• Anonym (Kaffedraken)

    Vilket av dessa namn tycker NI är finast:)

    Vilka av namnen gillar ni bäst.

    Alfred, Vide, Eldar, Edvin, Nelson och Ilian.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket av dessa namn tycker NI är finast:)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Alfred - Underbart. Får en bild av en brittisk sprätt - trevlig koppling :P Alfred är vackert, neutralt och seriöst. Blir väl ett smeknamn på det.

    Vide - Gillar inte. Allt för puttinuttigt, sött och mjukt. Känns inte seriöst på en vuxen. Svårt internationellt.

    Nelson - Gillar inte. Låter knäppt med ett svenskt efternamn om ni nu har ett sådant. Låter inte seriöst på vuxen. Lär bli något mindre fint smeknamn.

    Ilian -Som Vide och Nelson.

    Edvin - Egentligen jättebra, men jag gillar det inte riktigt. Det är något med ljudet tror jag. Men annars är det bra på alla vis. Känns kanske lite "gjort".

    Eldar - Jag både gillar och inte gillar det. Jag gillar att det är vackert, lite busigt och ett väldigt "estetiskt" namn. Eget, men inte konstigt.  Men å andra sidan inte så vuxet och seriöst.

    1. Alfred
    2. Eldar
    3. Edvin
    4. Vide
    5. Nelson
    6. Ilian


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag gillar Vide bäst, väldigt mjukt och fint. Jag tycker även (till skillnad från Fluu) att det passar bra på en vuxen. :).

    Edvin- gillar jag egentligen men det är så uttjatat, det känns som att alla pojkar under 1 heter det. Av mina 3 kunsinbarn så heter 2 Edvin (en på mammas och en på pappas). Det kommer att vara nästa Emma, så jag hade inte valt det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Finns inga tecken på att Edvin ska booma och göra karriär a la Emma. Edvin ligger stabilt och har gjort länge.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)
    fluu skrev 2014-11-01 12:20:26 följande:

    Finns inga tecken på att Edvin ska booma och göra karriär a la Emma. Edvin ligger stabilt och har gjort länge.


    Wut?! :o. Här känns det som att alla nyfödda pojkar heter Edvin. Slår man upp familjesidorna och tittar på nyfödda är det alltid MINST en som heter det och ofta är det ännu fler. Fast det kanske beror på vart i landet man bor eller något sådant :).Om alla i Dalarna helt plötsligt döper sina söner till Oskar och ingen i övriga landet gör det så stiger inte antalet bärare i landet men i Dalarna kommer man att tro det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Söt Som Socker skrev 2014-11-01 12:33:57 följande:
    Wut?! :o. Här känns det som att alla nyfödda pojkar heter Edvin. Slår man upp familjesidorna och tittar på nyfödda är det alltid MINST en som heter det och ofta är det ännu fler. Fast det kanske beror på vart i landet man bor eller något sådant :).Om alla i Dalarna helt plötsligt döper sina söner till Oskar och ingen i övriga landet gör det så stiger inte antalet bärare i landet men i Dalarna kommer man att tro det.
    Poppis är det, men inte så ändå. Dock är ju vissa namn vanligare lokalt.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ungefär som att jag inte tycker att mitt barns namn är överdrivet vanligt(ligger runt plats 50), men på hennes lilla förskola så har det hopat sig tre stycken.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Kaffedraken)
    fluu skrev 2014-11-01 12:38:58 följande:

    Ungefär som att jag inte tycker att mitt barns namn är överdrivet vanligt(ligger runt plats 50), men på hennes lilla förskola så har det hopat sig tre stycken.


    Det kanske är därför då. Jag vikar på en förskola och väldigt många av våra barn som har småsyskon under 1 år så heter de just Edvin. Det kanske är en lokal grej, men just här känns det som att alla nyfödda heter Edvin.

    Men råkade vi precis kapa Ts tråd eller vad hände? :).
  • Anonym (Kaffedraken)
    Söt Som Socker skrev 2014-11-01 14:49:02 följande:

    Det kanske är därför då. Jag vikar på en förskola och väldigt många av våra barn som har småsyskon under 1 år så heter de just Edvin. Det kanske är en lokal grej, men just här känns det som att alla nyfödda heter Edvin.

    Men råkade vi precis kapa Ts tråd eller vad hände? :).


    Ingen fara, roligt att läsa er diskussion.
Svar på tråden Vilket av dessa namn tycker NI är finast:)