• Anonym (Adam)

    Hur får jag min drömtjej som är några år äldre?

    Jag är 23 och jag känner att inte jämnåriga tjejer kan ge mig det livet som jag vill leva.
    Jag har haft ett par förhållanden och jag har inte känt mig bekväm i något av dom.
    Har sedan flera år drömt och velat ha min egna familj, träffa en äldre tjej som är redo för att bilda familj eller som redan har barn och vill ha ett familjeliv precis som mig.

    Jag är mogen, ansvarsfull, skötsam, väldigt romantisk och är en svärmorsdröm enligt flera.
    Går inte ut på krogen men jag är medlem på en dejtingsida och har skrivit till tjejer som är mellan 30-35 som jag tyckt vara intressanta, men alla som jag skrivit till tycker samma sak att jag är för ung och ska inte ha för bråttom men att bilda familj utan att jag ska passa på att ha kul och leka av mig.
    Men jag vill inte passa på att ha kul och komma hem halv fem på morgonen som mina jämnåriga tjejer som jag tycker är otroligt omogna.

    Finns det mogna och självständiga tjejer som är i 30 års åldern som skulle kunna tänka sig ett seriöst förhållande med en kille i min ålder? Hur kan jag övertyga en tjej på dejtingsida att jag är seriös och vill bilda familj?
    Skulle göra vad som helst för att få ett familjeliv, vill inte ha ännu ett förhållande med en omogen och bortskämd 23 åring så vill hitta en äldre tjej men är det omöjligt att hitta en tjej som gillar en yngre kille? Jag har skrivit till fler än tjugo stycken, de tycker att jag verkar vara en trevlig och snygg kille men att jag är för ung.

    Varför är det så många tjejer som tycker att killen måste vara äldre? De går bara på min ålder och låter inte mig ens visa vad jag går för.

  • Svar på tråden Hur får jag min drömtjej som är några år äldre?
  • Anonym (Adam)
    Anna74a skrev 2014-10-31 05:43:45 följande:
    Det finns säkert mogna tjejer i din ålder, som tänker, känner samma sak som du gör.
    Med det svaret menar du att det är omöjligt för mig att få en äldre flickvän?
    Har du erfarenheter om att tjejer endast vill ha äldre killar? Måste finnas någon tjej där ute som vill ge mig en chans att visa att jag är en bra kille som hon kan lita på...
  • yanni

    Finns säkert många äldre tjejer som vill ha unga killar men tyvärr är de og omogna de också som vill ha unga killar.

    Finns massor av tjejer som vill bilda familj i din ålder själv är jag 24 och jag o min sambo planerar att inom en snar framtid skaffa familj. Är båda eller iaf jag väldigt skötsam dricker endast om de är något speciellt och har på fyra år varit på krogen kanske tre-fyra gånger har då varit på lokala puben och senast varit hemma runt ett.

    Nästan alla mina kompisar i min ålder har redan barn så tror du har större chans att hitta en mogen tjej i din ålder än få en äldre mogen tjej

  • Anonym (Adam)
    yanni skrev 2014-10-31 11:02:29 följande:
    Finns säkert många äldre tjejer som vill ha unga killar men tyvärr är de og omogna de också som vill ha unga killar.
    Finns massor av tjejer som vill bilda familj i din ålder själv är jag 24 och jag o min sambo planerar att inom en snar framtid skaffa familj. Är båda eller iaf jag väldigt skötsam dricker endast om de är något speciellt och har på fyra år varit på krogen kanske tre-fyra gånger har då varit på lokala puben och senast varit hemma runt ett.
    Nästan alla mina kompisar i min ålder har redan barn så tror du har större chans att hitta en mogen tjej i din ålder än få en äldre mogen tjej
    Varför måste en tjej vara omogen för att hon blir kär i en yngre kille? Det du säger är att tjejer blir förälskade i en ålder och inte i personen. Om tjejen blir intresserad av en jämnårig kille eller äldre, är hon mogen då eller jag förstår inte hur du kan skriva så? Jag har jobb och körkort som vilka 35 åriga killar som helst och lever ett självständigt liv, det enda som jag saknar är en underbar tjej som jag får dela mitt liv och framtida drömmar tillsammans med och ett familjeliv har jag velat ha väldigt länge.
    Om en kille har en yngre tjej, är han också omogen då eller varför kan inte en tjej bli tillsammans med en yngre kille utan att framstå som omogen? 

    Ja chansen att få en jämnårig flickvän kan jag få utan problem då jag ofta får höra att jag ser bra ut och är en svärmorsdröm men det finns ingen tjej som jag känner som vill ha barn och ha det som jag vill ha det så jag har sagt till de tjejer att jag inte är intresserad, eftersom vi är på en annan fas i livet, jag vill bli sambo och skaffa barn och de vill festa och umgås med sina vänner. De tjejer som jag haft har prioriterad sina kompisar och fester framför mig och ska bara ha och aldrig ge tillbaka något. Det jag vill är att träffa en äldre tjej som uppskattar det jag gör för henne och som får mig att känna mig älskad samt delar mina drömmar och mål om hur jag vill leva mitt liv och jämnåriga tjejer delar inte dessa drömmar!
  • Mikaela1972

    Självklart finns det tjejer som kan bli intresserad och har yngre pojkvänner så att Yanni påstår något annat är konstigt, du fick säkert inget svar för att h*n insåg själv hur konstigt h*n tänker.

    Du verkar vara ett riktigt guldkorn och det bästa för dig är nog att visa tjejerna i verkligheten hur du är som person och visar de att du är seriös och vill trotts din unga ålder bilda familj och den biten.
    Kanske därför som du inte får så mycket positiv respons när du skriver till tjejerna på nätet, det bästa är att ta kontakt med dom i verkligheten och jag lovar dig att det finns någon äldre tjej där ute som väntar på en så fin kille som dig!

    Lycka till!!Glad

  • karanfil

    Det här är kanske inte världens bästa tips eftersom jag uppmanar dig att fara med osanning, men det funkade för oss!!

    Min numera man (!) är 15 år yngre än jag. När vi började skriva med varandra på en dejtingsida, uppgav han att han var ca 5 år äldre än han i själva verket var. Han gjorde det då jag i min profil tydligt skrivit att jag inte ville träffa killar som var yngre än en viss ålder (vilket han var). Detta grundat på mina tidigare erfarenheter med yngre killar.

    När vi träffats och dejtat ett tag, erkände han sin lögn. Jag blev chockad men var också tvungen att inse att han var betydligt mer mogen än många andra män som var äldre än han.

    Nu har vi varit tillsammans i 2½ år och är lyckligt gifta! :)

    Så lycka till!

  • Anonym (Adam)
    Mikaela1972 skrev 2014-11-03 11:52:33 följande:
    Självklart finns det tjejer som kan bli intresserad och har yngre pojkvänner så att Yanni påstår något annat är konstigt, du fick säkert inget svar för att h*n insåg själv hur konstigt h*n tänker.

    Du verkar vara ett riktigt guldkorn och det bästa för dig är nog att visa tjejerna i verkligheten hur du är som person och visar de att du är seriös och vill trotts din unga ålder bilda familj och den biten.
    Kanske därför som du inte får så mycket positiv respons när du skriver till tjejerna på nätet, det bästa är att ta kontakt med dom i verkligheten och jag lovar dig att det finns någon äldre tjej där ute som väntar på en så fin kille som dig!

    Lycka till!!Glad
    Jag tycker det är enklare att kontakta tjejer på dejtingsidan för då kan man läsa vad hon har skrivit om sig själv och vilken ålder hon är i och om hon har barn. 
    Jag har så dålig erfarenhet av tjejer i min ålder som jag tycker är för omogna,utseendefixerade och bortskämda.
    Så en äldre tjej som känner sig redo för att bilda familj med mig är det som jag letar efter och som skulle passa mig bättre! Ja jag hoppas jag hittar min prinsessa som får mig att få fjärilar i magen. Glad
    karanfil skrev 2014-11-03 12:07:35 följande:
    Det här är kanske inte världens bästa tips eftersom jag uppmanar dig att fara med osanning, men det funkade för oss!!

    Min numera man (!) är 15 år yngre än jag. När vi började skriva med varandra på en dejtingsida, uppgav han att han var ca 5 år äldre än han i själva verket var. Han gjorde det då jag i min profil tydligt skrivit att jag inte ville träffa killar som var yngre än en viss ålder (vilket han var). Detta grundat på mina tidigare erfarenheter med yngre killar.

    När vi träffats och dejtat ett tag, erkände han sin lögn. Jag blev chockad men var också tvungen att inse att han var betydligt mer mogen än många andra män som var äldre än han.

    Nu har vi varit tillsammans i 2½ år och är lyckligt gifta! :)

    Så lycka till!

    Vilken ålder var han i när ni träffades?
    Jag vet inte om det är sådan bra idé att ljuga för någon och byta ut sin ålder, jag skriver även till tjejer som inte har min ålder som de söker en partner i men jag skriver ändå för att visa att jag är nyfiken på henne och hon kan ju bli intresserad av mig fast hon inte söker en kille i min ålder.
    Men kanske inte är så många singelmammor i 30-35 års åldern som kan tänka sig att leva sitt liv tillsammans med mig, har så mycket kärlek att ge henne och skulle alltid ställa upp för henne och hennes barn vad det än gällde. Jag vill ha min egna lilla familj jag också som mina äldre jobbarkollegor har. 
Svar på tråden Hur får jag min drömtjej som är några år äldre?