• Anonym (Dejtande pappa)

    Dejtar en tjej som jag tror har självskadebeteende

    Jag är pappa, strax över 30. Varannan helg (och lite mer på skollov) är min dotter hos sin mamma. Jag har börjat dejta så smått efter separationen, på barnfria helger.

    Jag har träffat en tjej som verkar väldigt trevlig, vi har bara träffats några gånger men jag gillar henne. Hon är yngre än mig och har inga barn. Rolig, snäll, trevlig, smart och snygg.

    Jag har sett att hon har massor av ärr på kroppen, på konstiga ställen. Små tunna ärr, några centimeter långa. Högt upp på insida lår på båda sidor på insidorna, högt upp på överarmarna, och på sidan av kroppen strax under armhålorna. Det är inte stretchmarks, utan ärr som jag gissar gjorts med något vasst. På dessa ställen på kroppen är det jättemånga ärr, resten av kroppen är helt slät.

    Jag har inte vågat konfrontera henne med detta. Borde jag göra det eller är det något man själv tar upp? Borde jag kontakta någon annan, kanske hennes föräldrar (hon är strax över 20 men bor hemma)?

  • Svar på tråden Dejtar en tjej som jag tror har självskadebeteende
  • manfrsthlm

    du mannen.....fly illa fort medans tid är....psykopatkärringar är inget du vill ha i ditt liv...lycka till


    KIK: KRILLESTHLM1
  • Lilje

    Sluta dejta småflickor så blir det nog lättare att hitta någon som är psykiskt stabil.

  • Vanillaextract

    Är dom färska eller blekta? Om dom är blekta finns det ingen anledning att ta upp det då hon inte håller på fortfarande.

    Oavsett ska du absolut inte ta upp det över huvudet på henne med hennes föräldrar. Att du ens tänker den tanken betyder ju att du fortfarande ser henne som ett barn så varför har du ett förhållande med ett barn?

  • Kurona

    Jag är själv 22 år gammal. Och jag har väldigt många ärr, led av självskadebeteende från jag var 13 år tills jag var 17 år. De flesta som har självskadeärr har gått igenom något väldigt jobbigt, jag blev mobbad genom hela grundskolan, och det blev mitt sätt att hantera smärtan. 


    Nu får jag nästan dagligen lida på grund av det här. Speciellt eftersom jag har mycket barn omkring mig och har arbetat i skolan. Det blir många frågor och jag är nu van vid att svara på dessa frågor men i början var det jobbigt. Mina ärr är dock lite mer synliga, har på underarmarna och vaderna. Så jag antar att hon kanske inte är så van vid att få frågor om dem. 


    Du skulle kunna öppna upp genom att prata om något personligt jobbigt som du gått igenom och sedan övergå i en fråga, som tar upp hennes ärr. Endera så är hon väldigt bekväm med att prata om dem eller så tycker hon det är jobbigt, men du bör prata med henne om dem. 


    Du behöver verkligen inte kontakta hennes föräldrar om hon är över 20 och dessutom så låter det som att ärren är läkta. De har antagligen redan hanterat det här i familjen. 


  • Anonym (Dejtande pappa)
    manfrsthlm skrev 2014-10-31 13:54:48 följande:

    du mannen.....fly illa fort medans tid är....psykopatkärringar är inget du vill ha i ditt liv...lycka till


    Är det så illa? Vill du berätta mer?
    Lilje skrev 2014-10-31 14:00:30 följande:

    Sluta dejta småflickor så blir det nog lättare att hitta någon som är psykiskt stabil.


    Vanillaextract skrev 2014-10-31 14:02:45 följande:

    Är dom färska eller blekta? Om dom är blekta finns det ingen anledning att ta upp det då hon inte håller på fortfarande.

    Oavsett ska du absolut inte ta upp det över huvudet på henne med hennes föräldrar. Att du ens tänker den tanken betyder ju att du fortfarande ser henne som ett barn så varför har du ett förhållande med ett barn?


    Jag blev pappa vid tidigare ålder än vad hon är. Hon är kanske lite barnslig på vissa sätt, klädstil, hårfärg och så men annars är hon lika vuxen som vilken annan högskoleelev som helst. Visst, 8 års ålderskillnad är en del, men hon är inget barn.
    Kurona skrev 2014-10-31 14:08:36 följande:

    Jag är själv 22 år gammal. Och jag har väldigt många ärr, led av självskadebeteende från jag var 13 år tills jag var 17 år. De flesta som har självskadeärr har gått igenom något väldigt jobbigt, jag blev mobbad genom hela grundskolan, och det blev mitt sätt att hantera smärtan. 


    Nu får jag nästan dagligen lida på grund av det här. Speciellt eftersom jag har mycket barn omkring mig och har arbetat i skolan. Det blir många frågor och jag är nu van vid att svara på dessa frågor men i början var det jobbigt. Mina ärr är dock lite mer synliga, har på underarmarna och vaderna. Så jag antar att hon kanske inte är så van vid att få frågor om dem. 


    Du skulle kunna öppna upp genom att prata om något personligt jobbigt som du gått igenom och sedan övergå i en fråga, som tar upp hennes ärr. Endera så är hon väldigt bekväm med att prata om dem eller så tycker hon det är jobbigt, men du bör prata med henne om dem. 


    Du behöver verkligen inte kontakta hennes föräldrar om hon är över 20 och dessutom så låter det som att ärren är läkta. De har antagligen redan hanterat det här i familjen. 



     Tack för ditt inlägg, skall nog följa dina råd.


Svar på tråden Dejtar en tjej som jag tror har självskadebeteende