• Anonym (Sofia)

    Sexlivet har minskat

    Jag och min sambo har varit tillsammans i över 4 år. I början var allt spännande och vi hade sex på de mest otänkbara platserna. Efter ca 1 år blev det mer vardagssex, samma ställningar och bara några gånger i veckan.

    Nu det senaste året är vi nere på några gånger i månaden, om ens det, och jag gör allt jag kan för att hetta till det. Jag är väldigt nyfiken och testar gärna nya saker i sovrummet. Har bland annat köpt en leksak (ej dildo) men den ligger fortfarande oanvänd. Får oftast ett nej när jag vill mysa. Vad ska jag göra för att återuppleva vårt sexliv? Blir frustrerad av att inte få njutning..

    Bör tilläggas att han har mycket att stå i i vardagen. Han pendlar till jobb, är med i en styrelse och är dessutom tränare för ett herrlag.

  • Svar på tråden Sexlivet har minskat
  • ellop11

    Har ni fått ungar? I sådana fall kan det ju hända att du blivit lite fulare och din sambo tröttnat. Förklara för honom hur du känner istället för att grina på FL.

  • Anonym (Sofia)

    Nej, har inte fått barn. Jag är vältränad (tränar 7 gånger i veckan), mån om mitt utseende och hälsa mm. Har berättat vad jag tycker, känner och vill ett flertal gånger. Men uppmärksamheten riktas någonannanstans. Hur får jag honom att se mig igen? Inget annat har förändrats i våra vardagsliv.

  • ellop11
    Anonym (Sofia) skrev 2014-10-30 21:57:36 följande:

    Nej, har inte fått barn. Jag är vältränad (tränar 7 gånger i veckan), mån om mitt utseende och hälsa mm. Har berättat vad jag tycker, känner och vill ett flertal gånger. Men uppmärksamheten riktas någonannanstans. Hur får jag honom att se mig igen? Inget annat har förändrats i våra vardagsliv.


    Gud, det låter knivigt. Du får väl ställa ett ultimatum. Typ, "jag drar eller du talar klarspråk" liksom. Låter nästan som att detta kan handla om otrohet?
  • MEE83

    Hur är förhållandet annars? Bra? Hittar ni på roliga saker tillsammans eller är det varsin "one man show"? Är han lätt retlig?

    Hur är det med intimiteten när ni inte knullar? Närhet behöver inte alltid leda till sex, vet inte hur "hands on" ni är, men du kan ju prova det. Eller gillar han inte att du rör honom? Mysa är det mysa eller är det knulla? 

    Sedan är ju stress såklart en sex killer.

    Testosteron påverkar sexlusten med, vi män når la våran högsta nivå runt 20-25 års ålder, sedan är det en lång resa neråt då testosteronnivåerna minskar med åldern. Runt 40 års ålder brukar väl vara en en slags brytningspunkt då det börjar minska något snabbare med varje år som går.

    Sedan så kan vi ju ha testosteronbrist som inte påverkas av åldern, då kan man få hjälp och behandling. Att börja prata om hans hormonivåer vid frukostbordet kanske inte är det lättaste dock. Testosteronet skall icke underskattas, det påverkar inte bara sexlusten, utan även humöret osv.

    ...

    Han kanske knullar en annan tjej vid sidan av.

Svar på tråden Sexlivet har minskat