• Äldre 30 Oct 20:07
    5877 visningar
    3 svar
    3
    5877

    bruna flytningar gravid v 28!

    Hej. Jag är gravid i vecka 28 med andra barnet och har haft lite sammandragningar men framförallt haft bruna flytningar och även lite rosa. Jag var och undersökte mig, dem kollade tappen och sa att det såg bra ut. Men han kunde inte se någon blödning.

    Dagen efter fick jag ännu mer brun flytning. Läkaren var stressad och förklarade aldrig varför det var blod i flytningen. Eller om jag kunde göra något åt det. Har även stickningar i magen och i ljumsken.

    Är det någon som haft bruna flytningar och vad var orsaken till detta??

    Borde man vila mer?? Fortsätta som vanligt, jobba ? ?

    Var det någon fara för er eller hände inget mer?? Snälla någon??

  • Svar på tråden bruna flytningar gravid v 28!
  • Äldre 31 Oct 09:54
    #1

    Bruna flytningar tyder ju på levrat blod, och det kan pågå ganska länge.

    Jag fick brun/levrat blod/flytningar i vecka 30 med mitt första barn och de slutade först efter 3 veckor.

    Har läkaren undersökt dig och kollat så är allt säkert okej!

    Man är väldigt känslig i underlivet under graviditeten och kan börja blöda av t.ex sex, eller av att moderkakan ligger lite lågt - inget av det är farligt.

    För att stilla din oro kan du ju ringa och prata med din BM. Hon kan ju läsa läkaranteckningar :)

    När man blöder ordentligt och det är akut under graviditeten då är det klart rött blod, (som från ett öppet sår) och det rinner.

  • Äldre 31 Oct 10:00
    #2

    Kan tillägga att jag i vecka 34 fick åka in akut pga kraftig blödning, jag blev inlagd, 23 timmars liggläge och fastande i ett dygn och fick medicin som levrade blodet.

    Dock va det ingen fara men dom konstaterade att jag hade allvarlig havandeskapsförgiftning så jag blev igångsatt, och blödde lite kraftigare än en kraftig mens fram tills och igenom förlossningen.

    Det var dock ingen fara och allt gick bra!

    Men denna blödningen hade ingenting med mina "bruna flytningar" några veckor tidigare att göra.

    Mina bruna flytningar tror jag själv beror på att jag hade haft sex eller att jag någon vecka tidigare hade varit på 30 års fest och varit med i jämnfotahopptävling.

    Läkaren sa också att min moderkaka va lite låg, inte låg så att det skulle störa en förlossning men lite låg så att den eventuellt kunde blöda lite.

  • Äldre 31 Oct 10:00
    #3

    Kan tillägga att jag i vecka 34 fick åka in akut pga kraftig blödning, jag blev inlagd, 23 timmars liggläge och fastande i ett dygn och fick medicin som levrade blodet.

    Dock va det ingen fara men dom konstaterade att jag hade allvarlig havandeskapsförgiftning så jag blev igångsatt, och blödde lite kraftigare än en kraftig mens fram tills och igenom förlossningen.

    Det var dock ingen fara och allt gick bra!

    Men denna blödningen hade ingenting med mina "bruna flytningar" några veckor tidigare att göra.

    Mina bruna flytningar tror jag själv beror på att jag hade haft sex eller att jag någon vecka tidigare hade varit på 30 års fest och varit med i jämnfotahopptävling.

    Läkaren sa också att min moderkaka va lite låg, inte låg så att det skulle störa en förlossning men lite låg så att den eventuellt kunde blöda lite.

Svar på tråden bruna flytningar gravid v 28!