• Äldre 31 Oct 11:02
    1737 visningar
    18 svar
    18
    1737

    rul eller sista mens datum

    Jag blev flyttad 12 dagar bak på rul så istället för att vara i v 18 flyttades jag till v 16 men jag tycker inte det kan stämma för då borde jag plussat 2 veckor senare än vad jag gjorde?

    Jag gjorde ul i v 13 och då stämde det med mensen exakt hur kan det då skilja sig 2 veckor på rul??
    Just nu är jag v 24 enligt rul och v 26 enligt sista mens vilken vecka ska jag säga att jag är i??

  • Svar på tråden rul eller sista mens datum
  • J90
    Äldre 31 Oct 11:13
    #1
    kendi skrev 2014-10-31 11:02:31 följande:

    Jag blev flyttad 12 dagar bak på rul så istället för att vara i v 18 flyttades jag till v 16 men jag tycker inte det kan stämma för då borde jag plussat 2 veckor senare än vad jag gjorde?

    Jag gjorde ul i v 13 och då stämde det med mensen exakt hur kan det då skilja sig 2 veckor på rul??

    Just nu är jag v 24 enligt rul och v 26 enligt sista mens vilken vecka ska jag säga att jag är i??


    Ungefär samma för mig! Jag säger den vecka som RUL visade, men räknar med att pysen kommer vilja ut tidigare än det datumet! Har i generna att föda lite för tidigt med!
  • Äldre 31 Oct 11:18
    #2

    Ja det blir knepigt att räkna veckor när det är så många dagar som skiljer sig.

    Jag kände rörelserna utanpå magen v 18 men enligt rul va jag v16 kan man ens känna rörelser utanpå så tidigt så känner verkligen att det inte stämmer.

  • J90
    Äldre 31 Oct 11:27
    #3
    kendi skrev 2014-10-31 11:18:36 följande:

    Ja det blir knepigt att räkna veckor när det är så många dagar som skiljer sig.

    Jag kände rörelserna utanpå magen v 18 men enligt rul va jag v16 kan man ens känna rörelser utanpå så tidigt så känner verkligen att det inte stämmer.


    Samma här! Min sambo kände sparkar första gången 2 dagar innan RUL, och enligt det skulle jag gå in i v. 16 dagen efter vi var där.

    Jag säger att vi har datum 20 feb (enligt rul) men räknar med i början av februari då enligt sista mens har vi datum 10 februari! :)
  • Äldre 31 Oct 11:37
    #4

    Kul att ni också har bf i februari Vi har bf enligt mens 7 feb och enligt rul 18 feb

  • Äldre 31 Oct 11:45
    #5

    Samma sak för min del, sista mens sa 14/2, kub 18/2 men rul 2/3.

    Tyvärr är det ju rul som gäller o som bm gå efter hur fel det än må vara då de säger +- 2 veckor

    Jag gå med efter rul nu då det känns fel annars iom att min bm gå på rul

  • Äldre 31 Oct 11:55
    #6

    Jag har hört att om man varit på tidigt ul, vul eller kub så är det det datumet som gäller?? Ändrar de alltså det efter rul ändå!?

  • Äldre 31 Oct 12:00
    #7

    Jo dom ändrar på rul ????

  • Äldre 31 Oct 12:04
    #8

    Japp iaf i kronoberg, man få ett preliminärt datum på kub o sen ett fast datum på rul.

    Jätte trist att bli flyttad så mycket

  • Äldre 31 Oct 13:16
    #9

    Här ändrar dom inte på bf vid rul om man gjort ul tidigare, tex vid kub. Vi blev flyttad från 6/9 till 18/9 på kub och det stämde även på rul sen. Födde 27/9 så jag hade troligen väldigt sen ägglossning.

  • Äldre 31 Oct 14:51
    #10

    Såg statistisk som sa att säkrast bedömningar görs vid tiden för kub.

    Vi fick 16/9 på Bim, 20/9 på kub och 24/9 på rul. Barnet kom 24/9.

  • Äldre 31 Oct 16:37
    #11

    I mitt landsting går de endast på kub. När vi var på Rul i veckan så förklarade hon för mej att de aldrig ändrade bf på rul:)

  • julii
    Äldre 31 Oct 17:26
    #12

    Det handlar egentligen inte om när man plussade utan hur fostret växer.

  • Äldre 31 Oct 17:32
    #13

    Enl dem BM som gjorde mina UL så är kub-datumet säkrare än RUL-datumet och därför ändrar man inte. Det finns, enl henne, ganska mkt belägg för det. Jag gjorde Kub och RUL hos Ultraljudsbarnmorskorna i Stockholm.

  • FrauCa­sio
    Äldre 31 Oct 17:43
    #14
    Önskaretttredje skrev 2014-10-31 16:37:00 följande:

    I mitt landsting går de endast på kub. När vi var på Rul i veckan så förklarade hon för mej att de aldrig ändrade bf på rul:)


    Oj vad konstigt. Här flyttar dem vid rul. Kub är ju frivilligt och långt ifrån alla går på det. Vi gick och fick ett datum på kub men blev flyttad senare på rul med tre dagar fram!
  • Äldre 31 Oct 21:31
    #15
    FrauCasio skrev 2014-10-31 17:43:01 följande:
    Oj vad konstigt. Här flyttar dem vid rul. Kub är ju frivilligt och långt ifrån alla går på det. Vi gick och fick ett datum på kub men blev flyttad senare på rul med tre dagar fram!
    Här blir alla erbjudna kub i v 12
  • Äldre 1 Nov 07:35
    #16

    I sthlm på söderdjukhuset fick jag ett datum på kub och en veckas korrigering på Rul. Men han kom mycket närmre kub-datumet.

    Dessutom var Rul-datumet omöjligt för det hade innebärt att jag haft sex en vecka innan mannen kom hem från en lång jobbresa på tre veckor, och jag vet att så inte är fallet. om jag inte är jungfru Maria då.

  • Äldre 1 Nov 11:59
    #17

    Enligt sista mensen BF 24/2, enligt RUL 13/2. Detta skulle betyda att jag blev gravid på sista mensens tredje dag. Redan vid RUL är bebisarna olika stora och BF fastställs ju enligt hur stor bebisen är.

  • FrauCa­sio
    Äldre 1 Nov 15:59
    #18
    Önskaretttredje skrev 2014-10-31 21:31:43 följande:

    Här blir alla erbjudna kub i v 12


    Här erbjuds alla över 33 år
Svar på tråden rul eller sista mens datum