• Hemlig96

    När ska man berätta?

    Hej! Jag är 18 och min pojkvän blir snart 20. Min mamma och syster vet att jag är gravid. Vill vänta med att berätta för pappa, ett litet tag iallafall. Men när tycker ni man ska berätta för de blivande farföräldrarna? Han vill vänta till ca. 12e veckan. Jag anser att det är hans ansvar att berätta för sina föräldrar. Men tycker även dem ska få veta tidigare. Vad tycker ni? När berättade ni? Kram.

  • Svar på tråden När ska man berätta?
  • Danielaaa
    Hemlig96 skrev 2014-10-30 16:13:26 följande:

    Hej! Jag är 18 och min pojkvän blir snart 20. Min mamma och syster vet att jag är gravid. Vill vänta med att berätta för pappa, ett litet tag iallafall. Men när tycker ni man ska berätta för de blivande farföräldrarna? Han vill vänta till ca. 12e veckan. Jag anser att det är hans ansvar att berätta för sina föräldrar. Men tycker även dem ska få veta tidigare. Vad tycker ni? När berättade ni? Kram.


    Min mamma fick veta i vecka 10 ungefär och även hans föräldrar. Man behöver ju stöd från sina familjer om man nu skulle få missfall så vi tänkte att det var bra att dom också fick reda på det i tid.
  • Hemlig96

    Precis. Men det finns nog lite rädsla bakom att berätta också, tror jag. Vi har absolut ingen aning om hur hans föräldrar kommer reagera :/

  • Danielaaa
    Hemlig96 skrev 2014-10-30 16:50:22 följande:

    Precis. Men det finns nog lite rädsla bakom att berätta också, tror jag. Vi har absolut ingen aning om hur hans föräldrar kommer reagera :/


    så var det för mig också! var rädd för hur mamma skulle reagera men jag ville få det överstökat så fort så möjligt för annars skulle jag ha gått runt och tänkt på det hela tiden och ville mest bara kunna börja njuta av min graviditet!

    Men berätta när ni är redo för det :).
Svar på tråden När ska man berätta?