• Anonym (Krossad och spottad på!)

    Hämnd!! - Tips tack!!

    Fick just reda på att "mannen i mitt liv" har varit konstant otrogen! Dessutom på ett sånt vidrigt sätt att jag knappt kan fatta att det är sant trots att jag har fått det svart på vitt! Jag är så arg, ledsen, förkrossad och sårad så jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Det gör så ont!!!

    Vill helst slå sönder både honom och hans lägenhet, men det går ju så klart inte. Så vad ska jag hitta på istället? Något måste jag få göra för att få ur mig den värsta ilskan och sorgen!

    Ge mig tips på saker att göra! Tack!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-01 12:34
    Kan väl meddela att hämndbegäret har gått över. Just nu är jag bara helt förkrossad. Kan inte fatta hur man kan göra någon så fruktansvärt illa. Vi hade det fantastiskt och pratade om att gifta oss, skaffa barn och köpa hus. Eller rättare sagt, han ledde mig in på de tankarna, de framtidsplanerna ganska snabbt. Det tog mig ett tag att hoppa på det tåget men när jag väl "var där" så kändes det underbart. Vi kollade på hus och smygkikade på brudklänningar.

    Saken är bara att det gjorde han med två kvinnor till. Eller om det är flera, vad vet jag? Hur kunde han lura mig så? Känner mig så korkad! Men samtidigt... Inte sjutton ifrågasätter man den man älskar när han säger att han ska resa i jobbet. Det har jag ju vetat att han gör.

    Det går bara runt i skallen på mig. Det gör så galet ont!! Kan inte äta, inte sova, inte tänka, knappt andas... Det är så mycket som revideras i mitt huvud nu. Alla fina stunder - vidriga! Alla vackra ord - bara lögner! Det låter säkert skitfånigt, men det känns som att jag ska dö. Det finns säkert ett ljus i tunneln(eller är det ett tåg), men just nu kan jag inte se det. Hur gör jag nu... Hur kommer jag vidare... Allt var ju klart. Bestämt. Han lovade guld och gröna skogar. Framför allt var jag hans liv kärlek, och han var mitt. Och nu... Krossad.

  • Svar på tråden Hämnd!! - Tips tack!!
  • Anonym (lev ditt liv)

    Genom att leva ditt liv bättre utan honom. En hämnd gör bara ångesten djupare.

  • Anonym (Krossad och spottad på!)
    Anonym (lev ditt liv) skrev 2014-10-31 05:57:56 följande:

    Genom att leva ditt liv bättre utan honom. En hämnd gör bara ångesten djupare.


    Jo jag vet att man brukar säga så, men något måste jag få göra... Han kommer aldrig se mig och hur jag lever sen. Vill att det ska svida! Om än bara tillfälligt.
  • Anonym (Krossad och spottad på!)
    Isjungfru skrev 2014-10-31 05:57:58 följande:

    Spänn på hans bästa kompis! :)


    Det hade varit en grym hämnd, men kompisen är tyvärr gift. Tänker inte låta ytterligare en kvinna lida p g a honom.
  • Anonym (H)

    Jag blev bedragen på ett vidrigt sätt. Någon sa att "den bästa hämnden är att leva väl". Jag gick ner i vikt, började plugga, fick bra jobb, man och barn etc. Exet tittar jag ibland på på fb, han letar vid 35 års ålder fortfarande soffor att låna eftersom han fortfarande inte orkar jobba som folk (pga lathet). Det gör mig på ett egoistiskt plan nöjd. (Allt jag gjorde var ju sång jag ville, gjorde inget enbart för att hämnas).

    Precis när det hänt ville jag bränna hans saker etc. Minns att jag ville kontakta hans familj. Det var en oerhört stark vilja att hämnas. Men vad gör det för gott? Tvärtom. Jag njöt av att ha spelat sansad och kunnat säga helt rätt saker som sved, istället för att ha gjort förhastade hämndaktioner. Du har ju övertaget nu, förvalta det. Jag tror du kommer ångra en hämndaktion på samma nivå som hans otrohet.

  • manfrsthlm

    hm...lägg ut bil på block snorbilligt el ngt annat värdefullt,laxermedel i kaffet,räkskal  i fållorna till  gardinerna


    KIK: KRILLESTHLM1
  • Anonym (Samma som ovan)
    Anonym (Krossad och spottad på!) skrev 2014-10-31 06:06:45 följande:
    Jo jag vet att man brukar säga så, men något måste jag få göra... Han kommer aldrig se mig och hur jag lever sen. Vill att det ska svida! Om än bara tillfälligt.
    Han kommer inte se dig men han kommer höra om det. Dessutom handlar att leva väl inte om honom utan om dig, att DU använder något hemskt på ett konstruktivt vis, som en språngbräda. Att du i kristider hade is i magen och inte sänkte dig till hans nivå. Det har hjälpt bygga min självbild.
  • Anonym (!!)

    Vet han om att du vet? Om han inte vet det packar du allt han äger som är hos dig i en kartong sedan går du över till honom och packar alla dina grejer som ligger hos honom och drar, utan förklaring med is i magen säger du arrivederci, gråt hur mycket du vill när du gått därifrån utan att han ser det, han kommer vara chockad, du svarar inte på

    Samtal/mail/fb via vänner. Du ignorerar honom till Max,sedan försöker du leva så bra du kan även om det är jobbigt i början och din hämnd blir att lyckas det är den bästa hämden!!

  • Iam

    En otrogen människa är allt som oftast en egoistisk och egocentrisk människa. Det som svider allra mest i en sådan är att inte synas.
    Visa inte honom att du är ledsen, sårad, förbannad... Ge honom en likgiltig blick, säg att han inte är värdig en reaktion på sitt beteende, vänd på klacken och se aldrig tillbaka. 

    På så vis sårar du hans ego samtidigt som du inte sjunker till en lägre nivå. Du hämnas med värdighet. Bästa hämnden enligt mig. 

  • Anonym (G)
    manfrsthlm skrev 2014-10-31 06:13:02 följande:

    hm...lägg ut bil på block snorbilligt el ngt annat värdefullt,laxermedel i kaffet,räkskal  i fållorna till  gardinerna


    Hehe.

    Och skriv att han vill helst bli uppringt väldigt tidigt på morgonen av bilköparna.
Svar på tråden Hämnd!! - Tips tack!!