• simonfaltman

    Kostnader för att bygga nytt!

    Hej!

    Det är såhär att jag och min sambo har börjat gå och fundera i banorna att bygga hus!

    Det jag undrar lite såhär allmänt är vilka kostnader jag skulle behöva räkna in i mitt lån?

    Vi säger att tomten kostar 400.000kr och huset kostar 1.100.000kr nyckelfärdigt..
    Så där har vi 1.500.000kr men sen behövs det ju rensas på tomten ( står stora tallar och växer mycket vilt just nu )

    Rördragning, kabeldragning, fiber osv, ingår det när det ska vara nyckelfärdigt eller det tillkommer?

    Bygglov, vad kan sånt kosta? Jag vill bara ha allt ni kan komma på som kan tillkomma på mina kostnader.

    Tack för hjälpen och ha en fortsatt härlig halloween-vecka!

    / Simon F

  • Svar på tråden Kostnader för att bygga nytt!
  • Ensam hemma

    Kostnad för vatten och avlopp? Jag tycker också att 1,1 milj låter väldigt lite för ett nyckelfärdigt hus.

  • Ensam hemma
    simonfaltman skrev 2014-10-30 16:03:07 följande:
    Här är huset jag snackar om!
    fiskarhedenvillan.se/vara_hus/1-plan/Briljant.../

    Detta levereras nyckelfärdigt.
    Jag tolkar att det är en byggsats, inte nyckelfärdigt. När man läser sidan "Vad ingår i priset? så står vilket material som ingår och de tillhandahåller också "Ritningar och monteringsanvisningar för villabyggsatsen".

    Har ni varit i kontakt med dem?

  • KaSaM

    Fiskarhedenvillan är lösvirke, det är priset på bara byggsatsen som står på hemsidan. Nyckelfärdigt pris = ca 3ggr priset på själva byggsatsen, dvs runt 3,3 miljoner om byggsatsen kostar 1,1.

    Har själv byggt ett hus helt i lösvirke och det kostar då det är många hantverkartimmar eftersom lösvirke betyder plockepinn som utgångsläge.

  • Tablettask

    Väldigt snyggt hus! Vi har köpt nyckelfärdigt hus, ett standardhus från Myresjhus i ett område där alla husen ser likadana ut. Vår tomt inklusive allt kostade 1 Mkr och huset (som är 40 kvm mindre än ert) 2,5 Mkr. 

  • Butterscotch

    1,1 miljoner var väl för byggsats. Skulle gissa att nyckelfärdigt går på kanske 2,5 miljoner. Grund ingår inte, eller sprängningsarbeten..

Svar på tråden Kostnader för att bygga nytt!