• Anonym (ul idag)

    vanligt ul på magen eller vul?

    Hej!

    Ska göra ul idag. Är i v.6+5 - 7+5. Ni som har gjort ul vid denna tid gjorde ni vanligt ul eller vul? Vi ska dit pga koll så att embryot sitter i livmodern. Hade ett utomkvedeshavandeskap för några år sedan och förlorade då en äggledare. Förra graviditeten gjordes kontroll-ul i v.5+3 då med vul.

    Bara nyfiken om det blir på magen eller vul denna gång oxå.

    Erfarenheter nån?

  • Svar på tråden vanligt ul på magen eller vul?
  • Anonym (ul idag)

    Tack för svar. Har hört både och nämligen:) tror oxå vul men det är ju mer bekvämt med ett på magen.

    Tack! Börjar bli nervös nu....:)

  • Anonym (lycka till!)

    Jag har gjort VUL när jag varit i det stadiet i graviditet. 

    Hoppas att allt ser bra ut!!

  • Ingrid Marie

    Jag har gjort alla mina tidiga ultraljud (allt mellan veckorna 6+3 - 9+3, har tre barn) med vanligt UL utanpå magen. Var aldrig tal om något vul.

    Men det var privat bokade undersökningar, enbart i syfte att ge ett hum om graviditetslängd, se om allt såg bra ut och att hjärtaktivitet fanns...när man som du skall göra en undersökning på medicinsk indikation kan det nog hända att de gör vul för att se så bra som möjligt.

  • Anonym (ul idag)

    Det blev ett vul. Allt såg bra ut. Bönan satt där den skulle och hjärtat tickade på????

  • Anonym (Pi)
    Anonym (ul idag) skrev 2014-10-31 11:01:49 följande:

    Det blev ett vul. Allt såg bra ut. Bönan satt där den skulle och hjärtat tickade på????


    Grattis vad skönt att det gick bra! Jag har gjort VUL i vecka 6 och 9, däremot i vecka 12 vanligt UL.
  • Anonym (ul idag)
    Jag är bara jag skrev 2014-10-31 15:11:42 följande:

    Grattis då!


    Anonym (Pi) skrev 2014-11-01 08:00:52 följande:

    Grattis vad skönt att det gick bra! Jag har gjort VUL i vecka 6 och 9, däremot i vecka 12 vanligt UL.


    Tack!
Svar på tråden vanligt ul på magen eller vul?