• Anonym (Mannen)

    Jag och min fru tävlar mot varandra...och det har vi gjort från dag ett.

    Jag och min fru (jag 38 och hon 37) tävlar mot varandra...inte att vi uttryckligen erkänner det för varandra...men vi vet om det inom våra tankar...men vi säger inget om det till varandra som sagt. Vi tävlar om vem som är snyggast. Ja...vem som är snyggast. Jag tycker att jag är snyggast, medan hon tycker att hon är snyggast. Under hela vårt förhållande i 15 år (varav 8 år som gifta) har vi sett varandra som konkurrenter. Och det fortsätter än idag, trots att vi har barn.
    Vi brukar exempelvis träna ihop. Ser jag att hon springer snabbare på löpbandet så ökar jag farten så jag springer snabbare. Hon gör detsamma. Ser hon att jag tränar rumpan bra så ser jag hur hon anstränger sig hårdare för att pumpa upp sin.


    När det kommer till mat... Om jag äter chips till en film och jag ser att hon kommer med något nyttigare...ja då åker chipsen ner i soptunnan och fram tar jag också något nyttigt...bara för att hon äter det och för att jag inte ska låta mig samla på mig onödiga kalorier som hon inte samlar åt sig. Hon gör samma sak.


    När det kommer till att fixa sig....det här är nog den värsta biten. Det går inte en dag, och jag skämtar inte...det går inte en dag utan att jag och hon fixar oss snygga. Hon sminkar sig, fixar håret, tar på sig fina och sexiga kläder osv varje dag. Även om vi är hemma en hel dag, ex. en söndag. Jag gör samma sak. Det börjar från och med morgonen. Vi observerar varandra hela tiden. Ser jag att hon är snyggare än mig så anstränger jag mig ytterligare framför spegeln för att fixa till mig snyggare. Hon gör samma sak. Just den här biten att fixa sig äter upp så mycket tid. Jag märker dock att vi båda går igång på varandra riktigt jävla mycket och vi har sex flera gånger i veckan. Så det är ju positivt... men vi hatar båda två när någon av oss är snyggare än den andre...eller den "fulare" får hatkänslor och den som lyckats bli snyggare får en "kaxig" självkänsla...eller "segerkänsla" kanske jag borde kalla det. Vi ger aldrig varandra kompimanger, för ingen av oss vill ju att den andre ska vara snyggare. Såhär pågår vår vardag. Folk upplever oss som ett sexigt par, men ingen vet om var som ligger dolt under ytan.

    Ja ni förstår...så ser det ut. Så har det alltid varit för oss. Men vi bråkar aldrig om det. Och vårt förhållande är starkt som bara den!!! Vi älskar varandra trots denna rivalitet.

    Men jag börjar nu känna en sak... jag börjar bli tunnhårig. Ångesten kryper fram och jag känner mig mer och mer deppig. Jag har en rädsla för att sluta bli älskad i och med att hon nu kommer vara segraren i vår "strid" om snyggheten. Jag tänker bara att om hon alltid känner sig snyggare och finare än mig så kanske hon kommer tappa känslorna för mig. Och jag kan ju inte stoppa håravfallet.. Vet inte vad jag ska göra. Jag älskar henne verkligen...men nu börjar det hela kännas lite jobbigt.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-30 18:28
    Jag glömde tillägga angående graviditeten. Hon hade panik då. Viktuppgång etc. Även efter förlossningen. Hon försökte komma igång med träningen. Så detta var hennes "panik-tid" som jag nu istället få gå igenom i och med håravfallet.
  • Svar på tråden Jag och min fru tävlar mot varandra...och det har vi gjort från dag ett.
  • Anonym (Kärlek)

    Har du lust att beskriva vad kärlek är i din värld?

  • Påven Johanna

    Helt klart något av det konstigare jag har läst. 

  • Spagettimonstret

    Det låter faktiskt lite gulligt. Lite romantisk komedi över det.

    Men inte blir väl du mindre snygg av att erkänna att din fru är snygg också? Prova ge henne en komplimang och se hur hon reagerar.

    Om ert äktenskap inte bygger på enbart utseende borde du inte vara särskilt orolig för håret.

  • Anonym (bigger man)

    Hur behandlade du henne när hon hade sin panik-tid då? Var du ödmjuk och respektfull så är nog hon det nu med ska du se :)

  • Drottningen70

    Fy fan vad jobbigt det låter. Och man funderar ju på var barnen hamnar i det här. För tro mig. De vet, de noterar och de gör ert liv till norm. Vad händer inom dem när de inte är snygga nog eller duktiga nog.... Vad ni säger till dom i ord spelar ingen roll, det är enbart hur ni agerar som räknas. Låter som en sjuk och skadlig miljö att växa upp i.

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Kärlek) skrev 2014-10-30 18:26:38 följande:

    Har du lust att beskriva vad kärlek är i din värld?


    Kärlek är när man älskar varandra, är snäll osv. och när man inte bråkar, att man kommer överens och att man samarbetar. Vi uppfyller dessa kriterier. Som jag skrev i min TS...vi bråkar inte om det. Det handlar mer om en tyst kamp mellan mig och henne
  • Drottningen70

    Vad det gäller håret så tycker jag du ska raka av det INNAN det blir uppenbart varför du börjar raka det.


    T
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (bigger man) skrev 2014-10-30 18:35:14 följande:

    Hur behandlade du henne när hon hade sin panik-tid då? Var du ödmjuk och respektfull så är nog hon det nu med ska du se :)


    Hon sa ju inte att hon hade panik. Men jag förstod att hon hade panik för hon var väldigt mycket mer fokuserad på sig själv att försöka se bra ut. Jag sa ingenting i och med (som sagt i min TS) att vi inte pratar om denna rivalitet-rivaliteten finns bara där i vårt tysta medvetande. För mig kändes det ju skönt under den tiden att veta att jag vann (jag vet att det kanske låter hemskt för er...men för oss är detta vardag), men detta hindrade inte mig från att älska henne. Jag älskade henne oavsett hennes graviditet.
  • Anonym (Mannen)
    taquine skrev 2014-10-30 18:45:07 följande:

    Ja det där verkar ju jävligt moget.. Stackars ungar


    Varför är det synd?
Svar på tråden Jag och min fru tävlar mot varandra...och det har vi gjort från dag ett.