• Anonym (britt­a)
    Äldre 30 Oct 22:31
    45067 visningar
    26 svar
    +1
    26
    45067

    finns ETT bra sätt o få tillbaka en som lämnat dig men nästan ingen följer detta sätt...!!!

    Efter 40år o diverse upplevelser rikare (både egna o säkert 100 vänner o bekantas) så vet jag vilket drag man säkrast får tillbaks sitt x med. Fungerar i 90%. MEN ändå är det väääldigt få som följer detta råd, varför? rådet får ni säkert men ingen vill följa det. Visst, det är jobbigt att följa det men är det inte ännu jobb
    igare att bli lämnad?  Om det är enda speldraget du har som har högst vinstmöjlighet, varför inte använda det?
    Magiska ordet är TYSTNAD. Tystnad o likgiltighet. Du hör inte av dig, inte messar, inte meilar, inte ringer o absolut inte tjuter. Stå ut fast du mår dåligt men ångrar han sig så gör han det om du följer detta råd. Minst chans är ju att han ångrar sig om du håller på o ylar, textar, messar osv....dagligen. Eller hur? så skulle även du reagera, har jag rätt?

  • Svar på tråden finns ETT bra sätt o få tillbaka en som lämnat dig men nästan ingen följer detta sätt...!!!
  • Äldre 30 Oct 22:47
    #1

    I vissa fall kan det fungera. Ge tid att fundera och känna efter. Ofta saknar man ju kon när båset är tomt så att säga. Jag har alltid varit bra på att inte höra av mig (gäller killar jag dejtat och inte känt gensvar). Då har de alltid hört av sig tillslut men mitt intresse har ofta hunnit svalnat då.

    Men jag vet att många kvinnor har svårt fr detta. Jag har gett rådet att backa till många vänner men det har inte gått in...

  • Anonym (Viss del)
    Äldre 30 Oct 22:51
    #2

    Stämmer säkert ofta men ifall man verkligen vill ge det en chans till och kärleken finns där är det ju dumt att inte ta kontakt bara på grund av stolthet.

  • Äldre 30 Oct 22:55
    #3

    Jag tror anledningen till att kvinnor har svårt för detta är för att dom är rädd att killen ska hinna träffa någon ny?!

    Själv har jag alltid tystnat när jag blivit dumpad och killarna har ALLTID velat ha mig tillbaka förr eller senare.

    Så visst funkar det

  • Anonym (Robba­n)
    Äldre 30 Oct 23:01
    #4

    På mig funkar det inte. När jag gjort slut med tjejer är det för att jag inte vill fortsätta, och hör de inte av sig, så är det bara skönt.

    Visst, är man tveksam när man gör slut, så kan det funka. Men vill man lämna någon för att känslorna är slut, så är det bara positivt att inte höra något från exet.

  • Äldre 31 Oct 10:08
    #5

    Ja du Britta, tänk om det fanns ett magiskt sätt. Jag har gjort precis så. Inte de första 2 månaderna, men efter det har jag i stort sett inte haft någon kontakt, varit iskall och bara diskuterat det vi måste gällande delning av saker/hus, barnens saker och hämtning/lämning.

    Det har nu gått 6 månader och INGEN respons på det beteendet.

    Hur länge tänker du att man ska vänta?

  • Anonym (britt­a) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 11:25
    #6
    Vibeche skrev 2014-10-31 10:08:55 följande:

    Ja du Britta, tänk om det fanns ett magiskt sätt. Jag har gjort precis så. Inte de första 2 månaderna, men efter det har jag i stort sett inte haft någon kontakt, varit iskall och bara diskuterat det vi måste gällande delning av saker/hus, barnens saker och hämtning/lämning.

    Det har nu gått 6 månader och INGEN respons på det beteendet.

    Hur länge tänker du att man ska vänta?


    Det är ju ingen garanti förstås men jag skrev att det är en stor chans med detta att lyckas OM det är ment to be. Tråkigt att det blev så för er.
  • Anonym (In Fine)
    Äldre 31 Oct 11:34
    #7

    Är det slut så är det. Kan tycka att det är riktigt skönt när den man gjort slut med inte hör av sig så att man kan gå vidare utan drama. Svårare blir det om barn finns med i bilden, då måste man tala hövligt med varandra för barnens skull tycker jag.

    Men följ gärna ts råd i andra fall, så blir det enklare för den som lämnar att gå vidare!

  • Anonym (Robba­n)
    Äldre 31 Oct 11:41
    #8
    Anonym (In Fine) skrev 2014-10-31 11:34:30 följande:

    Är det slut så är det. Kan tycka att det är riktigt skönt när den man gjort slut med inte hör av sig så att man kan gå vidare utan drama. Svårare blir det om barn finns med i bilden, då måste man tala hövligt med varandra för barnens skull tycker jag.

    Men följ gärna ts råd i andra fall, så blir det enklare för den som lämnar att gå vidare!


    Håller med. Hade alla tjejer gjort så, så hade livet blivit mycket enklare Glad
  • Anonym (hmm)
    Äldre 31 Oct 11:53
    #9

    Tror ts menar att om detta är bästa chansen att få tillbaka sitt ex. Om det nu är det man vill. Inte att bara för att man gör så här, så får man tillbaka sitt ex.

    Lite skillnad där.

  • Miss Skywal­ker
    Äldre 31 Oct 12:20
    #10

    Jo tack det har man ju märkt. Jag har tom gjort tvärtom när jag velat bli av med fanskapet för alltid :) och det funkade oxå iallafall ett tag tills jag trodde det var lugnt..

Svar på tråden finns ETT bra sätt o få tillbaka en som lämnat dig men nästan ingen följer detta sätt...!!!