• Anonym (Osäker)

    blev gravid på första dejten, står inför svårt val nu.

    Jag å killen träffades efter att först ha messat några månader och trots att jag trodde jag hade koll på läget med piller/ ingen ÄL osv så blev jag gravid i princip första gången vi har sex... Nu är det totalt kaos mellan oss. Han vill inte och jag är rädd för abort...

    Jag vill gärna höra om nån vart i samma sits, behöver ingen predikan om att det är oansvarigt osv osv jag är vuxen och vet själv att detta ej är ultimat men skulle gärna få lite goda råd nu...

  • Svar på tråden blev gravid på första dejten, står inför svårt val nu.
  • Frida1992

    Ring och prata med vårdcentralen/ungdomsmottagningen så kan de hjälpa. Be att få prata med bm/psykolog.

  • Anonym (K)

    Nu blev jag inte gravid så fort men vi hade bara varit tillsammans en månad men bara legat med varandra en vecka. Vi behöll. Ångrar det inte.

  • Anonym (Ts)

    Tack snälla för råden.. Ska till bm på tisdag.. Mitt hjärta säger en sak å killen en annan, är rädd för hur kaosartat detta kan bli :(

  • manfrsthlm

    abort...vem vill ha en WT morsa...


    KIK: KRILLESTHLM1
  • Anonym (Skeptisk)

    Fast...att skaffa ett barn med en person man har träffat en gång känns vääääldigt riskabelt.

    Tänk på att ni kommer behöva ha kontakt under resten av era liv, du vet ju inte vem han är egentligen.

  • Anonym (Gravid)

    Jag var i en snarlik situation, eller, vi hade precis blivit tillsammans men inte känt varandra mer än cirka 1,5 månad när jag upptäckte att jag var gravid. Vi behöll efter många tårar och mycket fram och tillbaka. Vi kände att vi älskade varandra och ville ha barnet, men det var såklart en stor risk att ta när vi inte kände varandra så väl.

    Nu ska jag föda om två veckor och vi har det jättebra tillsammans och ångrar absolut inte detta - men, det kunde också gått helt åt skogen med oss. Så den frågan du måste ställa dig själv är om du grejar att ta hand om barnet som ensamstående. Killen verkar ju inte så pepp på ett barn, vilket ju är förståeligt, så om du ska behålla måste du nästan utgå från en vardag som inkluderat dig och barnet. Bara att ställa fler frågor om du vill. Stor kram!

  • Anonym (Suck)
    manfrsthlm skrev 2014-10-31 12:36:08 följande:

    abort...vem vill ha en WT morsa...


    KIK: KRILLESTHLM1
    Onödig kommentar
  • Anonym (Ts)

    Jag vet att jag skulle klara det ensam när chocken lagt sig och man vet vilka som står kvar vid ens sida utan att döma.

    Men så klart är detta inget enkelt beslut, jag är inte stolt över detta.

    Man är ju vuxen och trodde jag gjorde vad jag kunde för att undvika såna här situationer.. Så ibland undrar man ju vad meningen är..

  • Hannah76

    Klarar du att vara förälder på egen hand, med allt vad det innebär? Du känner inte personen som kan komma att prägla ditt barn lika mycket som du, som du ska lämna ditt barn till på halvtid osv. Jag hade inte valt att ha det så, men du måste utgå från dig.

  • Anonym (Gravid snabbt)

    Jag blev inte gravid första gången vi hade sex. Tror det skedde tredje eller fjärde gången. Min pojkvän ville inte och det var en känslomässigt turbulent sommar för mig m flera inbokade aborter. Jag bestämde mig för att behålla. Till en början var min pojkvän fortsatt mkt sammanbiten och nämnde inte vår geaviditet. Det ändrades efter ett par månader. Nu är vi sambos och jag är i sjätte månaden. Har aldrig känts så här rätt och han är mkt förväntansfull. Jag var dock beredd på att gå igenom allt själv. Det måste man alltid vara. Jag kan ju även passa på att berätta att ett långt förhållande behöver inte garantera att barnet får två sammanboende ansvarsfulla föräldrar. Jag har en 7-årig son sedan tidigare som jag varit själv m från början. Hans pappa och jag hade varit tillsammans i 7 år, bodde ihop och det var han som var pådrivande i att skaffa barn. Tjatade i 2 år om att skaffa barn. Jag blev lämnad efter halva graviditeten då han träffade en ny. Min son har sporadisk kontakt m sin pappa. Ja med det sagt vill jag poängtera att långa förhållanden inte är en garanti för att man får en lycklig kärnfamilj. Om det nu är det man strävar efter.

    Känn efter först och främst hur du vill ha det? Vill du och kan du ta emot detta barn själv? Isf kör! Men var beredd på att du kan bli singelmamma. Jag har varit singelmamma under flera år och jag ser mestadels positivt på den familjeformen. Man får en fantastiskt starkt band m sitt barn och i mitt fall m några andra medlemmar av min familj som kommit mkt nära iom att de ställt upp så mkt m stöd, kärlek och omsorg för min son. Om du känner att du är redo att bli en singelmamma så blir det ju en riktig bonus om din nya kille väljer att köra hela racet tillsammans med dig och barnet!

    Lycka till i ditt val!

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Gravid snabbt) skrev 2014-11-01 07:47:08 följande:

    Jag blev inte gravid första gången vi hade sex. Tror det skedde tredje eller fjärde gången. Min pojkvän ville inte och det var en känslomässigt turbulent sommar för mig m flera inbokade aborter. Jag bestämde mig för att behålla. Till en början var min pojkvän fortsatt mkt sammanbiten och nämnde inte vår geaviditet. Det ändrades efter ett par månader. Nu är vi sambos och jag är i sjätte månaden. Har aldrig känts så här rätt och han är mkt förväntansfull. Jag var dock beredd på att gå igenom allt själv. Det måste man alltid vara. Jag kan ju även passa på att berätta att ett långt förhållande behöver inte garantera att barnet får två sammanboende ansvarsfulla föräldrar. Jag har en 7-årig son sedan tidigare som jag varit själv m från början. Hans pappa och jag hade varit tillsammans i 7 år, bodde ihop och det var han som var pådrivande i att skaffa barn. Tjatade i 2 år om att skaffa barn. Jag blev lämnad efter halva graviditeten då han träffade en ny. Min son har sporadisk kontakt m sin pappa. Ja med det sagt vill jag poängtera att långa förhållanden inte är en garanti för att man får en lycklig kärnfamilj. Om det nu är det man strävar efter.

    Känn efter först och främst hur du vill ha det? Vill du och kan du ta emot detta barn själv? Isf kör! Men var beredd på att du kan bli singelmamma. Jag har varit singelmamma under flera år och jag ser mestadels positivt på den familjeformen. Man får en fantastiskt starkt band m sitt barn och i mitt fall m några andra medlemmar av min familj som kommit mkt nära iom att de ställt upp så mkt m stöd, kärlek och omsorg för min son. Om du känner att du är redo att bli en singelmamma så blir det ju en riktig bonus om din nya kille väljer att köra hela racet tillsammans med dig och barnet!

    Lycka till i ditt val!


    Hej å tck för din historia.

    Jag bör kanske tillägga att jag har ett barn sen innan på 8 år, som jag har varannan veck och reder mig alldeles utmärkt i den situationen. Så är ej främmande att vara ensam. Men mkt tankar är det.
Svar på tråden blev gravid på första dejten, står inför svårt val nu.