• Anonym (Marie­)
    Äldre 31 Oct 10:23
    1215 visningar
    8 svar
    8
    1215

    Hur får jag bort fetmagen?? Jag ser hemsk ut!

    Jag har normalt bmi och har helt normal kropp, förutom min "gravidmage"! 99 cm på smalaste stället (på morgonen före frukost, sen större). Hur ska jag bli av med den, jag menar jag kan ju inte gå ner hur mycket som helst med tanke på att resten av mig är ok. Kan tillägga att jag inte har barn. Hjälp mig, ngn som har tips?

  • Svar på tråden Hur får jag bort fetmagen?? Jag ser hemsk ut!
  • Zoja
    Äldre 31 Oct 11:00
    #1

    Börja löpträna om du inte redan gör det.

  • Anonym (Marie­) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 12:02
    #2

    Det gör jag, varannan dag. Friskispass en gång i veckan. Styrketräning en.

  • Fjäril­slarv
    Äldre 31 Oct 12:36
    #3

    Du kanske har äpplekropp, eller stress- fetma?

  • Anonym (Marie­) Trådstartaren
    Äldre 31 Oct 12:50
    #4

    [quote=74263687][quote-nick]Fjärilslarv skrev 2014-10-31 12:36:03 följande:[/quote-nick]

    Du kanske har äpplekropp, eller stress- fetma?

    [/

    Hemmafru och inga barn så stress kan det inte vara :) jag har alltid haft lite väl tilltagen mage men senaste åren har den blivit väldigt stor rund och fläskig. Så tråkigt att alltid vara tvungen att gå runt i säckiga kläder.

  • Fjäril­slarv
    Äldre 31 Oct 12:59
    #5
    Anonym (Marie) skrev 2014-10-31 12:50:11 följande:

    [quote=74263687][quote-nick]Fjärilslarv skrev 2014-10-31 12:36:03 följande:[/quote-nick]

    Du kanske har äpplekropp, eller stress- fetma?

    [/

    Hemmafru och inga barn så stress kan det inte vara :) jag har alltid haft lite väl tilltagen mage men senaste åren har den blivit väldigt stor rund och fläskig. Så tråkigt att alltid vara tvungen att gå runt i säckiga kläder.


    men man kan vara stressad även om man är hemmafru och inte har några barn Foten i munnen
  • Äldre 31 Oct 13:15
    #6

    Mammas knep som funkar vid viktnedgång. Se till att alltid ha en kanna med citronvatten och drick minst 2 glas per dag. Citron minskar hunger/sötsug. Kombinera med 1 tsk äppelcidervinäger på morgonen för ökad förbränning. Ät bra och rör på dig :)

  • Äldre 31 Oct 13:17
    #7

    Testa även att skippa laktos ett tag! Kan vara mjölk mage :)

  • Anonym (hyu)
    Äldre 31 Oct 14:29
    #8

    Jag är inte rasist men LCHF kanske vore något för dig? Mycket av din mage kan ju vara överbliven hud som sakta men säkert förhoppningsvis kommer dra ihop sig.

Svar på tråden Hur får jag bort fetmagen?? Jag ser hemsk ut!