• Anonym (m)

    Fråga menscykel

    Hur lång menscykel har du?

    Riklig eller mer sparsam? Hur många dagar?

    Brukar ni ha mensvärk?

    Hur gammal är du?

    Barn? Isf hur många och hur gammal var du när du fick barnet/barnen?

    Har mensen ändrar sig efter barn?

    Har själv räknat ut att jag har mellan 30- 35 dagar. De senaste 3 månaderna har den varit på exakt 35.

    Har ganska riklig de första 2-3 dagarna för att sen bli mindre och mindre. Oftast mens en hel vecka.

    Brukar mestadels klara mig från mensvärk.

    Vilket jagibland kan tycka är konstigt med tanke på mängden och så många dagar.

    Jag är 34 år.

    Har 2 barn. 21år med första & 27 år med andra.

    Innan 2:an så hade jag mens bara uppemot 4 dagar och mer sparsam.Räckte med endast ett skydd mot dagens dubbla...

  • Svar på tråden Fråga menscykel
  • Fia 28

    Okej då. Jag är 31 och min menscykel är mellan 23 och 29 dagar lång, oftast runt 26. Själv tycker jag ju att det kommer rätt mycket blod, men när man läst om folk här som blöder igenom dubbla bindor så är nog min väldigt sparsam. Första dagen blöder det typ inget, andra och tredje lite mera, fjärde dagen lite igen och sen är det antingen slut eller så kommer det nån droppe ännu en femte dag.

    No kids.

    Mensvärk har jag nog, men inte så mycket som när jag var i tonnåren. Mensvärken har blivit mycket lindrigare efter jag börjat använda menskopp av nån anledning, senast klarade jag mej med en enda värktablett.

    Mensvärk får man om man har klumpig mens och beror inte på mängden blod. Inga klumpar, ingen värk.

  • Anonym (m)
    Fia 28 skrev 2014-10-31 10:27:53 följande:

    Mensvärk får man om man har klumpig mens och beror inte på mängden blod. Inga klumpar, ingen värk.


    Jag får väl vara glad att trots klumpar, så har jag ingen värk. Känner ingenting. Det enda är att man blir så kass i magen.
Svar på tråden Fråga menscykel