• Anonym (Drömmare)

    Drömmen om den runda magen...

    Ibland kommer de över mig, tvingande och överväldigande. Drömmarna om den stora, runda, utspända magen. Magen som härbärgerar ett nytt litet liv.

    Jag har haft förmånen att uppleva detta mirakel en gång, efter många långa år av kämpande.

    Pga omständigheter kommer detta barn inte få helsyskon. Och jag är inte heller säker på att jag skulle klara av fler barn, inte om de blir som det jag redan har.

    Men drömmen om graviditeten...

    Jag älskade att vara gravid. Jag gick upp nästan 30kg, hade perfekta värden (även sockervärdet) och mådde som en prinsessa förutom första månaden då jag i stort sett jobbade och sov. Skulle kunna vara gravid på heltid, min kropp är bra på det.

    Min nuvarande partner har inte kunnat besvara frågan om hur han ställer sig till egna barn, men har inget emot det som redan finns i mitt/vårt liv.

    Av någon orsak vågar jag inte berätta om mina önskedrömmar för honom. Det känns som att lägga en oschysst press på honom.

  • Svar på tråden Drömmen om den runda magen...
  • Anonym (d)

    Klart du måste berätta! hur länge har ni varit tillsammans? och hur gammal är du?

  • Anonym (Drömmare)

    Vi har varit tillsammans i bara ett halvår, men attraktionen/kemin mellan oss har alltid funnits, under de 10 år som vi varit vänner. Det var bara inte rätt tid för oss förut.

    Vi är båda 30+

Svar på tråden Drömmen om den runda magen...