• Anonym (Undrar)

    Tidig ägglossning och sen mens, går det?

    Jag har aldrig några tydliga ägglossningstecken. Mina flytningar är ALLTID vita och ganska tjocka och min menscykel är på allt mellan 28 och 36 dagar. 


    Förra månaden kom mensen på dag 35. Dag 10, räknat från den mensens första dag, blev flytningarna lite vattnigare (fortfarande vita dock), tappen var mjuk och öppen samt att jag hade molvärk. Därför såg jag detta som ägglossningen. 


    Men nu är jag på dag 30 och mensen har ännu inte kommit. Är det möjligt att ha så tidig ägglossning och sedan blir mensen ändå så här sen? Det skulle ju innebära en lutealfas på 15-20 dagar!!


    Vi har försökt få barn i 9 månader utan resultat, trots att vi haft sex varje/varannan dag mellan dag 10 och 20.

  • Svar på tråden Tidig ägglossning och sen mens, går det?
  • Aleksandra Barnmorska

    Hej! Vattniga flytningar är oftast inget tecken på äl, det är snarare sega genomskinliga äggviteliknande. Det är helt normalt att det tar uppemot ett år innan man blir gravid. Hur gammal är du?

  • Anonym (Undrar)

    26 år är jag. Jag känner liksom på mig att något är fel men gyn påstår att allt är normalt. Trots att jag efter användning av nuvaring numera får blodiga flytningar mellan äl och mens och mensen är väldigt segstartad. Innan jag började med nuvaring hade jag ALDRIG mellanblödningar och mensen kom igång ordentligt redan första dagen. Nu har jag bruna flytningar i flera dagar innan den sätter igång ordentligt.

Svar på tråden Tidig ägglossning och sen mens, går det?