har fått grejerna de beställt och att de inte får något svar på varken mail eller telefon. Jag har självklart både mailat och ringt utan framgång. I mailet skrev jag att jag ville avbryta köpet och det borde inte vara några problem eftersom de uppenbarligen inte ens har lämnat lagret.

    Läste på Konsumentverket att man ska få tillbaka sina pengar senast 30 dagar efter att man kontaktat dom angående att häva köpet. Har en känsla av att det inte kommer ske eftersom jag inte ens får något svar :( Vad ska jag göra om jag inte får något kontakt med företaget? Jag vill ju gärna ha tillbaka mina pengar.

  • Svar på tråden Blufföretag? Försenad leverans
  • BuoBä

    Har du betalat med kort? Kontakta i så fall den bank som du har fått ditt kort genom, och kolla om de kan hjälpa dig.

    Och kom ihåg till nästa gång att googla butiken _innan_ du handlar.

  • kissecat
    BuoBä skrev 2014-10-30 13:44:25 följande:

    Har du betalat med kort? Kontakta i så fall den bank som du har fått ditt kort genom, och kolla om de kan hjälpa dig.

    Och kom ihåg till nästa gång att googla butiken _innan_ du handlar.


    Jepp betalade med kort.. :/ Är rädd att mer pengar ska dras.
    Ska absolut googla företaget innan nästa gång! Jag hittade till sidan genom en känd blogg och sidan ser dessutom väldigt proffsigt gjord ut och allt verkar vara som det ska så trodde verkligen att det var ett seriöst företag.

    Ska skicka ett argt mail till och får jag inte svar på det så blir det polisanmälning. Finns det något chans att jag får tillbaka pengarna eller är det kört om jag inte får något svar?
  • BuoBä

    Drar de mer pengar ska du definitivt både polisanmäla och kontakta din bank för att stoppa/dra tillbaks betalningarna!

    I nuläget kan du - om butiken finns i Sverige - hota med ARN. Då brukar de flesta seriösa företag se till att problemet löses. Vill du ha mer hjälp med vad du kan göra så kan du ringa konsumentvägledaren i din kommun för råd.

    Är det en butik utomlands är det svårare att få rätt.

Svar på tråden Blufföretag? Försenad leverans