• Tessi3000

    Gravidsymptom?!

    Jag går och väntar på BIM, om fyra dagar får vi se om det har blivit bebis eller inte.

    Mina symptom är: illamående (väldigt mkt), hugg i livmodern, svullen mage, halsbränna?!, små stick i brösten (aldrig haft förut)..

    Man blir galen av att vänta och man vill heller inte hoppas för mkt.. ????

  • Svar på tråden Gravidsymptom?!
  • dagg03

    Jag skulle inte kunna hålla mig från att testa! :) Om du har så många symtom borde det ju synas på ett test!

  • dagg03

    Håller tummarna för dig! Uppdatera gärna hur det går! :)

    Jag har också symtom, men det är

    säkert inbillning för vi kör med avbrutna samlag just nu. Har haft ont i brösten flera dagar nu och är sjukt känslig, har gråtit framför postkodmiljonären och idol ikväll, haha. Jag har bim på onsdag eller torsdag, så ska nog också ta ett test i början på veckan. Men mina symtom

    kan säkert bero på att mensen är på gång eller något!

  • Tessi3000

    Då håller jag tummarna för dig!

    Men det är så himla svårt att förstå kroppen ibland, jag har en dotter på 1,5 år. Men jag har glömt hur det var i början av graviditet med henne. Minst bara att jag mådde illa långt före BIM, vilket jag gör nu. Så det är väl ett bra tecken :)

    Jag uppdaterar nästa vecka om det blir ett plus eller inte!

  • M82

    Hade blödning förra månaden som jag tolkade som mens men denna månad negativa ÄL tester 7 dagar i rad (testat morgon+kväll) o nu 10 dagar sen mens, bara haft ljusrosa / röda spottings 2 dagar, trodde mensen var på g sen inget mer. Mått illa till och från under dagen men annars inget annorlunda. Inga stora förhoppningar om graviditet eftersom jag hade vad jag tolkade som mens förra månaden men man kan ju alltid hoppas. Ska testa på söndag eller måndag om inte mensen dyker upp, då blir det 44 dagar sen senaste mens. Inte stressat, varit sjuk eller annat som kan påverka mensen heller. Kroppen e konstig ibland och det e verkligen jobbigt att inte veta när man helst av allt vill ha en liten som flyttar in i magen.

  • Tessi3000
    M82 skrev 2014-10-31 23:10:29 följande:

    Hade blödning förra månaden som jag tolkade som mens men denna månad negativa ÄL tester 7 dagar i rad (testat morgon+kväll) o nu 10 dagar sen mens, bara haft ljusrosa / röda spottings 2 dagar, trodde mensen var på g sen inget mer. Mått illa till och från under dagen men annars inget annorlunda. Inga stora förhoppningar om graviditet eftersom jag hade vad jag tolkade som mens förra månaden men man kan ju alltid hoppas. Ska testa på söndag eller måndag om inte mensen dyker upp, då blir det 44 dagar sen senaste mens. Inte stressat, varit sjuk eller annat som kan påverka mensen heller. Kroppen e konstig ibland och det e verkligen jobbigt att inte veta när man helst av allt vill ha en liten som flyttar in i magen.


    Va skumt! Kroppen är verkligen konstig ibland, det går inte att lita på den.

    Jag hade ingen äl förra månaden och då fick jag en förtidig mens istället.

    Men vi får hoppas att du snart får ett plus! !!
  • majsen123

    Lite osäker på BIM då jag med min oregelbundna mens har allt från 26-90 dar!! Min genomsnittscykel är 32 dar och är i dag på dag 39!!! Har ej testat än men mina "symtom" är: ömma bröst, sens ÄL, molvärk/mensvärk av och till sens ÄL, synliga "blodkärl" över bröst, lår underarmar, magkatarr vilket gör att jag har dålig aptit och lite lätt illamående, uppsvälld mage, trött. Mina två tidigare graviditeter har jag haft illamående ömma bröst trött och synliga blodkärl bröst.

  • majsen123

    Tillägga att jag även är otroligt andfådd, får även ont i "ligament"?? Nör hag reser mig lite hastigt från sittande, har även känt av hjärtklappning... Sen om alla symtom beror på ev graviditet eller ej vet jag inte...

  • Tessi3000
    majsen123 skrev 2014-11-01 08:09:09 följande:

    Lite osäker på BIM då jag med min oregelbundna mens har allt från 26-90 dar!! Min genomsnittscykel är 32 dar och är i dag på dag 39!!! Har ej testat än men mina "symtom" är: ömma bröst, sens ÄL, molvärk/mensvärk av och till sens ÄL, synliga "blodkärl" över bröst, lår underarmar, magkatarr vilket gör att jag har dålig aptit och lite lätt illamående, uppsvälld mage, trött. Mina två tidigare graviditeter har jag haft illamående ömma bröst trött och synliga blodkärl bröst.


    Jag hade testat, med så mycket symptom som du har! Hoppas hoppas!

    Jag har bara mitt illamående kvar, tror inte jag är gravid ändå :/.. Vid min första graviditet så var jag så säker att jag var gravid att jag nästan inte behövde testa mig. Fick plussat bim-5 och denna gång känns det inte alls likadant. Så jag får nog räkna med mens inom dom närmaste dagarna.
  • majsen123

    Tessi3000 blir nog att testa i morgon, ska i väg på familje middag i kväll och jag vill inte avslöja mig för mycket om jag skulle testa nu innan om det nu visar + , håller tummar för er som oxå går och väntar!!

  • majsen123

    Mitt hjärtat bultar så hårt och mina händer skakar... Gjorde ett cb digital graviditetstest, visades GRAVID 3+

  • Minxy
    majsen123 skrev 2014-11-02 12:29:53 följande:

    Mitt hjärtat bultar så hårt och mina händer skakar... Gjorde ett cb digital graviditetstest, visades GRAVID 3+


    Grattis! :)
  • Tessi3000
    majsen123 skrev 2014-11-02 12:29:53 följande:

    Mitt hjärtat bultar så hårt och mina händer skakar... Gjorde ett cb digital graviditetstest, visades GRAVID 3+


    Grattis!! Va roligt!

    Hoppas jag också får ett plus, ska testa på tisdag om ibte mensen kommit :)
  • Tessi3000

    BIM idag och fortfarande ingen mens! Så i morgonbitti ska jag testa. Hoppas hoppas hoppas!

    Illamåendet sitter kvar, det har till och med blivit värre + att jag fått ont i svanken/höfterna.. Så blir det inte ett plus i morgon då är det något fel på mig :P haha!!

  • Eva 77

    Jag känner mej bara svullen och fet, men jag har illamående till och från, halsbränna (brukar aldrig ha det) magen ser gravid ut, speciellt i profil (brukar vara platt) jag är varmare än vanligt, katten är knäpp och ska ha kroppskontakt med mej, är tröttare än vanligt, har haft trög mage vid nr 2 (trodde jag förlöste korvar så trög brukar jag inte vara i magen), har BIM 8/11 om 5 dagar. Hatar väntan men eftersom jag inte har haft nidblödning eller flytningar eller molvärk i ryggen så känner jag mej inte gravid. Vågar inte testa på torsdag ifall det skulle vara negativt (BIM-2) men samtidigt så kommer jag inte våga testa på söndag heller (BIM+1) ifall det är en tom mage.

  • Linneasthlm

    Eva77 - Hur gick det för dig? 


    Jag själv håller på att gå under av tankar och funderingar kring huruvida jag är gravid eller inte. Jag är 27 år och vi har väl egentligen inte börjat prata om att det är dags att börja försöka skaffa barn. Jag har haft p-stav i 3 omgångar (totalt 9 år utan avbrott) och tog ut den sista i september -14. Fick regelbunden mens direkt och har hunnit med 4 cykler. Sedan dess har han inte kommit i mig och vi har haft skyddat sex, men för 10 dagar sedan så hade vi oskyddat och han kom i mig första gången - och nu när jag tänker efter hade jag ÄL förmodligen där omkring. Så tittade i kalendern och det hade jag ju.. 

    De första dagarna var det som om jag kände på mig att jag blivit gravid (konstig magkänsla bara). Sedan ÄL+4/BIM-11) har jag haft molande mensliknande värk, ont i ljumskarna och mått otroligt illa på morgnar och kvällar när jag ska sova. Illamåendet har liknat magkatarr så har fram till igår (ÄL+10/BIM-5) tänkt att det beror på det. DÅ började mina bröst göra något så ofantligt ont. Helt sjukt - känns som cement. Hela brösten ömmar och även under armhålan (?!) dock inte bröstvårtorna (har aldrig haft ont vid ÄL eller BIM innan). Mina bröst har vuxit över en storlek sedan igår kväll och känns som de väger ett ton. Molvärken är kvar, men inte lika kraftig. Illamåendet kommer fortfarande till och från. 


    Är idag BIM-4 och testade negativt igår på morgonen, är det för tidigt? Ngn med erfarenhet - är jag gravid?? Tacksam för råd. 

Svar på tråden Gravidsymptom?!