• Anonym (Snart mamma)

    Ätstörningar. Jag är gravid.

    Jag skriver lite kortfattat. Jag är gravid i månad sju. Jag har ätstörningar. Jag hade ätstörningar när jag gick i 7:an, men det var många år sedan. Idag är jag 25 år gammal.


    Detta beror på att jag känner mig iakttagen av folk på grund av graviditeten. Jag känner mig inte älskad av min man (trots att han gör det), känner mig hatad av folk på stan, iakttagen, att folk tittar snett, att jag är för fet. Jag gör bedömningar huruvida jag får plats i en bil och jag vågar inte gå in i trånga utrymmen så jag inte uppfattas för stor. Ätstörningarna började för 1 månad sedan och de har eskalerat mer och mer. Jag visar inte utåt att jag har dessa. Äter väldigt lite och jag känner hur mina krafter sjunker. Ofta känns det som att bebisen sparkar mig i magen för att påminna mig att äta (vet inte varför jag tror så...) och det är vid dessa tillfällen jag går och äter. Men i själva verket mår jag inte bra! Jag vågar inte ta upp detta med barnmorskan för jag är rädd att hon ska göra en anmälan till socialen och att de kommer att omhänderta mitt barn när det föds. Och jag är rädd att berätta för min man då jag fruktar att han ska hata mig eller lämna mig för att jag håller på såhär. Jag vet inte vad jag ska göra!?!?!

  • Svar på tråden Ätstörningar. Jag är gravid.
  • Anonym (Ta upp det)

    Du är inte ensam med att känna så här. Prata med din bm. De kommer inte anmäla till soc, utan hjälpa dig hantera tankarna. Kram!

  • stor grön drake

    Berätta för din BM, hon kommer inte ringa soc, utan snarare hjälpa dig få kontakt med personer som kan hjälpa dig ta dig ur detta.

    Och berätta för din partner, om inte allt så lite, så mycket du kan. Du behöver stöd för att klara detta.

Svar på tråden Ätstörningar. Jag är gravid.