• Anonym (mia)

    hjälp mig med mitt öga

    hej!!!

    har efter 3 månader fått läkartid hos ögonläkare men tänkte kolla med er först. fick en son för 4,5 månad sedan och drabbades av hf. i samma veva som bt började stiga fick jag stundtals ont i ena ögat. gissade på ljuskänslighet så jag undvek att se på tv och bar solglasögon osv.

    sonen föddes och strax därpå kom värken i ögat tillbaka. det kn vara i 15 minuter men även en hel dag. det gör inte ont ont så att jag måste proppa mig full av smärtstillande, men det är obehagligt och värker. det känns i den pluppen närmast näsan vid ögat och strålar ut i ögonlocket och undre delen av ögat när det är som värst.

    på akutmottagningen såg han ärr från virus och rekommendera ögondroppar, dock hjälper det lite grann men jag vill mest dränka ögat då känns det bra. fick noviform men det hjälper ej.

    vissa dagar känns det inte alls och ibland kommer det igen plötsligt. är frisk för övrigt och man ser inget på ögat. har varit hos optikern men har ju strålande syn.

    nästa vecka ska jag till ögonläkaren men kanske någon kan veta vad det skulle kunna vara? har ju precis fått barn men nu är jag ju super rädd att det ska vara något farligt när livet äntligen börjat..

    har även tagit blodprov för sköldkörteln och de visade bra, har kollat för struma men den var bra...så vad i hela världen är detta?

  • Svar på tråden hjälp mig med mitt öga
  • manfrsthlm

    vänta du på fajboj doktor...istället för att få massa random gissningar från nötter som inte vet ngt


    KIK: KRILLESTHLM1
  • Anonym (mia)

    tack för ditt kloka inlägg, det var det enda jag fått och det var ju på småbarnsnivå..så ja...tack!

  • Anonym (mia)

    Fick ju inga fler svar men gick i alla fall på undersökningar och det visade sig vara ögonmigrän så nu är det i princip borta och återkommer bara någon gång om året.

  • Anonym (Ej läkare)

    Skönt att det inte var något farligt, men finns det ingen ögonakut där du bor?
    Vissa saker, som t.ex näthinneavlossning och grön starr ska ju behandlas omedelbart. På ögonakuten får man träffa en ögonläkare.

  • Anonym (mia)

    Hej! Jo det finns det men r jag hade den här värken så pratade jag med min läkare flera gånger och gick på massa olika undersökningar och ingen av de läkarna på vc verkade tycka att det var något. Är väldigt räsd för att någon ska peta på ögonen också så en läkare trodde jag bluffa för att han inte fick vända på ögonlocket. Var även på akuten vanliga, där de droppa vätska för att se efter sår men det fanns inget.

    Sökte tillslut upp en ögonläkare privat, fick komma inom nån vecka och tack vare den läkaren försvann det i princip.. ? men ville uppdatera tråden kan ju faktiskt va någon annan som upplever samma!

  • Anonym (mia)

    Det försvann när jag fick veta vad det var. Läkaren sa "när du går ut härifrån så kommer du inte känna såhär längre" och han hade rätt. Genom att ge mig en diagnos vilket gjorde att jag sluta stressa, gjorde att värken försvann. Har som sagt återkommit fåtal gånger men aldrig längre stunder och jag bromsar alltid ner livet då.

Svar på tråden hjälp mig med mitt öga