• MASA02

    Såååå trött

    Hej, 

    Jag undrar helt enkelt om det är normalt att vara så här trött i början av sin graviditet som jag är?
    Det är min första och jag skulle kunna sova hela dagarna om det gick... orkar ingenting och blir andfådd av minsta lilla, inte likt mig alls. Dessutom är jag hungrig nästan hela tiden också... Min kille tror att jag överdriver lite eftersom det är så tidigt i graviditeten (v. 6) Men jag känner verkligen stor skillnad... är det vanligt? Inbillar jag mig? Brukar sånt här komma senare i vanliga fall?

    //M

  • Svar på tråden Såååå trött
  • NLAL

    Jag var dödstrött från start till slut.. En av graviditeterna så sov jag hela dagarna tills jag fick ma. Somnade vid 6.30 efter jobbet och tvingade mig upp vid 20.30 för att hinna få i mig mat innan jobbet. Och då är jag i vanliga fall en som behöver max 5 timmars sömn för att fungera normalt i vaket tillstånd..

  • Annelie 76

    Det är jobbigast i början och i slutet. Trötthet är vanligast. Du kan testa om det hjälper med järntillskott. Ta tabletter några dagar, antingen blir du piggare eller så händer ingenting, så du riskerar ingenting.

  • MASA02

    Ok :) tack för svar! Jag ska avvakta lite och sen prova järntabletter om jag inte blir piggare! Äter redan nu "Gravidvitaminer" men extra järn kanske behövs ändå?

  • Mika86

    Jag är gravid, iofs med femte barnet, är i v 23 nu o varit lika trött som du är från v 5, började med järntabletter i v 20 men fortfarande lika trött.

    Ha börjat vänja mig nu vid hur dagarna ser ut, att jag måste sova en stund på dagen med o att allt ta lång tid.

    Hoppas järntabletter kan hjälpa dig, enda tipse jag med kan ge

  • JonnaA87

    Hej kan lova dej att d e normal å va tröttare än tröttast.. Fick min trötthet med posten igår haha, kan ju knappt hålla mej vaken på jobbet???? är i v 5 (4+0)

  • Ellonbellon

    Jag har varit sjukt trött i flera dagar och jag är bara på äl +14, dvs två veckor gravid!

    Kan inte begripa hur jag ska palla vara trött i 9 månader så jag hoppas verkligen det blir bätter snart,

  • JonnaA87

    Med min förste så varade tröttheten i typ två veckor har jag för mej så hoppas d e likadant denna grav.

  • Ellonbellon
    JonnaA87 skrev 2014-10-31 15:11:16 följande:

    Haha jag vet.. Håller alla mina tummar ! Inga andra grav. Tecken??


    Jodå, har ett helt drös :P
    Illamåendet och tröttheten är dock det värsta. Och så får jag mycket yrsel, men det är antagligen för att jag har väldigt lågt blodtryck sedan förr.
    Du då? :)
  • JonnaA87

    Ååå fy fasen för illamående! Peppar pappar så mår jag bara liite illa men kan verkligen tänka mej att d e drygt!! Hmm torr i munnen va nog d första jag märkte sen givetvis tröttheten ????

  • Ellonbellon

    Mår inte SÅ illa, men märkbart illa. Inte så att jag tror jag kommer spy eller så, så det går bra :)

    Jag längtar så till den här första veckan har gått, känns som om denna vecka är den jobbigaste och mest osäkra.

  • JonnaA87

    Så skönt!! Ja d e ju några spända veckor nu framöver.. Har ni berättat för familj åså lr ska ni vänta?

  • Ellonbellon

    Nej, inte ännu. Mannen väntar en vecka innan han berättar för sin pappa, dom är så nära så det kan inte vänta :) jag reser hem om två veckor och då får närmaste familjen veta. Går in i vecka 7 då så det känns okej. Hur gör ni andra?

    Några kul tillvägagångssätt eller bara säga det rakt ut? :)

  • JonnaA87

    Ja asså me d närmaste känns d som att d inte spelar någon roll om man skulle berätta tidigt, skulle d hända något så vill man kanske ändå ha deras stöd.. Tror kanske att vi berättar rätt snart e kass på å dölja sånt :) ska försöka få noel å säga att han ska bli storebror tänkte vi :)

Svar på tråden Såååå trött