• Anonym (Ledsen)

    Kan du inte tighta till ditt sladdriga arsle?

    Jag har hängt ihop med en kille jag träffade förra nyårsafton och han har varit jättego och bra fram tills nu. Men igår när jag stod och lagade mat så sa han "kan du inte tighta till arslet lite? Det är lite i sladdrigaste laget"!

    Jag blev jättekrage och sårad. Han har inte alls klagat på min bak tidigare (ok, jag vet med mig att den är rätt bred och rätt otränad, men i alla fall). Varför säger han så nu?? Fattar han inte hur sårad jag blir??

  • Svar på tråden Kan du inte tighta till ditt sladdriga arsle?
  • Anonym (Ledsen)
    Tines skrev 2014-10-30 16:24:13 följande:

    Men snälla nån, säg nåt dråpligt tillbaka istället för att gnälla här?


    Tycker det finns de som gnäller över mindre som ändå slipper bli hånade.
  • Anonym (Mannen)

    Han har allvarliga personliga problem som han behöver ta tag i.

    Om detta uttalande beskriver hans person och vad han står för så bör du noga överväga att lämna.
    Därför att risken är väldigt överhängande att han blir mycket dålig mot dig när er första förälskelsefas har lagt sig.
    I så fall är det ingen mening att du går och väntar på denna negativa utveckling som riskerar att skada dig svårt.

    Om du verkligen har valt honom till dig själv,
    och om du verkligen är övertygad att det är honom du vill ha,
    så skicka honom på någon kurs eller liknande, eller en psykolog eller liknande.
    Han ska komma tillbaka med någon form av intyg, eller han ska själv på ett 100% övertygande sätt, ingående förklarar för dig att nu har han fattat och att han nu har kommit till insikt.
    Klarar han inte det så får du nog ta dig en allvarlig funderare över ditt eget val...

  • Anders 386

    Det var väldigt oövertänkt att säga så..   T.o.m. väldigt klantigt.

    Men troligen fattar han inte det själv. Dags att berätta för honom alltså. Fråga vad han själv skulle tycka om du anmärkte på hans lilla kuk eller håriga röv eller vad du nu kan hitta på, för någon svaghet har han väl iaf??? 

  • Anonym (Mannen)

    Du kan ta till de flesta knep men om du vill undvika framtida problem så välj att exemplifiera med något annat än hans kukstorlek.
    Om du psykar honom för hans kukstorlek så kommer han förmodligen att minnas det, och att förknippa dig med det, tills han dör!

    Om han har något personligt problem, om du vill att han ska komma över det och bli bättre för dig, så ska du inte psyka honom tillbaka,
    och ABSOLUT INTE för hans kukstorlek.

    Detta alltså om du vill slippa problem i framtiden...

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Mannen) skrev 2014-10-30 18:12:34 följande:

    Du kan ta till de flesta knep men om du vill undvika framtida problem så välj att exemplifiera med något annat än hans kukstorlek.

    Om du psykar honom för hans kukstorlek så kommer han förmodligen att minnas det, och att förknippa dig med det, tills han dör!

    Om han har något personligt problem, om du vill att han ska komma över det och bli bättre för dig, så ska du inte psyka honom tillbaka,

    och ABSOLUT INTE för hans kukstorlek.

    Detta alltså om du vill slippa problem i framtiden...


    Men att kommentera rumpstorlek och dess daller är helt ok? Varför skulle det vara värre för honom än för mig? Tror du jag kommer över att han tycker jag har för stor och sladdrig rumpa utan vidare?
  • Anonym (skillnad)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-30 18:20:55 följande:

    Men att kommentera rumpstorlek och dess daller är helt ok? Varför skulle det vara värre för honom än för mig? Tror du jag kommer över att han tycker jag har för stor och sladdrig rumpa utan vidare?


    Skillnaden är väl uppenbar. Du kan påverka din sladdriga rumpa genom att träna eller banta och det är upp till dig själv att välja. Han kan inte påverka sin kukstorlek oavsett hur mycket han än vill.
  • Anonym (tycker)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-30 18:20:55 följande:

    Men att kommentera rumpstorlek och dess daller är helt ok? Varför skulle det vara värre för honom än för mig? Tror du jag kommer över att han tycker jag har för stor och sladdrig rumpa utan vidare?


    Att ha en stor skälvande rumpa är väl enbart positivt! Om man är tjej vill säga.
    Och nej, det är definitivt INTE ok att fälla sådana nedlåtande kommentarer som din kille gjorde.
  • Anonym (Ärlighet varar längst.)

    Han var rak och ärlig istället för att gå omvägar som så många kvinnor gör och aldrig komma till skott vari problemet ligger. Var glad för att han sa något istället för att bara dumpa dej när det har gått för långt och han inte tänder på dej längre. Alla gillar inte lite fylligare rumpor uppenbarligen.

  • Anonym (Men)
    Anonym (Ärlighet varar längst.) skrev 2014-10-30 21:09:34 följande:
    Han var rak och ärlig istället för att gå omvägar som så många kvinnor gör och aldrig komma till skott vari problemet ligger. Var glad för att han sa något istället för att bara dumpa dej när det har gått för långt och han inte tänder på dej längre. Alla gillar inte lite fylligare rumpor uppenbarligen.
    Ärlighet varar inte alltid längst, även om det är det bästa. Ärlighet gör inte alltid att människor ändrar på sig själva, snarare så kan mottagaren av "ärligheten" inse att det de har kanske inte är värt det. Just sayin. Skulle min partner be mig ändra på mig själv så hade jag inte varit glad. Varför ska ts vara glad? Jag hade sagt att vill partnern inte ha mig som jag är så kan hen leta upp en annan.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (skillnad) skrev 2014-10-30 18:58:11 följande:

    Skillnaden är väl uppenbar. Du kan påverka din sladdriga rumpa genom att träna eller banta och det är upp till dig själv att välja. Han kan inte påverka sin kukstorlek oavsett hur mycket han än vill.


    Om jag nu skulle ha problem med hans kuk så skulle han kunna hitta en tjej som inte har det på samma sätt som jag kan hitta en kille som inte har problem med en fet rumpa.

    Inte för att det är nåt fel på hans kuk men han förtjänar nästan en lika nedvärderande kommentar om den som han gav om min bak.
  • Anders 386
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-30 22:26:36 följande:
    Om jag nu skulle ha problem med hans kuk så skulle han kunna hitta en tjej som inte har det på samma sätt som jag kan hitta en kille som inte har problem med en fet rumpa.

    Inte för att det är nåt fel på hans kuk men han förtjänar nästan en lika nedvärderande kommentar om den som han gav om min bak.
    Håller med dig TS, varför ska du behöva visa hänsyn när inte din partner gör det. nej, du har all rätt att gå på med det grova artilleriet så att han verkligen fattar. 
    Och det är inte bara att träna och banta, till stora delar har vi vissa grundförutsättningar från start. Vi har ganska olika kroppskonstitution. Träna och banta ska man dessutom göra för sin egen skull om man själv vill - inte för att behaga en kritiserande partner.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-10-30 18:20:55 följande:
    Men att kommentera rumpstorlek och dess daller är helt ok? Varför skulle det vara värre för honom än för mig? Tror du jag kommer över att han tycker jag har för stor och sladdrig rumpa utan vidare?
    Men snälla läs mitt tidigare inlägg...
    Jag tycker verkligen inte att det är ok! (Jag ansträngde mig göra ett tydligt och bra inlägg och jag blir ju lite ledsen om du inte ens brytt dig om att läsa mitt omfattande svar på din fråga...)

    Men kan du rätta ett fel med ett ännu större fel? Går första felet bort då? Vill du verkligen vara en lika dålig, eller ännu sämre, person än han?

    Jag skrev att han sannolikt har egna personliga problem som skulle behöva behandlas på ett eller annat sätt.
    Men det kanske gäller för dig också?
  • In trouble

    Be honom fara åt helvete om din rumpa inte passar !!!!!!!!

  • Hetlena

    Men snälla, det är väl aldrig okej att säga något nedvärderande om hur någon annan ser ut?! Speciellt inte någon man är i ett förhållande med. "jag skulle älska dig mer om du inte hade så fula knän" eller vad?
    Det måste alltid vara upp till en själv om man vill/orkar/kan göra något åt sin dallriga rumpa, och man ska alltid kräva att ens partner accepterar den utan minsta kommentar! Du är den du är och det är den han valt! Påminn honom om det och passar det inte så lämna honom. Ingen har rätt att göra någon annan ledsen och osäker!

  • Anders 386
    In trouble skrev 2014-10-31 08:36:48 följande:

    Be honom fara åt helvete om din rumpa inte passar !!!!!!!!


    Allvarligt talat är det här ett ganska bra förslag! I ett parförhållande måste man gilla läget, man får ofta inte sin vilja fram utan måste lära sig kompromissa - och framförallt att välja sina strider så att man inte startar konflikter om sånt som man iaf inte kan påverka.
  • Anonym (sofie)

    Det är skillnad på att vara ärlig på ett trevlig sätt och påpeka någonting på ett positivt vinklat sätt. Och att som TS kille gjorde - vara "ärlig" genom att vara nedlåtande och otrevlig, med dåligt valda ord.

    Du förtjänar inte sådana oförskämda kommentarer TS. Han är en tölp som gör sådär!

Svar på tråden Kan du inte tighta till ditt sladdriga arsle?